
XYZ ontwikkelt kinderclub voor Maritiem Museum
Voor de jonge bezoekers van het Maritiem Museum Rotterdam ontwikkelde XYZ Creative Agency een kinderclub: de Zeesterren! Deze club wil kinderen prikkelen om zelf op onderzoek uit te gaan in en rondom het museum.
Samen met illustrator en designer Damian van Soest, ontwikkelde XYZ Creative Agency een visuele stijl, inclusief beeldmerk en een reeks online en offline toepasbare stickers. De kinderen zelf staan centraal: daarom worden ze altijd van bovenaf gefotografeerd. Bovendien ontvangt elke Zeester een ‘starter pack’ met daarin een paspoortje en stickervel.
Layla Salamoun, Hoofd Marketing, Communicatie & Development bij het Maritiem Museum: “Voor de omvorming van ons loyaltyprogramma voor kinderen, zochten we iets eigentijds en begrijpelijks. XYZ Creative Agency kwam met De Zeesterren, een concept dat goed bij ons past. Kinderen zijn voor ons een belangrijke groep bezoekers. De Zeesterren bieden veel ruimte om hen in de toekomst aan het museum te binden.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
XYZ Creative Agency ontwikkelt campagne: Te Water!
Teus Baars en Diederik Hoffland over NOSUCH en XYZ
MKB-afval en XYZ Creative Agency: de Wheelie
XYZ Creative Agency maakt vervolg Pop uit je Bubbel-campagne Uitagenda
XYZ Creative Agency ontwikkelt campagne Maritiem Museum voor 150-jarig bestaan
Gepubliceerd door: Daan Dekkers