Wunderman Thompson Colombia and LifeCup campaign shortlisted in Glass Lions category

Cannes Lions has announced their first shortlists for 2023 and Wunderman Thompson Colombia’s ‘Welcome New Vaginas’ campaign for LifeCup has been shortlisted in Glass: The Lion for Change!

The prestigious Lion ‘celebrates culture-shifting creativity’, recognising work that implicitly or explicitly addresses issues of gender inequality or prejudice, through the conscious representation of gender in advertising.

Wunderman Thompson Colombia and LifeCup – the leading brand in menstrual cups and feminine hygiene products for all women – worked with the trans community to create LifeFemT, a feminine intimate care product designed to help with the regeneration, hydration and skin care of the new vulvas for trans women.

 The transgender process takes years of gender transition, but in some cases, women consolidated their transition with a vaginal plastic female genital reconstruction operation. But having a new vagina requires care specific for each individual, and LifeFemT is an intimate wash that provides cellular nutrition and tissue rehabilitation to help the skin recover and heal better after surgery.

This is the second consecutive year Wunderman Thompson has received a shortlist in Glass, following a shortlist in 2022 for ‘Dove as Early as Five’ by Swift, a Wunderman Thompson company.

www.wundermanthompson.com

www.lifecup.co

www.canneslions.com

 

Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.