WPP haalt Jaguar Land Rover, Kenvue en Britse overheid binnen

WPP heeft in korte tijd meerdere strategisch belangrijke opdrachten binnengehaald. De bureaugroep is geselecteerd om exclusief voor Jaguar Land Rover te werken, verkreeg een groot deel van het wereldwijde Kenvue-account en verkreeg recent ook het belangrijkste mediabureau-deel van de Britse overheid toegewezen.

Deze accounts wist WPP binnen te halen, terwijl het bedrijf wereldwijd bezig is zich te herpositioneren na verhoogde investeerdersdruk en 2 winstwaarschuwingen in 3 maanden.

Exclusiviteit met Jaguar Land Rover

Na een wereldwijde bureaureview van 9 maanden heeft Jaguar Land Rover ervoor gekozen om exclusief met WPP te werken. Daarmee ligt WPP op koers om de wereldwijde creatieve partner te worden voor de merken Defender, Discovery, Jaguar en Range Rover.

WPP nam het op tegen Accenture Song, de huidige bureaupartner, en Omnicom. Accenture Song blijft nog betrokken tot medio 2026, zodat beide partijen de contractonderhandelingen kunnen afronden voor het einde van het eerste kwartaal.

WPP krijgt hierbij alle creatie, marketingcommunicatie alsmede de mediaplanning en media-inkoop toegewezen. Oorspronkelijk maakte mediaplanning en media-inkoop geen deel uit van de bureaureview.  

WPP en Publicis verdelen Kenvue-account

Kenvue, bekend van merken als Tylenol, Listerine en Neutrogena, heeft gekozen om WPP de creatie en productie voor alle merken behalve Neutrogena te gunnen. Publicis wordt verantwoordelijk voor media, commerce, healthcare en technologie, en voor creatie en productie van Neutrogena.

De review omvatte het volledige merkenportfolio van Kenvue. De keuze volgt op een periode van herstructurering na de afsplitsing van Johnson & Johnson in 2023 en markeert volgens Kenvue een stap om de merken krachtig te laten groeien.

Britse overheid kiest WPP Media

Naast commerciële accounts boekte WPP ook een belangrijke institutionele overwinning. De Britse overheid benoemde WPP Media tot leidend media-agency voor de publieke sector. Het bureau verzorgt voortaan mediastrategie, planning en inkoop, inclusief buitenreclame, voor de Britse overheidscommunicatie.

De samenwerking richt zich op maatschappelijke campagnes zoals werving voor zorg, onderwijs en defensie, bloeddonatie en verkeersveiligheid. Door mediaplanning en -inkoop onder te brengen bij één partij wil de Britse overheid efficiënter communiceren via zowel digitale platforms als traditionele media.

Overwinningen tijdens transitie

Voor WPP komen de aankondigingen op een strategisch moment. De groep werkt aan structurele veranderingen om groei te herstellen en haar positie in het internationale bureaulandschap te versterken.  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

WPP Media koppelt YouTube Creator Insights aan eigen tools

12-12-2025 | 12:06:00
Met deze stap wil het mediabedrijf meer transparantie, precisie en schaal brengen in creator-gedreven marketing voor internationale merken.

Victor Knaap meest invloedrijk in digitale bureauwereld

05-12-2025 | 12:16:00
Mede-oprichter en CEO Monks EMEA staat voor tweede jaar op 1 in de DigitalAgency100

Maiko Valentijn meest invloedrijk in mediabureauwereld

05-12-2025 | 08:22:00
Maiko Valentijn (WPP Media) staat voor het vijfde jaar op nummer 1 in de MediaAgency100, de lijst van de invloedrijkste mensen in de mediabureauwereld.

Ruud Verheijen verlaat Wavemaker en WPP Media

25-11-2025 | 22:46:00
Ruud Verheijen heeft aangekondigd na 15 jaar WPP Media en Wavemaker te verlaten. In februari 2024 werd hij nog benoemd tot CEO van Wavemaker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.