Wenneker Group neemt Volstok over

Wenneker Group heeft de in het Vlaamse Gent gevestigde animatiestudio Volk overgenomen. Het is de tweede overname binnen de buy & build-strategie van Wenneker Group, sinds private equity-maatschappij Capital A aan boord kwam.

Met het toetreden van Volstok telt de groep inmiddels 80 medewerkers, met kantoren en studios in Nederland en België, en met een gecombineerde omzet van 17 miljoen euro. Wenneker Group werkt voor klanten als Philips, Essity en DMG.

De bedrijven binnen Wenneker Group produceren reclamefilms voor televisie en online-campagnes voor  internationale merken en toonaangevende reclamebureaus. Volstok is een animatiestudio gespecialiseerd in hoogwaardige 2D animatie.

Wenneker Group faciliteert haar klanten in een groeiende behoefte aan grote modulair geproduceerde content-campagnes die alles bevatten: van televisiecommercials tot social content. Met de komst van Volstok voegt Wenneker Group daar 2D animatie en character design aan toe. Samen met Wenneker.be werkten ze al samen op grote accounts, zoals Hello Bank! en Boni Supermarkt.

Volstok-oprichters Wouter Sel en Johanna Keppens verkopen 100 procent van hun aandelen en nemen een belang in Wenneker Group. De merken Wenneker.be en Volstok blijven bestaan. Vanuit een gemeenschappelijk hoofdkwartier in Gent gaan zij innig samenwerken in een gezamenlijk managementteam bestaande uit: Vanessa Jacob, managing partner, Christophe Baggerman, executive producer, Johanna Keppens, executive producer en Wouter Sel, creative director.

Maurice Wenneker, co-CEO Wenneker Group: “Wenneker Group gelooft heilig in kwaliteit. Op het gebied van animatie is de markt de laatste jaren overspoelt met snel en goedkoop gemaakte animatie. Wij geloven juist dat animatie die met liefde en artistiek gevoel gemaakt is veel meer zeggingskracht heeft. Wenneker.be & VOLSTOK bieden samen de perfecte mix van live action, animatie en alle mengvormen daartussen.”

Maartje van Wijk, co-CEO Wenneker Group: “Wenneker Group is een groep productiebedrijven met elk zijn eigen expertise, geografie of niche. Elk bedrijf bedient zijn eigen klanten. De echt grote content-campagnes worden modulair opgezet en verdelen we slim over de verschillende bedrijven. Op deze manier worden klanten door absolute specialisten geholpen, zonder te verdrinken in een oerwoud van kleine suppliers”.

Wouter Sel, Creative director en founder Volstok: “Volstok is al jaren een vaste waarde binnen het nationale en internationale animatie landschap. Nu is het tijd voor de volgende stap. Binnen Wenneker Group vinden we de perfecte plek om onze ambities verder te verwezenlijken.”

www.wenneker.group
www.volstok.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.