Vue Cinema komt met campagne over afleiding: Get Lost

Bioscoopketen Vue heeft samen met filmregisseur Jake Scott om een wereldwijde campagne gelanceerd die haar licht schijnt op de toenemende afleiding in ons dagelijks leven. De campagne benadrukt de toename van digitaal snacken en multitasking, waardoor het leven van mensen zowel in positieve als in negatieve zin wordt gedomineerd en getransformeerd. Vue wil met de internationale campagnefilm laten inzien dat wanneer we ons afsluiten van de wereld en van de dagelijkse afleidingen, we pas echt helemaal op kunnen gaan in bijzondere ervaringen.  
Uit onderzoek, uitgevoerd door Counterpoint Global, blijkt dat door social media, smartphones en tablets de wereld nog nooit zo afgeleid is geweest als op dit moment:

- 34 procent van de Engelse participanten checkt de mobiele telefoon midden in de nacht
- 40 procent van de Italiaanse participanten vindt dat ze hun mobiele telefoon te vaak gebruiken
- 51 procent van de Poolse participanten pakt direct de mobiele telefoon zodra ze wakker worden
- Meer dan 50 procent van de Nederlandse participanten vindt dat ze hun mobiele telefoon te vaak gebruiken
- Smartphoneverslaving heeft er in Duitsland toe geleid dat er verkeerslichten in trottoirs zijn aangelegd.




De productie van de campagnefilm duurde meer dan zes maanden. De film werd op drie locaties in Londen en Kaapstad gefilmd. De film heeft meer dan 450 figuranten, onder wie filmmaker Ridley Scott en er zijn voor de oplettende kijker meerdere filmreferenties in de campagne verwerkt. De post-productie duurde vijf weken en er is meer dan 80 uur gestoken in het Dolby Atmos-geluidsontwerp. De film wordt door heel Europa in alle Vue-vestigingen getoond tijdens het voorprogramma van de bioscoopfilms.

www.vue-international.com
www.vuecinemas.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.