VENGEAN tekent voor campagne Little Cow & Cookies

Creative branding agency VENGEAN ontwikkelde de communicatiestrategie en campagneconcept voor Little Cow & Cookies-ijs. Centraal in de crossmediale campagne staat Fenna; een moderne, jonge boerin met een passie voor ijs, natuur, mens en dier. In onder andere een serie video’s en animaties neemt ze ons mee in de wereld van Little Cow & Cookies.

Little Cow & Cookies van The Organic Jersey Farm is biologisch roomijs, gemaakt met de romige melk van Jersey koetjes en cookies, verpakt in een volledig biologisch afbreekbare beker. De eigen kudde Jersey koeien is een van de grootste in Europa. Het ijs wordt gemaakt in de duurzame fabriek vlak bij de boerderij. Oftewel; Big flavour for a small planet, het merkthema van Little Cow & Cookies ice cream.

Film en fotografie vonden plaats in het natuurrijke gebied in Noordoost-Duitsland, waar de kudde van The Organic Jersey Farm graast. Gedurende een week leefden de filmproductieploeg en Fenna schouder aan schouder met Jersey-koeien. Deze kleine koetjes leveren de romigste melk en hebben door hun formaat minder impact op de natuur. Ze grazen verspreid in een groot, heuvelachtig gebied. Materieel en filmploeg werden verplaatst met een kleine vloot van landbouw- en terreinvoertuigen.

CO2-neutraal productieproces

Bij The Organic Jersey Farm werken de landbouwgrond, de Jersey koeien, de ijsfabriek en de gemeenschap allemaal samen in een gesloten cirkel. De missie van The Organic Jersey Farm is om tijdens het productieproces CO2- en afval-neutraal te zijn. Om dit verhaal kracht bij te zetten en trial te genereren, is een grootschalige campagne ontwikkeld voor social mediakanalen en in-store bij onder andere Albert Heijn, PLUS, Jumbo en Picnic.

Chantal Meertens, Managing Director van The Organic Farm: “We zijn een jaar geleden begonnen met de rotsvaste overtuiging dat het allerlekkerste roomijs met cookies ook echt door en door duurzaam kan én moet zijn, zelfs de verpakking.”

Voor de verdere ontwikkeling, social strategie en videoproductie van de campagne is samengewerkt met communicatiebureau Fresh Bridge. Shopper journey bureau Young Perfect creëerde instore demo’s bij diverse landelijke supermarktketens en activatie & sampling met branded Ice Bikes die door het land trekken. De campagne loopt van week 37 tot einde jaar.

www.littlecow.world


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.