[Value Zipper] Datastrategie als onderdeel van je sponsorstrategie?

Data geven organisaties onder meer inzicht in de doelgroep en zijn een perfect wapen om bedrijfsdoelen te behalen. Daarvoor moet je wel over de juiste data beschikken. Value Zipper onderzocht welke waarde data hebben binnen je sponsorstrategie.

Een sponsorship kan een bron van waardevolle data zijn. Combineer dat met een degelijk plan van aanpak en je hebt goud in handen. Welke winst kun je behalen als je een datastrategie onderdeel maakt van je sponsorstrategie? Daar gaan we hierop in.

Een goed doel, culturele instelling of event sponsoren kan de sponsor veel opleveren, zoals meer naamsbekendheid, een groter bereik of een hogere conversie. Met een datastrategie kun je zelfs nog veel meer uit een sponsorship halen. En dat is een vrij nieuwe verdieping van de sponsorstrategie. Nooit eerder speelden data zo’n belangrijke rol binnen sponsorstrategieën.

Inzicht in de doelgroep

Ben Spanjaard, eigenaar en medeoprichter van Fanalists: “Voorheen leidde sponsoring er vooral toe dat je doelgroepen kon bereiken en beraken, maar binnen sponsorships anno nu kun je nog veel meer winst behalen. Dankzij technologische ontwikkelingen kunnen bedrijven steeds beter en gerichter data verzamelen. En data zijn enorm belangrijk! Ze geven inzicht in het gedrag en de wensen van de gewenste doelgroep.”

Ben Spanjaard: “Sponsoring is niet langer alleen met je logo in beeld komen, het is veel meer dan dat. Het is ook een manier om gebruik te kunnen maken van de database van de organisatie die je sponsort. Dankzij deze data leer je je publiek kennen. En hoe beter je de doelgroep kent, hoe beter je deze kunt bereiken en activeren. Dat maakt het mogelijk om klantprofielen op te bouwen. Met een juiste datastrategie maak je de transitie van het bereiken en beraken van je doelgroep naar het écht leren kennen en activeren ervan. Dat is in het belang van zowel jou als je doelgroep.”

Dit is een samenvatting. Het volledig artikel lees je op de site van Value Zipper

www.valuezipper.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ruben Beijer: AI is een enorme kans, het is niet meer Alles is voor Bassie, voor bureaus

10-11-2025 | 17:28:00
Ruben Beijer is co-CEO, oprichter en eigenaar van het creatieve bureau NEEW. We spreken hem over zijn bedrijf en ontwikkelingen in de markt

TBWA en Centraal Beheer lanceren ProefPensioen-campagne

10-11-2025 | 17:19:33
Met een prikkelende campagne vraagt Centraal Beheer aandacht voor een serieus onderwerp: miljoenen Nederlanders zijn nog niet klaar voor later.

Cheil Benelux lead agency voor Nongshim

10-11-2025 | 12:06:00
Centraal staat het thema ruimte: ruimte voor vrijheid, vooruitgang, het klimaat en voor elkaar.

BPD-campagne van The Family draait om luisteren

10-11-2025 | 11:36:40
Bouwfonds Gebiedsontwikkeling (BPD) presenteert samen met reclamebureau The Family een merkcampagne met de slogan Een fijne buurt begint met luisteren.

ANWB-campagne benadrukt betaalbare energie

10-11-2025 | 09:11:15
De campagne laat zien dat ANWB er niet alleen is bij pech onderweg, maar ook bij het leveren van energie aan huishoudens.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.