[Value Zipper] Datastrategie als onderdeel van je sponsorstrategie?

Data geven organisaties onder meer inzicht in de doelgroep en zijn een perfect wapen om bedrijfsdoelen te behalen. Daarvoor moet je wel over de juiste data beschikken. Value Zipper onderzocht welke waarde data hebben binnen je sponsorstrategie.

Een sponsorship kan een bron van waardevolle data zijn. Combineer dat met een degelijk plan van aanpak en je hebt goud in handen. Welke winst kun je behalen als je een datastrategie onderdeel maakt van je sponsorstrategie? Daar gaan we hierop in.

Een goed doel, culturele instelling of event sponsoren kan de sponsor veel opleveren, zoals meer naamsbekendheid, een groter bereik of een hogere conversie. Met een datastrategie kun je zelfs nog veel meer uit een sponsorship halen. En dat is een vrij nieuwe verdieping van de sponsorstrategie. Nooit eerder speelden data zo’n belangrijke rol binnen sponsorstrategieën.

Inzicht in de doelgroep

Ben Spanjaard, eigenaar en medeoprichter van Fanalists: “Voorheen leidde sponsoring er vooral toe dat je doelgroepen kon bereiken en beraken, maar binnen sponsorships anno nu kun je nog veel meer winst behalen. Dankzij technologische ontwikkelingen kunnen bedrijven steeds beter en gerichter data verzamelen. En data zijn enorm belangrijk! Ze geven inzicht in het gedrag en de wensen van de gewenste doelgroep.”

Ben Spanjaard: “Sponsoring is niet langer alleen met je logo in beeld komen, het is veel meer dan dat. Het is ook een manier om gebruik te kunnen maken van de database van de organisatie die je sponsort. Dankzij deze data leer je je publiek kennen. En hoe beter je de doelgroep kent, hoe beter je deze kunt bereiken en activeren. Dat maakt het mogelijk om klantprofielen op te bouwen. Met een juiste datastrategie maak je de transitie van het bereiken en beraken van je doelgroep naar het écht leren kennen en activeren ervan. Dat is in het belang van zowel jou als je doelgroep.”

Dit is een samenvatting. Het volledig artikel lees je op de site van Value Zipper

www.valuezipper.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.