Validators ontwikkelt online tool om gezichtsuitdrukkingen te herkennen

Validators introduceert EmotionFlow, een online neurotool waarmee je visuele content eenvoudig test op emotionele beleving.

Toevoeging van kunstmatige intelligentie (AI) aan de reeds bestaande tool Facial Coding maakt analyse van gezichtsuitdrukkingen betrouwbaarder en voor meer toepassingen bruikbaar. Respondenten nemen namelijk deel in hun eigen setting: thuis op de bank of onderweg.

Emotie is dé verschilmaker voor een effectieve campagne. Zonder emotie raak je je consument niet. Emotionele campagnes zijn doeltreffender op belangrijke campagne-doelstellingen als verkoop, marktaandeel, prijssensitiviteit en loyaliteit (Binet & Field). Conclusie is dat het bouwen van een merk zonder emotie onmogelijk is.

Zeven basisemoties

Met de toevoeging van AI en Machine Learning aan Validators’ Facial Coding-tool wordt het analyseren van de zeven basisemoties in gezichtsuitdrukkingen bruikbaar voor aanvullende toepassingen. Het systeem leert uit miljoenen gezichtsanalyses over de hele wereld, dat maakt het niet alleen accurater maar ook cross-cultureel toepasbaar. Analyses worden veel sneller gedaan, en de resultaten zijn betrouwbaarder.

Erik Prins, Managing Partner bij Validators: “EmotionFlow luidt een toekomst in van neuro-onderzoek met een representatieve steekproef, zónder de bodem van je budget te bereiken. Hierbij heb je geen last meer van kleine steekproeven, waarbij je nooit wist of de steekproeven wel representatief waren.”

www.validators.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.