Vaccinatiecampagne Rijksoverheid en Roorda van start

Radiocommercials en advertenties in dagbladen vormden de afgelopen weken de basis van de publiekscampagne coronavaccinatie. Nu is er ook een tv- en online campagne gestart.

De campagne moet eraan bijdragen dat uiteindelijk zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren tegen het coronavirus. De campagne is gemaakt door Roorda Reclamebureau in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Belangrijk onderdeel van de campagne is de website www.coronavaccinatie.nl, met informatie over de verschillende vaccins en de volgorde waarin er wordt gevaccineerd. Ook zijn er antwoorden te vinden op veelgestelde vragen. Mensen die mogelijk nog twijfelen over vaccinatie, vinden er informatie die nodig is om een goed geïnformeerde keuze te maken.

Joeri Jansen, Creative Director van Roorda Reclamebureau: “Iedereen verlangt naar een leven zonder coronaregels. Om dit weer mogelijk te maken moeten we eerst even allemaal de mouwen opstropen. Roorda is trots dat wij ook de mouwen mochten oprollen voor deze campagne die wederom in sneltreinvaart is ontwikkeld en uitgevoerd. ”

Bij de publiekscampagne wordt nauw samengewerkt met koepelorganisaties in de zorg. Op die manier worden naast zorgmedewerkers ook de ouderen in verpleeghuizen, mensen met een verstandelijke beperking die in instellingen wonen en hun mantelzorgers geïnformeerd. Ook worden er middelen ingezet voor laaggeletterden en mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.

Credits:

Verantwoordelijk bij Ministerie van VWS: Marian Bijvanck, Corliz de Jongh en Dennis Cohen | Bureau: Roorda Reclamebureau | Strategie: Tabula rasa | Creatie: Joeri Jansen, Justin van Creij en Joost van Nistelrooij | Account: Diana Conijn | Agency producer: Marcel Ossendrijver | Productiemaatschappij: Bruut Amsterdam | Executive Producer: Deniz Alkac | Productie: Marjolein Aarten en Niels Visser | Regie: Niels Bourgonje | DOP: Nanko Goeting | Edit: Dylan Haigh | Grading; Jelle Helwig | Postproductie: PostOffice | Audio: Jaap Wajer | Media: Initiative

www.roorda.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.