Usain Bolt gezicht van Europese campagne Allianz Direct

Online verzekeraar Allianz Direct (voorheen Allsecur) start vanaf met een Europese reclamecampagne waarin de Olympische ex-hardloper Usain Bolt de hoofdrol speelt. Om het internationale karakter van het nieuwe label te benadrukken en zich breder te profileren dan alleen autoverzekeringen, is Allianz Direct een langetermijnsamenwerking aangegaan met Bolt. Deze samenwerking sluit ook aan bij de rol van moederbedrijf Allianz als wereldwijde verzekeringspartner van de Olympische en Paralympische beweging vanaf 2021.



In oktober 2019 zijn twee van de vier online merken van Allianz (Allsecur in Nederland en Duitsland) samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel: Allianz Direct. In 2020 volgen ook Italië (Genialloyd) en Spanje (Fénix Directo). 

Bart Schlatmann, CEO van Allianz Direct: “We zijn zeer verheugd over deze samenwerking. Usain Bolt staat voor snelheid, professionaliteit, hard werken, innovatie en is de belichaming van de moderne digitale mens. Zo laten we ons leiden door de wensen van de klant en kun je bij ons online op een snelle, toegankelijke en persoonlijke manier een product afsluiten. Dat is belangrijk, want tegenwoordig weten mensen heel goed wat zij willen en wanneer zij dat willen. Het moet makkelijk en snel zijn. We begrijpen immers goed dat klanten liever tijd besteden aan andere dingen. Allianz Direct wil hierin ondersteunen; op het moment dat je een auto koopt wil je ook zo snel mogelijk een autoverzekering afsluiten. Daarom bieden we in twintig seconden een online premie en kun je direct de autoverzekering afsluiten en online beheren.”

Usain Bolt: “Ik voel mij vereerd dat ik de komende jaren het gezicht mag zijn van deze Europese campagne. Allianz Direct staat voor snelheid, digitaal en gemak; waardes waar ik mij zeker goed in kan vinden en die bij mij passen. De eerste commercial is reeds opgenomen en ik kijk uit naar de toekomstige opnames die nog gaan volgen, want de plannen zijn veelbelovend!”

www.allianzdirect.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.