UNLIKE: Relevantie, vertrouwen en AI social media-thema’s

[Interview] Thomas Elias

Het social first creative bureau UNLIKE bestaat sinds 2019 en is opgericht door Reinier Steures (Natwerk), Anthony Thissen (Bravoure) en Thomas Elias. We spreken met Thomas Elias, CEO en partner van UNLIKE.

Kun je UNLIKE introduceren?

UNLIKE is een social-first agency. Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van merken op social media. We weten als geen ander hoe we merken onderdeel kunnen maken van jongerencultuur en kunnen integreren in hun dagelijks leven. Inmiddels hebben we jarenlange ervaring in het creëren van social-first content, UGC / influencercampagnes en social advertising & performance. We helpen onze klanten van strategie tot advertising en van concept tot contentmanagement. We hebben het geluk om dit dagelijks te mogen doen met een heel leuk team en voor geweldige klanten zoals; Lebara, RAAK, KWF, Sociaal Werk werkt, Mauritshuis, NBB.

Wat kan UNLIKE wat andere bureaus niet kunnen?

Wij weten jongere doelgroepen (Millennials en Gen Z) effectief te bereiken en te betrekken bij merken. Dit in tegenstelling tot traditioneel georiënteerde bureaus die steeds meer moeite hebben deze doelgroepen te bereiken en te betrekken. Allereerst omdat wij die doelgroepen vertegenwoordigen. UNLIKE bestaan uit Gen Z’ers en een paar Millennials, waardoor we weten wat er van een merk wordt verwacht om relevant te zijn voor deze doelgroep, maar ook omdat wij exact weten wat er vanuit de social-mediaplatformen en algoritmes wordt gevraagd om succesvol te zijn.

Je noemt relevantie. In hoeverre is dat bepalend voor jullie werk?

Wil je vandaag de dag succesvol zijn als merk op social media, dan is het bieden van relevantie de essentie van alles wat je doet. Het is zo cruciaal, dat wanneer je het niet doet, je geen kans van slagen hebt op social media, omdat jouw doelgroep (de gebruikers van de platformen) zelf bepalen welke content ze bekijken en met welke content ze interacteren. Ook weten zij direct wat echt en nep is en geloof mij, niemand zit meer te wachten op een opdringerige sales-advertentie. Weet je vanuit een merk relevantie voor de doelgroep te creëren, dan bieden social media een enorme kans voor merken om een relatie -en daarmee merkvoorkeur- op te bouwen met en binnen hun doelgroep.

Welke veranderingen en kansen zie je in 2025 op jullie afkomen?

Vanuit social media (en misschien ook wel breder) zien we een aantal grote thema’s die belangrijk gaan worden zoals; de sterke behoefte aan transparantie vanuit de doelgroep en het winnen van vertrouwen van de doelgroep. Ik wil het eigenlijk niet noemen, maar AI gaat een nog grotere rol spelen in het verbeteren van creatie en versnellen van het proces. Als we iets meer inzoomen dan zien we dat er veel meer platform-specifiek gedacht moet gaan worden.

De one size fits all contentstrategie wijzen we dan hopelijk echt voor eens en altijd de deur. Deze beweging vertaalt zich ook naar bijvoorbeeld creator-samenwerkingen, waar we meer met niche en microcreators gaan werken. Tot slot gaat de waarde van een betrokken community nog meer zichtbaar worden. Dit vraagt dus ook om meer betrokkenheid van de adverteerder bij hun doelgroep.

Zijn er specifieke klanten of campagnes waar je in het bijzonder trots op bent?

Ik ben trots op verschillende campagnes voor meerdere klanten. Ik ben ook trots op de marketing awards die we hebben gewonnen en trots op ons team dat het werk (bijna) dagelijks tot een feest maakt, maar ik ben vooral trots op het feit dat we met al onze klanten langdurig samenwerken én dat we ieder jaar weer meer vrijheid krijgen in creatie. Die groeiende vertrouwensband is belangrijk, om de creatieve vrijheid te voelen om dat werk te maken waarmee wij denken succesvol voor onze klanten te kunnen zijn.

Wat is het grote doel voor 2025?

Het grote doel voor alle social-mediabureaus zou moeten zijn om nog meer impact te maken. Impact vanuit creatie, content en campagnes, maar ook meer impact op de business van onze klanten. Tot op heden zie ik dat wij (de bureaus) erg blij worden van een gevatte inhaker, een viral of een spraakmakende influencer-collab, maar ik denk dat we onze impact op businessresultaat centraal zouden moeten stellen. De bureaus die daar in slagen, bijvoorbeeld door in te spelen op social e-commerce, zijn de bureaus die op lange termijn hun plekje in de markt veiligstellen.

www.unlike.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Lebara

25-09-2025 | 10:16:00
Na het succes in 2024, waarin Lebara uitgroeide tot de grootste telco op TikTok. We kregen de opdracht om dit succes verder te brengen.

Glenn da Silva: Budgetten mogen best bij social beginnen, niet eindigen

17-09-2025 | 15:57:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Glenn da Silva
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.