UmbrellaBrand Group betreedt Amerikaanse markt met overname CMNTY

Met de overname van techbedrijf CMNTY betreedt de UmbrellaBrand Group in Utrecht de Amerikaanse markt. CMNTY in New York is gespecialiseerd in software voor marktonderzoek en levert al meer dan tien jaar wereldwijd software voor online kwalitatief onderzoek.

Oprichter Maxim Schram blijft aan als CEO van CMNTY en gaat mede leidinggeven aan de ontwikkeling van het softwarehuis. UmbrellaBrand Group is het moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange.

CMNTY werd veertien jaar geleden in Eindhoven opgericht en realiseert inmiddels de helft van zijn omzet in de Verenigde Staten. De overname geeft niet alleen gestalte aan de internationale ambities van UmbrellaBrand Group, maar ook aan de wens om een softwarehouse voor marketoplossingen op te zetten.

Jorgen Botermans, CEO van UmbrellaBrand Group: “We spelen hiermee in op de groeiende behoefte van bedrijven om in-house onderzoek te kunnen doen met gebruiksvriendelijke tooling. Daarnaast biedt het CMNTY-platform oplossingen voor professionele onderzoeksbureaus.”

Doel is om binnen de UmbrellaBrand Group, naast de beschikbare data-oplossingen en high-end marktonderzoek, een softwarehuis op te bouwen met een compleet portfolio van digitale marketingoplossingen. Jorgen Botermans: “Succesvolle producten zoals Direct Feedback, onze experience management software, kwantitatief datacollectie software SmartAllies en Ennis en het Customer Data Platform Connect gaan ook deel uitmaken van dit geïntegreerde aanbod."

Maxim Schram: "We hebben een sterke en leidende positie opgebouwd in online kwalitatief onderzoek. Dankzij deze overname kunnen we sneller innoveren en voor de markt uit blijven lopen. Voor ons is dit een hele logische stap, wij zijn primair een techbedrijf dat software ontwikkelt voor marktonderzoekers. Doordat we nu onderdeel zijn van de UmbrellaBrand Group krijgen we direct toegang tot diepe en brede expertise op het gebied van kwalitatief onderzoek en insights. Zo kunnen we onze oplossingen nog beter aan laten sluiten bij de behoeften van onze klanten."

www.umbrellabrand.nl
www.4orange.nl
www.cmnty.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.