UM en 2Basics sluiten strategisch partnership in gaming

2Basics/The Invaders en UM gaan een strategische samenwerking aan vanuit de gezamenlijk visie dat gaming en Esports structureel onderdeel zijn van de marketingmix. De bureaus gaan nauw samenwerken op het gebied van in-game partnerships, conceptontwikkeling en strategie.

The Invaders is het gaming-label van 2Basics. The Invaders is gespecialiseerd in het verbinden van alle facetten van de gaming-industrie met de meest uiteenlopende doelgroepen op globale schaal. Met deze samenwerking willen de bedrijven creatieve concepten, slimme partnerships en mediastrategieën ontwikkelen om de merkverhalen van hun klanten te versterken.

Jeroen van Lier,
Business director 2Basics: “Gaming en Esports is vrijetijdsbesteding nummer 1 onder jongeren. Maar ook bij moeders, senioren en millennials is casual gaming een populair tijdverdrijf. Als bureau geloven wij al jaren dat gaming een vaste plek gaat krijgen in de marketingmix.

Voor merken zijn er onbegrensde mogelijkheden om binnen deze gigantische industrie relevante activaties en campagnes te creëren. Met dit partnership verwachten wij de klanten van UM te kunnen helpen deze wereld verder te ontdekken. We brengen de merken van UM naar de gamende doelgroep en andersom.”

Sander Pluijm, Head of Content UM: “De gaming-industrie vertegenwoordigd met 300 miljard dollar inmiddels een grotere waarde dan de muziek -en filmindustrie bij elkaar. We zijn ervan overtuigd dat gaming en Esports, innovatieve en impactvolle mediakanalen zijn die thuishoren in de strategie. De hype rond de Metaverse stuwt deze ontwikkeling alleen maar verder op. 2Basics met hun label The Invaders is een ervaren speler in de markt waar het gaat om conceptontwikkeling en partnering met gamepublishers. Voor ons dus de enige juiste partner om samen voor onze klanten briljant en effectief, futureproof werk te realiseren.”

www.um.nl

www.ipgmediabrands.com

www.2basics.nl



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.