This Agency creëert AR-filter Justdiggit ter promotie van klimaatboek

Uitgeverij Rubinstein en Justdiggit presenteren: Van de Noordpool naar Nairobi. Een klimaatboek voor kinderen vanaf zeven jaar met een positieve boodschap: het is nog niet te laat. We kunnen het tij nog keren! Geschreven door Yannick van de Velde (onder andere RUNDFUNK, Undercover) en Bart van den Donker (onder andere Soldaat van Oranje, Het Klokhuis) en met illustraties van Gozde Eyce.

Wie het boek koopt, draagt direct bij aan een groenere en koelere planeet: voor elk verkocht boek kan Justdiggit 150 vierkante meter aan droog land in Afrika weer groen maken.

Klimaatboek: Van de Noordpool naar Nairobi

Isabelle moet morgen een spreekbeurt houden en haar beste vriend Laurens komt haar helpen. Dan horen ze opeens gegraaf en gerommel en steekt de mol Meneertje Santos zijn kop door de vloer omhoog. Hij is behoorlijk de weg kwijt: hij moet naar Nairobi! De kinderen en de mol besluiten elkaar te helpen en dat is het begin van een duizelingwekkend avontuur. Al gravend ontmoeten ze een ijsbeer die het te koud heeft, een struisvogel die last heeft van de extreme droogte, een regendansende kraanvogel en een stel apen die geen bananen lusten. Van de Noordpool naar Nairobi is een klimaatboek voor kinderen vanaf zeven jaar. De boodschap is helder: we kunnen het tij nog keren. Het is nog niet te laat!

Het boek sluit af met een non-fictie hoofdstuk waarin wordt uitgelegd welke gevolgen de opwarming van de aarde heeft en hoe kinderen hier zelf tegen in actie kunnen komen.

AR-filter 

Ingmar Larsen, oprichter en creatief directeur bij This Agency: "Wij steunen de missie van Justdiggit om de aarde af te koelen nu het nog kan. De reis van Meneertje Santos nodigt uit tot de verbeelding. Daarom bedachten we om de held tot leven te brengen door middel van augmented reality. Zo kunnen de kinderen Meneertje Santos real-life zien graven en zullen ze nog meer connectie voelen met de hoofdpersoon en zijn missie. Helemaal mooi in aanloop naar de kinderboekenweek met thema Gi-Ga-Groen, hoe dit de boodschap van het boek versterkt!"

Credits:

Creative Direction - Ingmar Larsen | Creatives Rude Geurts en Lique Geraedts | 3D design en animatie - Almer Sloot | René te Riele | Productie arfected | Managing Director Bram van de Ven

www.thisagency.nl

www.justdiggit.org

www.rubinstein.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.