The Change Starts lanceert plant based sport- en voedingssupplementen

Om te laten zien dat vegan echt niet stoffig hoeft te zijn lanceert plant based content-first merk The Change Starts een lijn plant based sport- en voedingssupplementen waarmee wordt voldaan aan de hoogste eisen zonder in te leveren op smaak en gemak.

Samen met professionele vegan bodybuilders Puru Schout en Leroy Gilbert is een volwaardige plant based proteïne ontwikkeld, gecomplementeerd door vitamine B12 en omega-3 producten. De lijn wordt met een  social campagne gelanceerd.

Het ontstaan

In 2019 werd door Tim Dekens (co-founder) en Willem Blom (investeerder) in samenwerking met vegan Nederlandse topatleten de short film The Change Starts gemaakt. Deze film, met als doel generatie Z te inspireren, werd nationaal opgepakt door verschillende media en bekende Nederlanders. 

Tim Dekens: "Hier ontstond het idee voor een plant based sportvoeding merk dat wél aantrekkelijk is. Lekkere producten, 100 procent transparantie, en een merk dat een movement is waar je bij wil horen."

Van ideaal naar concreet

Begin 2022 nam deze gedachte serieuzere vormen aan en kwam Tim Dekens in contact met Sidney Haver (co-founder). Er werd kapitaal opgehaald bij investeerders en ondanks het inmiddels teruglopende investeringsklimaat waren investeerders direct enthousiast. Sidney Haver: "We hebben zelfs een aantal investeerders teleur moeten stellen voor nu, een ongekende luxepositie waar we ons goed van bewust zijn." De focus verschoof naar het vinden van de juiste productiepartners, waaruit nog eens bleek hoeveel misleiding er in deze markt bestaat. Tim Dekens: "Daarom is transparantie zo belangrijk. We delen bijvoorbeeld de namen van onze productiepartners op onze website en wat de meetresultaten zijn van elk labonderzoek."

Ook iets teruggeven

The Change Starts doneert een vast bedrag per bestelling aan een zorgvuldig geselecteerde organisatie, te weten Animal Rights. Tim Dekens: "De juiste kennis over dit onderwerp is essentieel. Ik wou dat ik hier ooit op school over had geleerd." Animal Rights maakt met het initiatief Plant Power hierin het verschil in door bewustwording te creëren met lespakketten over dierenrechten en plantaardig eten.

De plant based productlijn is te vinden op www.thechangestarts.com.

www.thechangestarts.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.