Team5pm en GAMMA winnen internationale Webby Award

Team5pm en GAMMA hebben een internationale Webby Award binnengesleept met hun data-gedreven Boomhut DIY-video. De ingezonden case van de bouwmarkt en de Amsterdamse YouTube-agency won in de categorie How-To, Explainer & DIY. De uitreiking van de Webby Awards is op 16 mei in New York.

Stef van der Burg, YouTube Strategist, Team5pm: “Ik ben super trots dat we deze internationale prijs met Team GAMMA hebben gewonnen. Het is inmiddels bewezen dat data-gedreven contentcreatie dé nieuwe manier is van YouTube-content maken, wat nu ook internationaal is bekroond met een Webby Award!”

GAMMA’s boomhut-DIY

De Boomhut DIY van GAMMA is een slow tv-format, waarin een familie een mega boomhut bouwt in hun achtertuin. Het project is gefilmd zonder te praten, in de vorm van een timelapse en is onderdeel van GAMMA’s YouTube-serie Ik Kan Het, ontwikkeld door Team5pm.

Het YouTube Agency’s uitgebreide data- en marktanalyse liet vooraf zien dat YouTube-gebruikers een grote interesse hebben in content waarin klussers van A tot Z iets uitvoeren, in combinatie met slow tv.

www.team5pm.com

www.webbyawards.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.