Talpa Media Solutions komt met Dynamic Audio Ads

Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten voortaan een adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties. Met text to speech wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten persoonlijker worden aangesproken en wordt de boodschap nog relevanter.

Relevante reclames

Hiermee speelt Talpa Media Solutions in op de behoefte van de consument om meer relevantie in advertenties te willen horen. Deze dynamische audiopropositie is vanaf heden ook buiten de Talpa Network/OMS-zenders in te zetten waarmee ze een belangrijke stap zetten in het verder uitbouwen van hét open medianetwerk van Nederland.

Boven op het omzetten van tekst naar spraak biedt de technologie de mogelijkheid om de boodschap via een audiospot persoonlijk relevant te maken op het niveau van bijvoorbeeld muziekvoorkeur, locatie, weer en dynamic pricing. Meer dan twee-derde van de consumenten geeft namelijk aan dat zij willen dat de advertenties die zij zien of horen relevanter zijn voor hun interesses en levensstijlen.

Automatisering middels de text to speech technologie, maakt het schaalbaar en efficiënt om per stad of luisteraar of per moment een andere spot te laten uitspelen. Dit leidt tot hyperactuele en effectievere merkboodschappen.

Toename bestedingen?

Jort Koopman, Commercieel Manager Audio binnen Talpa Network: “Met deze innovatieve technologie kan je op schaal persoonlijk relevante audiospots creëren en brengen we Dynamic Creative Optimization (DCO), wat we al kennen binnen video en display, als eerste partij in Nederland naar de wereld van audioadvertising. Met deze technologie verwachten we dat de totale (digitale) audiobestedingen binnen de advertisingmarkt significant zal toenemen.”

Naast het geautomatiseerd aanpassen van de creatie op basis van de eerdergenoemde data triggers, kan de creatie ook nog verrijkt worden met sonic branding elementen als het eigen soundlogo en muziek die past bij de sonic identity van de adverteerder. Naast een variëteit aan stemmen in het systeem bestaat ook de mogelijkheid om een eigen stem te laten synthetiseren. Zo ontstaat een audiospot die te allen tijde naadloos aansluit bij het ‘eigen geluid’ van de adverteerder.

Samen met Tempo Team en Memo2 heeft Talpa Network onderzocht of deze dynamische audio advertenties ook daadwerkelijk voor betere effecten zorgen.

www.talpanetwork.com

www.oms.fm

Lees ook:

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025

04-09-2025 | 00:00:00
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt

Streamingdienst BBC NL+ gelanceerd bij KPN en NLZIET

21-07-2025 | 11:53:00
De streamingdienst BBC NL+ van BBC Studios is gelanceerd bij KPN TV+ en NLZIET. De dienst is beschikbaar voor alle abonnees van beide tv-providers

Talpa Media verkoopt reclame BBC NL+

28-05-2025 | 13:26:48
Talpa Media zal de reclame verkopen van de te lanceren streamingdienst BBC NL+. Dit bevestigt Talpa Network die de reclame ook verkoopt van het tv-kanaal BBC NL

KPN komt met addressable reclame

14-03-2025 | 08:47:00
KPN introduceert later dit jaar addressable reclame bij het tv-aanbod van RTL Nederland en Talpa Network. Dit heeft Jochem de Jong, vice-president Partnerships, tv & entertainment bekendgemaakt in de DutchMedia Podcast


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

FCB Amsterdam met Mastercard-campagne om visuele beperkingen voelbaar te maken

09-10-2025 | 01:15:00
FCB heeft voor creditcardmerk Mastercard een campagne ontwikkeld om te laten zien hoe mensen met een visuele beperking deze omzetten in mogelijkheden

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.