Tag Resultaten
Metadata sleutel tot effectieve reclame op Connected TV
Dankzij metadata kunnen adverteerders binnen een lineaire uitzending verschillende advertenties tonen aan verschillende huishoudens
Jeroen Kijk in de Vegte wint eerste Voice-Over Award 2025
Zijn stijl wordt omschreven als betrokken en naturel, met een toon die altijd aansluit bij de beelden.
Adverteerders zetten aanzienlijk minder in op televisie en verschuiven naar digitale media
In de Verenigde Staten daalde de lineaire tv-reclamebesteding tussen 2021 en 2024 met gemiddeld 3,5 procent per jaar
European Media Freedom Act van kracht; nog geen Nederlands toezicht
De European Media Freedom Act is van kracht geworden. De European Media Freedom Act gaat over regels omtrent pluriformiteit, transparantie en onafhankelijkheid in de mediasector. Nederlands toezicht op deze Europese verordening is echter nog niet geregeld
RTL Nederland in H1, 2025: omzetstijging en resultaatdaling
In het eerste half jaar van 2025 heeft RTL Nederland een omzet van 307 miljoen euro behaald, een stijging van 2 procent,
vooral dankzij de resultaten van streamingdienst Videoland. De aangepaste ebita daalde met 5 procent naar 78 miljoen
Overname Paramount Global door Skydance/RedBird een feit
Paramount Global is overgenomen door Skydance en RedBird Partners. Het bedrijf noemt zich voortaan Paramount, a Skydance Corporation
OHRA neemt afscheid van Joe Public en schrijft pitch uit
Verzekeraar OHRA (onderdeel van NN Group) heeft afscheid genomen van creatief bureau Joe Public Amsterdam. Dit bevestigt Antoine Houtsma, Chief Creative Officer en oprichter van Joe Public Amsterdam
Trident lanceert campagne rond spontaniteit en eigenheid
Trident Gum presenteert met TriDifferent een wereldwijde campagne die Gen Z aanmoedigt om af te wijken van de routine.
Reclameonderzoek zomer 2025: wat werkt wel en niet?
In de zomer deelt Screenforce inzichten uit eerder gepubliceerde onderzoeken rond actuele thema’s in de reclamewereld.
In memoriam Derk Sauer
Media-ondernemer en journalist Derk Sauer is overleden op 72-jarige leeftijd aan de gevolgen van een ongeluk met zijn zeilboot
Sprite zet Jalen Hurts centraal in campagne Obey Your Thirst
Sprite viert dertig jaar Obey Your Thirst en breidt de campagne voor het eerst uit naar American football.
WPP Media en Criteo koppelen commerce data aan connected TV
WPP Media werkt samen met Criteo om commerce intelligence beschikbaar te maken voor Connected TV (CTV).
Sir John Hegarty: er is een kloof tussen datagedrevenheid en creativiteit
Sir John Hegarty richtte samen met anderen in 1982 Bartle Bogle Hegarty op en was daarvoor betrokken bij de oprichting van het Londense kantoor van TBWA en Saatchi en Saatchi en is een bekende naam in de internationale creatieve industrie. We spreken hem over tv, merken en het werken in datagestuurd landschap
Commissariaat voor de Media wil zich met politieke programma's bemoeien
Het Commissariaat voor de Media heeft 6 aanbevelingen voor politieke partijen gedaan ten behoeve van hun partijprogramma's voor de aankomende parlementsverkiezingen
Intertoys drie jaar lang hoofdpartner Sinterklaasfilm
Speelgoedketen integreert verhaal film in eigen campagnes
Overname Paramount Global door Skydance goedgekeurd door Amerikaanse FCC
De overname van het Amerikaanse mediabedrijf Paramount Global door het eveneens Amerikaanse Skydance en RedBird Capital Partners is door de Amerikaanse toezichthouder FCC goedgekeurd
NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten
Ton Rozestraten (Ad Alliance/RTL Nederland): SAVOD maakt verlies op lineair goed
Ton Rozestraten heeft in een Engelstalig video-interview met Justin Lebbon aangegeven dat de resultaten van SAVOD het bereikverlies aan impressies dat het op de reclameverkoop maakt voor de lineaire zenders, in feite goed maakt
Ad Alliance neemt reclameverkoop over voor Love Nature
Ad Alliance gaat per 1 september 2025 de reclame verkopen voor de tv-zender Love Nature, dat onderdeel is van het Canadese mediabedrijf Blue Ant Media
Amazon komt per 26 augustus 2025 met reclame bij Prime Video
Amazon heeft zijn Prime-klanten ingelicht over de komst van reclame per 26 augustus 2025 bij Prime Video in Nederland. Alle bestaande klanten krijgen automatisch de reclameversie
VRT mag 91,7 miljoen uit Vlaamse reclamemarkt halen
De VRT mag tot 2030 jaarlijks 91,7 miljoen euro genereren met radioreclame, tv-sponsoring en display alsmede preroll en postrolls bij VOD (VRT Max)
Gepubliceerd door: Caspar Scherphuis