Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 319728 | Tags:

[Column] Machiel Verkuyl: Media en het Coronavirus check: wat je als merk nú kunt doen
13-03-2020 | 16:24:00
Nederland raakt in een stroomversnelling van actie op Covid-19 ofwel het Coronavirus, gevoed door de maatregelen die de overheid gisteren heeft aangekondigd. Als je dagelijks bezig bent met merken en media is er een grote kans dat je vandaag en de komende dagen veel beslissingen gaat nemen
[Column] Machiel Verkuyl: Reclame is zinloos
17-02-2020 | 14:27:38
Een man en zijn zoontje die voorbij fietsen en uitroepen dat reclame zinloos is. Het doet iets met Machiel Verkuyl. Maar wat precies? Hij vertelt het je in zijn column
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue Cinemas, Basic-Fit en Swiss Sense
17-02-2020 | 12:01:00
In plaats van lokaal x actueel x content x kort koos Vue voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap. In het beste geval hadden ze zelf een leuke tijd tijdens de ontwikkelingen, want mensen uit Gorinchem snappen hier helemaal niks van
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bud, Aegon en Unox
21-10-2019 | 10:17:35
Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk
[Column] Machiel Verkuyl: Blond met blauwe streep
03-09-2019 | 10:14:23
Merken zijn vergelijkbaar met superhelden. Ze hebben magische krachten en staan ergens voor. Zijn herkenbaar voor een specifieke groep mensen en je kunt - net als bij superhelden - écht fan worden. Toch zie je niet in elke branche dezelfde explosie van nieuwe merken, zoals bij superhelden wel het geval is
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Allsecur, Telfort-miljonair bij KPN en Charlie Temple
08-08-2019 | 14:20:00
Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken?
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: SIRE, Bol.com en ASR
19-03-2019 | 13:58:46
Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is
[Column] Machiel Verkuyl: Hoe retailers zich wapenen tegen de online shoppende consument
04-02-2019 | 10:10:00
Als je aan innovatie denkt, is de eerste reflex van iedereen die werkt in marketing of communicatie al snel om te denken aan technologie, data of productinnovatie. Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat innovatie in retail veel vaker zit in ondernemerschap, thema en concept dan je zou denken
[Column] Machiel Verkuyl: English please!
07-08-2018 | 10:33:00
Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Iglo, Côte d’Or, Looye
05-07-2018 | 10:22:00
We duiken voor deze review de keuken in en beginnen met de roerbaksensaties van Iglo. Roerbaksensatie. Dat belooft wat. We zien een restaurantsetting waar de doelgroep een reactie geven op de verrassing van het eten van ingevroren maaltijden. Je ziet mensen reageren alsof het candid reacties zijn. En daar gaat deze reclame wat mij betreft mis

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie