Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 212895 | Tags:

BvA en FNLI komen met update Gids Content Creators en Food Adverteerders
13-11-2019 | 10:40:00
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers
Max Verstappen wordt het gezicht van CarNext.com
12-11-2019 | 08:27:00
CarNext.com, de pan-Europese marktplaats voor jong gebruikte auto’s, zet vanaf 2020 Formule 1-coureur Max Verstappen in als boegbeeld van het merk
[Onderzoek] Nederlanders gaan vaker op zoek naar korting
07-11-2019 | 12:43:42
Nederlanders gaan vaker op zoek naar kortingen. Dit blijkt uit de Nationale Kortingsmonitor 2019 van marktonderzoeksbureau Etil en Reclamefolder.nl
Nederlander kiest webshop uit op reviews, Belg op prijs
07-11-2019 | 08:43:42
Nederlanders bepalen hun keuze voor een webwinkel vooral op basis van de reviews. Belgische consumenten kijken juist meer naar de laagste prijs. Dat blijkt uit een poll van Trustpilot onder 2500 online shoppers
3sixtyfive in actie voor Foute Kersttruiendag 2019
05-11-2019 | 13:28:49
Influencermarketingagency 3sixtyfive verzorgt dit jaar strategie, concept en uitvoering voor de derde editie van Foute Kersttruiendag, een actie voor Save the Children
DPG Media begint campagne met AD-columnisten
05-11-2019 | 09:17:00
DPG Media begint een campagne speciaal voor het AD, waarin de columnisten van het nieuwsmerk te zien zijn. De commercial is te zien op tv en online en volgt een dag uit het leven van een AD-lezeres
Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare komen met Bavaria-campagne Familiefeiten of Fabels?
04-11-2019 | 09:49:56
Bavaria lanceert samen met Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare een campagne die draait om familieverhalen. Anekdotes over de familie Swinkels zelf komen ook aan bod
[Interview] Ernst Dirkzwager: Data zijn belangrijk in de digitale wereld, maar er is een grens
04-11-2019 | 09:24:00
Ogury heeft onlangs een kantoor in Amsterdam geopend, de 23ste vestiging van het bureau, dat actief is op het gebied van privacy en data binnen mobile marketing. Ernst Dirkzwager is aangesteld als Managing Director Benelux
Volkswagen & ACHTUNG! met campagne Tegenpolen voor electrisch rijden
31-10-2019 | 13:49:00
Volkswagen Nederland (PON) en ACHTUNG!mcgarrybowen hebben een campagne ontwikkeld om electrisch rijden te promoten. De campagne bestaat uit advertorials van circa één tot twee minuten op RTL4, Instagram en de Volkswagen-dealers
[Onderzoek] Papieren reclame wekt meer koopintentie op dan digitale
31-10-2019 | 13:04:00
De koopintentie van de consument ligt na het lezen van papieren advertenties 39,6 procent hoger dan na het lezen van digitale advertenties. Televisiereclame wordt vooral gedachteloos verwerkt. Dit blijkt uit onderzoek
Outbrain lanceert Click-to-Watch-videoformat
28-10-2019 | 08:40:55
Online advertentieplatform Outbrain introduceert het Click-to-Watch-videoformat. Peugeot testte onlangs deze manier van adverteren
[Onderzoek] NOBO start met bereikscijfers per uur
25-10-2019 | 11:32:00
Per half november 2019 wordt het Nederlandse Online Bereiksonderzoek uitgebreid met nieuwe opties. De consumptie van web en app wordt al enkele jaren door NOBO gerapporteerd tot op het niveau van dagbereik
T-Mobile Nederland kiest voor iProspect voor digital business
24-10-2019 | 12:14:00
iProspect heeft de performance en digitale business gewonnen van T-Mobile in Nederland. Het digitale-performancebureau, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is verantwoordelijk voor alle digitale strategie, inkoop en plannen van Ben, Tele2 en T-Mobile
Wayne Parker Kent ontwikkelt internationale podcast voor FedEx
24-10-2019 | 11:29:00
FedEx lanceert in samenwerking met het Amsterdamse contentmarketingbureau Wayne Parker Kent de Engelstalige podcast Making It Work. De serie richt zich voorlopig exclusief op het midden- en kleinbedrijf in de Verenigde Staten
Roorda maakt seksuele diversiteit bespreekbaar met campagne #kweetnie
18-10-2019 | 14:17:00
De campagne en de website zijn een initiatief van Movisie, 113 Zelfmoordpreventie, COC Nederland en het ministerie van VWS
[Podcast] Erik de Zwart over de lancering van 24Trains.TV
17-10-2019 | 13:45:00
Erik de Zwart is een Nederlands radio- en televisiemaker en ondernemer. Hij is iets heel nieuws begonnen. 24trains.tv is een online platform dat 24 uur per dag draait om treinen. We spreken hem over zijn grote passie
Zalando wil meer vrouwen in de top
16-10-2019 | 11:42:00
Zalando heeft aangekondigd een evenwichtige vertegenwoordiging van mannen en vrouw op de hoogste zes managementniveaus te willen bewerkstelligen voor eind 2023
XXS Amsterdam en Kia komen met merkcampagne
14-10-2019 | 09:23:00
Om de kwaliteit van KIA-auto’s beter voor het voetlicht te brengen, komt het automerk samen met XXS Amsterdam met een merkcampagne voor de Nederlandse markt
NS en N=5 bedenken wervingscampagne met NS-personeel
07-10-2019 | 10:44:00
N=5 en de NS hebben de handen ineengeslagen voor een campagne om personeel te werven. Daarbij staat het eigen personeel van de NS centraal. In een serie van acht online video’s vertellen NS-medewerkers wat zij belangrijk vinden in hun werk
Glasnost lanceert native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 10:27:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
McDonald’s lanceert PicMac: mini-tutorials foodfotografie
04-10-2019 | 12:34:55
McDonalds heeft op Instagram TV Pic Mac gelanceerd met zes korte afleveringen waarin tips voor mooie foodfoto's worden gegeven. Onderwerpen die aan bod komen, zijn onder andere de achtergrond, de flat lay en de compositie
What the Vak!-campagne CNV Vakmensen om jongeren aan te trekken
04-10-2019 | 11:40:00
CNV Vakmensen is een campagne gestart om jongeren aan te trekken. Steeds minder jongeren zijn lid van een vakbond. En dat terwijl hun arbeidsvoorwaarden langzaamaan worden uitgehold
Pandora selecteert VIRTUE als creatief bureau
03-10-2019 | 10:39:00
VIRTUE is geselecteerd als het lead agency voor Pandora. Pandora is een Deens sieradenmerk dat in meer dan honderd landen wordt verkocht
Born05 ontwikkelt donatiecampagne Stop Dementie
03-10-2019 | 10:11:00
In de Stop Dementie-campagne van Alzheimer Nederland staat dit jaar het verhaal van drie generaties centraal. De campagne is door Born05 ontwikkeld
Nepnieuws-sites maken honderden miljoenen omzet per jaar
27-09-2019 | 10:00:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van haar onderzoek naar een steekproef van 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Influencers of Sports in half jaar tijd naar bereik van 25 miljoen
26-09-2019 | 12:40:00
Het platform Influencers of Sports heeft een bereik gerealiseerd van 25 miljoen volgers. Influencers of Sports heeft dit aantal na een half jaar weten te realiseren
Storyboard ontwikkelt Beneluxcampagnes Rimmel London en Max Factor
26-09-2019 | 12:18:00
Rimmel London en Max Factor, beide onderdeel van Coty Benelux, lanceren hun Benelux-campagnes. Influencer- en contentspecialist Storyboard heeft de campagnes ontwikkeld
TBWA\Neboko introduceert Ilse in campagne Albert Heijn
26-09-2019 | 08:45:00
Albert Heijn start met een reclamecampagne met supermarktmanager Ilse. In de campagne staat het dagelijkse leven centraal. Ilse wordt met een knipoog gevolgd in haar drukke leven. Ook wordt een nieuwe huisstijl bij Albert Heijn geïntroduceerd
Beslist.nl publishingpartner Sanoma
25-09-2019 | 12:06:00
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt
[Onderzoek] Instagram en Pinterest favoriet platform voor wooninspiratie
25-09-2019 | 10:32:21
Instagram en Pinterest komen naar voren als de populairste online platformen om wooninspritatie op te doen voor meubels en woonaccessoires. Dit blijkt uit het Adfactor Home Deco Trendrapport
MediaMonks verzorgt GigaNet-campagne voor VodafoneZiggo
23-09-2019 | 14:01:00
MediaMonks heeft zich ingezet voor de merkcampagne van VodafoneZiggo voor GigaNet, het netwerk van het bedrijf. De campagne is van start gegaan op televisie, internet en social media
Thomas Thiadens benoemd tot managing director Windowsketch
19-09-2019 | 09:55:48
Thomas Thiadens is per 1 september 2019 benoemd tot Managing Director van Windowsketch. Hij neemt daarmee de dagelijkse leiding over van oprichter en eigenaar Floris Sanders
[Onderzoek] Online zichtbaarheid farmabedrijven kan beter
18-09-2019 | 09:35:00
De Worldcom Public Relations Group, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke pr-bureaus, heeft zijn eerste Digital Health Monitor – Pharrmaceuticals uitgebracht
Storyboard lanceert Influencer Audits
11-09-2019 | 14:08:00
Storyboard heeft Influencer Audits gelanceerd. Een Influencer Audit is een 20 pagina tellend rapport dat marketeers voorziet van waardevolle inzichten en informatie over de match en integriteit van influencers
DEPT, Pink Rabbit en NewsLab komen met campagne tegen weggooien spullen
09-09-2019 | 08:26:54
De campagne Waardeer het. Repareer het van SIRE is een samenwerking tussen DEPT, Pink Rabbit en NewsLab. Ze werkten om niet aan deze oproep om kapotte gebruiksartikelen niet weg te gooien, maar te maken of laten maken
Energize komt met activatiecampagne Sjeffies voor Plus
05-09-2019 | 08:35:00
Energize bracht in samenwerking met Big Fish Animatie de verschillende kruidenpersonages Sjeffies tot leven in een vooral digitale activatiecampagne voor Plus
Consumenten vertrouwen chatbots niet
03-09-2019 | 09:30:00
Meer dan de helft van Nederlandse consumenten vertrouwt chatbots niet. Bijna een derde doet zelfs liever geen aankopen bij bedrijven die via chatbots communiceren. Dat blijkt uit een peiling van Trustpilot onder 1900 mensen
Team Jumbo-Visma in zee met Bynder
02-09-2019 | 09:36:18
Team Jumbo-Visma gaat de technologie van Bynder inzetten. Daardoor krijgt het team zicht op de duizenden marketing- en communicatie-uitingen van de gecombineerde wieler- en schaatsploeg
Een op de drie marketeers besteedt video uit
02-09-2019 | 09:03:00
Meer dan een derde van de marketingprofessionals besteedt het merendeel van videoproductie uit. Met name voor de opname en montage van producties maakt 37 procent van de marketeers gebruik van een videospecialist
Dear Amsterdam verzorgt campagne Lees je in. de Volkskrant
02-09-2019 | 08:26:00
De campagne bestaat uit een reeks uitingen, gebaseerd op actuele redactionele content die het hoe en het waarom achter nieuwsfeiten benadrukken. Door nauw samen te werken met de redactie van de Volkskrant wordt de campagne voortdurend geactualiseerd en verdiept
[Podcast] Joppe Andriessen van MediaScience over creatie met behulp van data
29-08-2019 | 10:16:03
Joppe Andriessen is Head of Creative and Strategy bij MediaScience. Hij vertelt over hoe je data effectief kunt inzetten bij creatie
IKEA zet catalogus als audioboek online
27-08-2019 | 10:52:00
IKEA Nederland komt met een audio-versie van de catalogus. Via Spotify en de website van het Zweedse woonwarenhuis wordt de catalogus van begin tot eind voorgelezen
FIFA, UEFA, Lega A: Piraterij vermoordt het voetbal
23-08-2019 | 11:10:00
Een leeg verwoest stadion met een jongen die zijn armen op zijn wangen legt vol verbazing. Met deze campagne en de slogan piraterij vermoordt het voetbal, is de Italiaanse Serie A een campagne begonnen
[Commercial review] Gijs van der Togt: fietsendieven, Surinaamse trots, rematch met Max
22-08-2019 | 13:29:00
Gijs van der Togt (MediaCom) buigt zich over uiteenlopende commercials, waarin mensen, verhalen en actie centraal staan
FBTO kiest voor contentmarketing met The Post
21-08-2019 | 20:19:00
Verzekeringsmaatschappij FBTO werkt sinds de zomer van 2019 samen met het contentmarketingbureau The Post voor de strategie en de productie van de content, die volledig gericht is op de zogeheten doeners
[Screenforce] Tv-reclamemarkt stijgt licht in eerste helft 2019
15-08-2019 | 07:41:00
In de eerste helft van 2019 is de tv-reclamemarkt uitgekomen op 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5 procent in vergelijking met de eerste helft van 2018
Vier onbekende consumentenrechten
13-08-2019 | 08:50:06
De rechten voor fysieke winkels zijn vaak helder, maar welke rechten hebben consumenten tijdens het online shoppen? Rhode Benissan Jonker, Legal Consultant bij Trusted Shops, deelt vier rechten waar de online retailer rekening mee dient te houden
KPN hoofdsponsor van SAIL
12-08-2019 | 13:22:50
KPN is hoofdsponsor van de tiende editie van het nautische evenement SAIL Amsterdam in augustus 2020. Het bedrijf verbindt zich als ICT- en telecompartner aan de volgende editie van SAIL
The Online Company benoemt Esther Verkaaik tot Operations Director
12-08-2019 | 10:58:49
Esther Verkaaik is benoemd tot Operations Director bij The Online Company, dat onderdeel is van Candid Group
XITE lanceert campagne voor sneakermerk Skechers
09-08-2019 | 08:00:00
XITE lanceert een campagne voor Skechers met Shannon Sarijoen in de hoofdrol met als doel om de brand image van het Amerikaanse merk in Nederland te versterken
Smartphone Orchestra met The Social Sorting Experiment
08-08-2019 | 09:47:00
Het Smartphone Orchestra zal met The Social Sorting Experiment tijdens De Parade de manipulatieve macht van digitale platformen aan het publiek tonen tijdens een absurdistische en interactieve performance
Stage Entertainment en One Shoe werken samen aan digitale transformatie
06-08-2019 | 13:21:00
Stage Entertainment, bekend van musicalproducties als The Lion King, Mama Mia! en Anastasia, zet in op digitale transformatie en heeft in dit proces creative en digital agency One Shoe in de arm genomen.
Alfred achter campagne Allsecur wordt Allianz Direct
05-08-2019 | 07:16:44
Reclamebureau Alfred International heeft een campagne verzorgd voor de naamsverandering van verzekeraar Allsecur. Dat was altijd al onderdeel van Allianz, en gaat verder onder de naam van het moederbedrijf
[Podcast] Jaap Bruijnen van Pathé Thuis over de aangekondigde streamingdiensten
31-07-2019 | 07:15:00
Jaap Bruijnen is sinds december 2017 COO van Pathé Thuis. We spraken hem over de ontwikkelingen in de wereld van online filmaankopen en hoe Pathé Thuis zich daarin beweegt
1,1 miljoen euro compensatie voor klanten Koopjedeal.nl
26-07-2019 | 08:04:00
Dekbed-Discounter.nl, de nieuwe eigenaar van Koopjedeal.nl, gaat gedupeerde klanten voor in totaal 1,1 miljoen euro schadeloos stellen. De site is inmiddels weer operationeel.
Pathé met zomercampagne
25-07-2019 | 13:05:00
Pathé is met een zomercampagne gestart, en gaat de uitdaging aan met de boodschap dat Pathé het leukste uitje is deze zomer en dat met zon of regen, Pathé het coolste uitje is om te doen
Nederlandse camperdeelplatform breidt uit via crowdfunding
25-07-2019 | 10:33:00
Nederlandse camperdeelplatform Camptoo breidt haar aanwezigheid in het Verenigd Koninkrijk uit. Het bedrijf maakt het mogelijk voor particulieren om hun eigen campers te verhuren of die van anderen te huren
Ikea test einde papieren huis-aan-huis catalogus
24-07-2019 | 08:05:00
Ikea test dit jaar de invoering van een digitale catalogus en schrapt daarbij voor het grootste deel van Nederland haar papieren catalogus. Tot nu toe werd de 100 pagina's tellende catalogus huis-aan-huis bezorgd
KPN kiest Achtung! mcgarrybowen als reclamebureau
17-07-2019 | 12:29:00
KPN heeft Achtung! mcgarrybowen verkozen als reclamebureau. Dit hebben KPN en Achtung! mcgarrybowen bevestigd na een bureau-oriëntatie. De samenwerking gaat per direct in, zo bevestigt KPN
Fernandes zet Suriname centraal in campagne
17-07-2019 | 11:12:00
In de campagne van Fernandes, Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt, worden verhalen van Surinaamse Nederlanders samengebracht en verteld door het frisdrankmerk
Smartphonecampagne Ben door DDB Unlimited
15-07-2019 | 09:08:59
DDB Unlimited verzorgt de campagne Ben er weer van telecombedrijf Ben. Daarin staat asociaal smartphonegebruik door ouders centraal
The Story Lab en Carat maken zomercampagne voor Starbucks
11-07-2019 | 08:03:00
XITE start in samenwerking met The Story Lab en Carat, een nieuwe zomercampagne voor Starbucks, waarin de Starbucks Chilled Classics centraal staan
Failliete Pabo maakt doorstart onder vleugels EDC: grootste webshop Nederland
10-07-2019 | 13:54:00
De erotische onlineretailer Pabo maakt een doorstart onder de vleugels van EDC. Op 8 juli 2019 sprak de rechtbank het faillisement van Pabo uit, de tweede keer in anderhalf jaar tijd
SuperHeroes Amsterdam ontwikkelt campagne voor Swapfiets
10-07-2019 | 13:50:50
Swapfiets en SuperHeroes Amsterdam lanceren een internationale campagne om ook de fietsende young professional aan zich te binden met de Deluxe fiets
Koopjedeal failliet
10-07-2019 | 12:46:00
De onlineretailer Koopjedeal is op 8 juli 2019 failliet verklaard. Het faillisement lijkt de consequentie te zijn van een grote brand in een magazijn in september 2018 in het Zuidhollandse Molenaarsgraaf
OBI4wan versterkt marktpositie met nieuwe partners CM.com, TOPdesk en Freshchat
10-07-2019 | 09:51:00
OBI4wan kondigt de lancering aan van drie strategische samenwerkingen met CM.com, TOPdesk en Freshchat
[Onderzoek] Digitale reclame groter dan andere reclamevormen samen
09-07-2019 | 08:50:37
Digital advertising heeft in Nederland ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search houdt het grootste marktaandeel
Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt banken betaalgegevens niet zomaar te gebruiken
04-07-2019 | 11:24:00
Banken mogen hun klanten niet zomaar gepersonaliseerde aanbiedingen sturen op basis van hun betaalgegevens. De Autoriteit Persoonsgegevens roept alle banken daarom op om goed te kijken naar hun beleid rond direct marketing
Greenhouse Group lanceert propositie voor marketplaces
04-07-2019 | 09:47:00
Greenhouse lanceert deze maand een team dat zich volledig gaat toespitsen op het integreren van marketplaces als Amazon, bol.com & Google Shopping Express binnen de sales-, marketing- en distributiestrategie van merken
HEMA naar Verenigde Staten en Canada
03-07-2019 | 09:55:00
HEMA gaat uitbreiden naar de Verenigde Staten en Canada. Vanaf deze zomer kunnen klanten in de VS huishoudelijke artikelen van HEMA kopen via Walmart.com, het online platform van ’s werelds grootste retailer
Playground produceert festival-activatie en doorvertaling voor Duracell
01-07-2019 | 11:56:16
Playground zal de activatie 20% Club produceren en uitvoeren op het driedaagse festival Down The Rabbit Hole. Ze combineren de on the ground-activatie met het produceren van de content voor de campagne van de Duracall Powerbank
CODE D'AZUR verzorgt heldencampagne Tele2
01-07-2019 | 10:53:00
Tele2 is een digitale campagne begonnen rondom vier online helden, mensen die de mogelijkheden van onbeperkte data, volledig hebben benut. De online doorvertaling van de campagne wordt verzorgd door creatief digitaal bureau CODE D’AZUR
Business Insider Nederland stelt Rik Ruts aan als Managing Director
01-07-2019 | 09:01:04
Rik Ruts is per 1 juli 2019 Managing Director van Business Insider Nederland, het Nederlandse platform voor zakelijk nieuws
Vrouwelijke influencers faken vaker dan mannen
27-06-2019 | 10:32:00
Vrouwen hebben meer nepvolgers dan mannen en interieurbloggers hebben het minste fake followers. Dat zijn enkele van de bevindingen van influencer marketing platform Join bij de lancering van hun Profile Health-algoritme
Ajax en Ziggo verlengen sponsorovereenkomst
25-06-2019 | 09:54:46
Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de bestaande sponsorovereenkomst tussentijds opengebroken en met twee jaar verlengd. De vernieuwde en opgewaardeerde overeenkomst loopt tot en met 30 juni 2022
Campagne SNS over persoonlijk klantcontact
24-06-2019 | 08:09:04
Reclamebureau Alfred ontwikkelde een campagne voor SNS waarin het contact van klanten met de bank centraal staat. In de campagne ligt de nadruk erop dat er contact is met mensen in plaats van computers
Tempo-Team, Wehkamp en OMG winnaars DDMA E-mail Awards 2019
21-06-2019 | 07:18:00
Tijdens de DDMA Email Summit zijn de winnaars van de DDMA E-mail Awards bekendgemaakt. Tempo-Team won in de categorie Beste E-mail Campagne en Bob Mencke van Wehkamp werd uitgeroepen tot E-mailprofessional van het Jaar
M2Media aan de slag voor Duvel
19-06-2019 | 09:10:00
Mediabureau M2Media (onderdeel Candid Group) gaat voor biermerk Duvel de mediastrategie, -inkoop en -planning van traditionele en digitale media in Nederland verzorgen
CDA en D66 willen nieuwe toezichthouder en regels algoritmegebruik overheid
18-06-2019 | 09:37:00
CDA en D66 willen regels instellen om algoritmegebruik door de overheid te reguleren. Ook willen beide regeringspartijen dat er een toezichthouder komt die daarop zal toezien
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 08:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
Naturalis en KesselsKramer lanceren levend Jenga-spel
13-06-2019 | 07:44:00
Om uit te leggen wat biodiversiteit is en waarom het belangrijk is, lanceerden Naturalis en KesselsKramer een levend Jenga-spel als metafoor voor hoe al het leven met elkaar verbonden is
Coca-Cola komt met recycling-campagne
05-06-2019 | 11:37:00
Let’s not waste this Summer, dat is het thema van de campagne waarmee Coca-Cola in Nederland het belang van recyclen deze zomer centraal stelt
Funda gaat het Funda Huis realiseren
05-06-2019 | 11:17:00
Funda gaat het Funda Huis bouwen. Het huis dat, in 2017 werd ontworpen op basis van een analyse van de data van woningzoekers op Funda, krijgt een plek ergens in Nederland
NU.nl bundelt krachten met Moving Digital
05-06-2019 | 08:47:00
NU.nl en Moving Digital zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl propositie NUlokaal adverteren
Campagne Zo kan het ook voor plantaardiger voedingspatroon
03-06-2019 | 08:30:00
Met de slogan Zo kan het ook is de eerste landelijke campagne voor een plantaardiger voedingspatroon gelanceerd. Initiatiefnemer is Green Protein Alliance
Adfactor en Dag & Nacht gaan podcasts maken
31-05-2019 | 11:17:00
Adfactor en Dag & Nacht zijn een pilot gestart voor de verkoop van podcast advertising en de productie van podcasts voor merken
Durex en VICE+ ontwikkelen condoomcampagne Cum Prepared
28-05-2019 | 10:54:54
Durex en VICE+ lanceren de digitale campagne Cum Prepared in Nederland en België om awareness te creëren onder jonge mensen voor condoomgebruik
Whizpr verzorgt pr en influencermarketing voor Sony in Nederland
28-05-2019 | 07:23:00
Sony heeft Whizpr aangetrokken als partner voor de pr en influencermarketing in Nederland. De producent van audio-, video-, game-, communicatie- en IT-producten koos voor het bureau vanwege de expertise op deze vlakken
Selligent Marketing Cloud ontwikkelt AVG-tool
27-05-2019 | 07:40:00
Selligent Marketing Cloud heeft een tool ontwikkeld waarmee klanten verzoeken van consumenten rondom gegevensbescherming kunnen verwerken. De tool helpt bij het naleven van de AVG-wetgeving
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo blij over verbod radioreclame T-Mobile
23-05-2019 | 13:56:00
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo zijn blij met een uitspraak van de voorzieningenrechter die twee vergelijkende radioreclames van T-Mobile heeft verboden
MediaMarkt introduceert MediaMarkt Zakelijk voor MKB
22-05-2019 | 12:51:00
MediaMarkt gaat zich met MediaMarkt Zakelijk voortaan richten op het MKB. Het concept bestaat al in landen als Spanje, Italië, België en Duitsland.
Merkle Nederland helpt Praxis met CRM strategie
17-05-2019 | 10:49:00
Praxis wil consumenten persoonlijker benaderen met een nieuwe klantcommunicatie -strategie en heeft voor een samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland gekozen voor de ontwikkeling en uitwerking hiervan
Hoe krijg je ontwikkelingslanden echt succesvol online?
17-05-2019 | 10:04:00
Hoe krijg je ontwikkelingslanden echt succesvol online? Een blog van Daan Wolff van BoldData in het kader van World Telecommunication & Information Society Day
Funda breidt uit met financiële diensten
16-05-2019 | 13:33:00
Funda wil haar dienstverlening verbreden naar financiële diensten die spelen rond de aankoop van een woning zoals hypotheken, verzekeringen en notariële diensten
Indie ontwerpt huisstijl bvA
16-05-2019 | 07:59:17
BvA noemt zich voortaan een netwerk voor merkleiders. Bij deze positionering horen een nieuwe huisstijl en website. De huisstijl komt uit de koker van Indie, de site is ontworpen door Dept en de CCI-groep zorgde voor de technische realisatie
Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective
15-05-2019 | 11:56:00
Jaguar Nederland en Online Cookie Collective hebben tijdens de Jaguar The Pace experience een trial gedaan met experience design marketing. Op die manier wil Jaguard haar doelgroep beter betrekken
Mediadatabase Retriever verrijkt met online bereiksdata uit NOBO
15-05-2019 | 08:41:00
De Verenigde Internet Exploitanten en Retriever zijn een samenwerking gestart om de online bereiksdata uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek te ontsluiten via de mediadatabase Retriever. Dankzij dit partnership krijgen mediaprofessionals toegang tot profielen en bereikcijfers van vele websites en apps.
Hearst kiest voor online-advertentieplatform Teads
13-05-2019 | 08:09:00
Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie
MediaCom nieuwe partner van Klaverblad Verzekeringen
10-05-2019 | 07:21:00
MediaCom is door Klaverblad Verzekeringen gekozen als nieuwe partner voor de online en offline business. Het communicatieadviesbureau verzorgt een breed spectrum aan diensten: van communicatiestrategie en mediaplanning tot media inkoop en digital performance
Blauw Gras maakt campagne Wildlands
09-05-2019 | 09:56:00
Begin mei is de campagne van Wildlands Adventure Zoo Emmen live gegaan. Het social bureau Blauw Gras is verantwoordelijk voor strategie, concept en creatie
Vizeum wint pitch mediaplanning Capri-Sun
08-05-2019 | 11:49:00
Vizeum heeft de pitch gewonnen voor de mediaplanning van Capri-Sun in Europa. Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is daarmee voortaan verantwoordelijk voor alle online en offline kanalen van Capri-Sun
Nieuwe huisstijl voor Het Scheepvaartmuseum
08-05-2019 | 10:18:28
Het Scheepvaartmuseum uit Amsterdam heeft een nieuwe huisstijl. De huisstijl is ontwikkeld door het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik
SOCIAL.INC winnaar mini-pitch socialmediastrategie Praxis
07-05-2019 | 12:46:00
In 2019 is SOCIAL.INC gestart als het socialmedia- en contentbureau voor Praxis. In het eerste kwartaal hebben beide partijen intensief samengewerkt aan een op de merkstrategie gebaseerde socialmediastrategie
[Onderzoek] Online kopen van kleding, schoenen, sieraden, huishoudelijk en telecomapparatuur heel gewoon
07-05-2019 | 11:47:00
Bijna de helft van de Nederlanders kocht vijf jaar geleden nog geen kleding, sieraden of schoenen online, nu wel. Dit blijkt uit onderzoek dat Multiscope in opdracht van Trusted Shops heeft uitgevoerd in verband met het dertigjarig bestaan van internet
Picnic bezorgt ook in randgemeenten Eindhoven
07-05-2019 | 10:23:00
Online supermarkt Picnic bedient voortaan ook de randgemeenten rondom Eindhoven. Picnic kan haar diensten uitbreiden nu het een nieuwe hub heeft gevonden van waaruit de elektrische elektrische karretjes uitrijden
Adapt Innovatie neemt Crystal Marketing over
07-05-2019 | 10:06:00
Adapt Innovatie heeft per 1 mei 2019 alle activiteiten en medewerkers van Crystal Marketing overgenomen
Pinterest en vtwonen trappen samenwerking af met campagne Win een vtwonen voorjaarshuis
07-05-2019 | 07:47:00
Pinterest en vtwonen gaan samenwerken op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie
Game Mania Zone geopend in Esports Game Arena in Alphen
03-05-2019 | 09:42:00
Game Mania heeft een Game Mania Zone in de Esports Game Arena in Alphen aan den Rijn geopend. Dit is een retailzone met een gericht productassortiment
Havas Media zet werkprocessen in de cloud
02-05-2019 | 07:51:00
Havas Media heeft al zijn werkprocessen rond mediacampagnes ondergebracht in de Campaign Cloud van Cloud Integrate. Dat zorgt voor meer efficiëntie en transparantie
Thuisbezorgd.nl en Storyboard lanceren influencer campagne Wat eten we vandaag
26-04-2019 | 10:01:00
Thuisbezorgd.nl lanceert de derde video uit hun nieuwe online influencer serie met acteur Ferry Doedens
Campagne Diabetes Fonds over nooit een dag rust
26-04-2019 | 09:33:00
Diabetes Fonds is een campagne gestart rond het beklemmende kader waarin het leven van veel mensen met diabetes zich afspeelt. Prikken, meten, spuiten, eten. Nooit een dag rust
Trustpilot en BeCommerce werken samen
25-04-2019 | 08:05:00
Trustpilot gaat nauw samenwerken met belangenvereniging BeCommerce. Het doel is om het klantvertrouwen in de Belgische e-commerce te verhogen
[Column] Remco Klöters: Clickbait met BN'ers
16-04-2019 | 09:33:00
Heb ik een mening over Waylon? Die vraag stelde ik mijzelf toen ik laatst veel clickbait over deze prima zanger zag langskomen. Het leek erop dat uit de van mij verzamelde algoritmes inmiddels een sterk verhoogde belangstelling voor Waylon naar voren komt. Maar dat blijkt toch anders te liggen…
Campagne rondom nieuw design flessen Bavaria
16-04-2019 | 09:16:00
Brouwerij Bavaria viert haar driehonderdjarige bestaan met een nieuwe ontwerp van de bierflesjes. De campagne Zo. Onze nieuwe fles begeleidt de introductie
Praxis kiest Alfred als creatief bureau
12-04-2019 | 12:12:00
Alfred gaat aan de slag als het nieuwe creatieve bureau voor Praxis. Het bureau is geselecteerd door Praxis na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van Praxis
Bo-Rent kiest voor Abovo
12-04-2019 | 10:39:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
Gezonde online supermarkt Kazidomi van start
11-04-2019 | 13:50:00
Het Nederlandse landschap van online supermarkten is uitgebreid met Kazidomi. De site biedt producten aan die een gezonde lifestyle ondersteunen.
Fietsenwinkel.nl kiest voor Stroom
09-04-2019 | 12:48:00
Stroom, onderdeel van de Candid Group, is na een pitch gekozen om de mediastrategie en inkoop te verzorgen voor Fietsenwinkel.nl
Judith goes all-in nieuw ondernemersplatform Allianz en Judith Noordzij
03-04-2019 | 11:33:00
Verzekeraar Allianz en ondernemer Judith Noordzij komen met het ondernemersplatform Judith goes all-in om om ondernemend Nederland te helpen bewuste keuzes te maken
Nieuwe app verbindt eventbranche met bezoekers
03-04-2019 | 09:43:00
Start-up Close heeft een mobiel marketing platform ontwikkeld waarmee organisatoren in de eventbranche een nieuw marketingkanaal hebben om bezoekers meer te laten beleven
Creatieve bureaus maken promofilms voor expeditie
28-03-2019 | 10:16:00
Onesize, MassiveMusic en Kaaps hebben gezamenlijk promofilms geproduceerd als steunbetuiging aan Artsen zonder Grenzen en diens ambassadeur en bergbeklimmer Wilco Dekker
Offspring Media neemt Gewoonborstvoeding.nl over
19-03-2019 | 09:09:19
Offspring Media heeft de webwinkel Gewoonborstvoeding.nl overgenomen. De online uitgeverij heeft nu verschillende platforms voor zwangere vrouwen en jonge moeders
Campagne Vandebron met Jennifer Hoffman
18-03-2019 | 16:05:56
Energiebedrijf Vandebron heeft een campagne ontwikkeld rondom het thema goede energie. Actrice Jennifer Hoffman informeert mensen via diverse kanalen over het belang van de herkomst van energie
Campagne tegen voedselverspilling van start
15-03-2019 | 10:10:00
De Stichting Samen Tegen Voedselverspilling is gestart met de campagne Hoe #verspillingsvrij ben jij? De campagne is ontwikkeld door campagnebureau Food Cabinet
Baderie kiest Burst als digitaal partner
14-03-2019 | 13:34:00
Baderie kiest voor het digital agency Burst. Als resultaat van deze samenwerking zal de nieuwe website Baderie.nl voor komende zomer online worden geplaatst
JWT en Jimmy Nelson presenteren Preservation Robot voor behoud culturele diversiteit
13-03-2019 | 12:38:00
JWT Amsterdam en Jimmy Nelson hebben de Preservation Robot gepresenteerd. Dit is de eerste technologische oplossing die autonoom zijn (digitale) pijlen richt op de culturele homogenisering
Offspring Media verzorgt contentmarketing voor Boba Autisme Groep en Autisme Centraal
12-03-2019 | 15:03:05
Offspring Media, online uitgeverij van meerdere jongegezinnentitels, zal met verschillende soorten content ouders informeren over alles wat te maken heeft met autisme
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 12:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
[Podcast] Mark de Kock: QR-codes komen terug!
07-03-2019 | 11:16:00
Mark de Kock is een marketingstrateeg die vanuit Zwitserland merken over de hele wereld adviseert over onder meer innovatie en – veelal digitale – strategie
[Podcast] Marleen Hemmer de Haan over Leentjes Poeder Pret
07-03-2019 | 10:47:00
Marleen Hemmer de Haan startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem Kors. In België vonden zij een producent voor hun product Leentjes Poeder Pret, gekleurd poedersuiker, dat inmiddels meer dan 1750 verkooppunten heeft – een vliegende start
XXS Amsterdam ontwikkelt campagne McVitie's
06-03-2019 | 11:32:00
XXS Amsterdam heeft een campagne ontwikkeld voor de introductie van McVitie's. McVitie's is een Brits koekje dat vanaf nu in de Nederlandse supermarkten te vinden is. XXS Amsterdam werkt mee met de ondersteuning van het merk in andere Europese landen
[CBS] Internetverkopen detailhandel stijgen minder hard
06-03-2019 | 10:12:00
De omzet van de detailhandel was in het vierde kwartaal van 2018 3,2 procent hoger dan een jaar eerder. Het verkoopvolume was ook hoger, maar het verschil met een jaar eerder was kleiner dan bij de kwartaalcijfers van de voorgaande twee jaar
Calvé partner van KNVB
05-03-2019 | 11:00:43
Calvé is partner geworden van de KNVB. De samenwerking wordt afgetrapt met een zoektocht naar Ballenmeiden voor de oefenwedstrijden van de OranjeLeeuwinnen in april en juni 2019
Trustpilot haalt 55 miljoen dollar op
05-03-2019 | 08:17:00
Reviewplatform Trustpilot heeft 55 miljoen dollar opgehaald in een zogeheten Series E-investeringsronde. Dat laat het bedrijf weten
SIRE komt met campagne #DOESLIEF
04-03-2019 | 09:20:00
De Stichting Ideële Reclame SIRE lanceert de campagne #DOESLIEF. SIRE wil Nederlanders aan het denken zetten over hoe we dagelijks met elkaar omgaan
Grit.Network ontwikkelt de nieuwe brand identity Tata Motors
01-03-2019 | 11:12:00
Het door de Nederlandse ontwerpstudio's Dog and Pony, Addikt en het Indiase Codesign opgerichte Grit.Network heeft de nieuwe brand identity van Tata Motors ontwikkeld en geïmplementeerd
Siteimprove en Dutch Digital Agencies gaan samenwerken
28-02-2019 | 12:53:00
Siteimprove, een softwarebedrijf dat zich focust op het vereenvoudigen van websitebeheer en de kwaliteit en toegankelijkheid van websites in kaart brengt om zo van het internet een betere plek te maken, gaat een partnership aan met Dutch Digital Agencies, korteweg DDA
Vente-Exclusief kiest voor Linden & Barbosa
27-02-2019 | 12:08:00
Vente-Exclusive heeft creatief en strategisch communicatieadviesbureau Linden & Barbosa verkozen als nieuwe partner. Linden & Barbosa heeft de communicatiestrategie ontwikkeld en gaat het merk en de producten bij relevante doelgroepen onder de aandacht brengen
[Interview] Erik-Jan Gelink (Transavia) wil het hart veroveren van Generatie Z
26-02-2019 | 10:37:00
Erik-Jan Gelink (ex Sanoma) is commercieel directeur van Transavia en zijn team startte niet lang na zijn aanstelling een YouTubekanaal om generatie Z te bereiken. Hoe staat het er na ruim een jaar voor met de webseries van de luchtvaartmaatschappij? En hoe is de realityserie Welkom aan Boord tot stand gekomen?
Likefriends lanceert campagne Asics: The Comfort of Confidence
26-02-2019 | 08:10:25
Likefriends is verantwoordelijk voor de nieuwe Asics-campagne The Comfort of Confidence. De campagne, wereldwijd ingezet, draait om de Gel-Quantum-collectie
Meer dan twintig bureaus sluiten aan bij nieuwe Dutch Digital Design organisatie
25-02-2019 | 07:14:00
Dutch Digital Design, het initiatief dat zich inzet voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, gaat verder als zelfstandige organisatie
Jumbo test campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta
19-02-2019 | 11:56:00
Met UM/Reprise test supermarktketen Jumbo de campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta. Dat is een nieuw advertentieprogramma waarmee een beperkt aantal adverteerders hun content onder de aandacht kan brengen van mensen die Pinterest gebruiken
Dove lanceert campagne Would you switch?
18-02-2019 | 11:52:00
Dove komt met de campagne Would you switch? Hiervoor leverden allerlei vrouwen input aan de hand van hun eigen ervaringen
Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen
Nieuwe campagne Hartstichting: Je hart ben jij
13-02-2019 | 12:43:00
De Hartstichting is een nieuwe campagne begonnen onder de slogan Je hart ben jij. Vanuit het idee dat het hart ons laat bewegen, voelen en liefhebben en het idee een leven lang een hart met ons mee te dragen, terwijl de mens er niet altijd bij stilstaat
ConsumerAcquisition.com launches video automation platform
13-02-2019 | 11:39:00
ConsumerAcquisition.com today announced the launch of a video automation platform with new performance templates and self-service video bulk editor
Recode Running-campagne voor nieuwe schoen adidas
12-02-2019 | 08:19:00
Adidas lanceert een nieuwe marketingcampagne vanwege de introductie van de hardloopschoen Ultraboost 19. Het merk slaat hiermee een nieuwe weg in voor het overbrengen van de boodschap naar het publiek
MediaScience werkt voor Qmusic
08-02-2019 | 09:53:00
Qmusic kiest MediaScience voor digitale media en creatie. Om de groei van Qmusic te ondersteunen heeft het radiobedrijf MediaScience uitgekozen om te helpen met digitale campagnes
Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan
07-02-2019 | 13:13:11
Basic-Fit en de eDivisie slaan de handen ineen om eSports in Nederland steviger op de kaart te zetten. Een samenwerking tussen sporters en gamers. De eDivisie is de officiële Nederlandse FIFA competitie, waarin eSporters gekoppeld aan de Eredivisie virtueel strijden om het kampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team
Azerion neemt Semilo over
05-02-2019 | 10:28:00
Mediagroep Azerion neemt digitaal specialist Semilo over. Door de contentmarketing en sales-ervaring van Semilo te combineren met de technische platforms, de content en de kennis van Azerion kunnen de partijen een completer aanbod realiseren voor uitgevers en adverteerders
Twee nieuwe partners bij BKB
05-02-2019 | 09:18:00
BKB heeft Bram Festen en Justin Koornneef per 1 januari 2019 benoemd tot partner van het campagnebureau in Amsterdam. Dat maakt het campagnebureau bekend
Shoq bedenkt Krantenmens voor De Persgroep
05-02-2019 | 08:55:00
Reclamebureau Shoq ontwikkelde een campagne voor alle 11 de krantentitels van De Persgroep. Een krantenmens heeft het gemakkelijk is het thema van de nieuwe campagne
Wubbe bedenkt Bloemistaurant voor Fleurop
05-02-2019 | 08:12:00
Reclamebureau Wubbe ontwikkelde voor Fleurop een Valentijnscampagne. Daarvoor werd een zogeheten Bloemistaurant opgezet
KPMG zet 3sixtyfive in voor start-up challenge Johan Cruijff ArenA
01-02-2019 | 09:53:00
3sixtyfive heeft een internationale campagne ontwikkeld om op zoek te gaan naar de beste oplossingen voor het verbeteren van de bezoekerservaring binnen Johan Cruijff ArenA. Dit in opdracht van KPMG
[Onderzoek] Reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit volgens Kantar Milward Brown
31-01-2019 | 12:50:00
De reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit. Dit blijkt uit de AdReaction studie van Kantar Milward Brown
Alfred en Zigt presenteren Powerpeers aan het grote publiek
31-01-2019 | 10:41:44
Met de boodschap Power to the People presenteert PowerPeers zich dankzij Zigt aan het grote publiek
Qlinker werkt met One Shoe aan ontwikkeling digitale woningcorporatie
31-01-2019 | 09:37:00
Qlinker, een initiatief van woningcorporatie Mitros, is gestart met de ontwikkeling een nieuwe, digitale woningcorporatie
Goeiezaak.com aan de slag voor Amsterdamse trekpleisters
29-01-2019 | 11:17:00
Goeiezaak.com is sinds 1 januari aan de slag voor Madame Tussauds Amsterdam en The Amsterdam Dungeon om de zichtbaarheid van de online kanalen te verbeteren
RLVNT maakt jongeren enthousiast voor HvA Techniek
18-01-2019 | 11:44:38
Creatief bureau RLVNT ontwikkelde een campagne voor de Hogeschool van Amsterdam. Doel is om meer studenten enthousiast te maken voor een technische studie aan de HvA
Mariette Huber commercieel directeur GoSpooky
16-01-2019 | 11:59:00
Mariette Huber aangesteld als commercieel directeur bij full service social agency GoSpooky
Lexa.nl lanceert Start Something Real
24-12-2018 | 10:41:00
Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de merkcampagne Start Something Real. In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven
[Column] Paola Cassone: Wat we van de Kerstman willen
20-12-2018 | 10:20:00
Het kan geen toeval zijn. Op 3 november waren de kerstlichten op de singel al aan, het Kerstnummer van Allerhande was op 23 november al uit en Gamma heeft in dezelfde periode een campagne over Kerstbomen uitgezonden. Dit zijn baanbrekende veranderingen in de Nederlandse cultuur
John de Mol begint eigen nieuwsdienst
20-12-2018 | 08:59:00
Na de overname van ANP in maart dit jaar, was het een kwestie van wachten op de aankondiging dat John de Mol zich zou gaan richten op het ontwikkelen van een eigen nieuwsdienst. Gisteravond in Pauw verkondigde John de Mol dat hij inderdaad van plan is een nieuwsdienst te lanceren in 2019
RIDE ontwikkelt campagne voor De Nederlandse Kluis
13-12-2018 | 09:21:00
De Nederlandse Kluis, aanbieder van professionele kluisruimte in Nederland, kiest na een pitch voor RIDE als creatief bureau. Het Amsterdamse bureau ging direct aan de slag voor de landelijke geïntegreerde najaarscampagne die inmiddels live staat. De eerste resultaten zijn boven verwachting
NU.nl breidt site uit met uitagenda
07-12-2018 | 11:00:00
Nieuwssite NU.nl lanceert uitagenda met geselecteerde activiteiten in heel Nederland. Deze door de redactie samengestelde agenda biedt een overzicht van wat er te doen is in Nederland. NU.nl geeft de gebruiker hiermee een extra service
[Interview] Annet Goede van Cream PR: Fashion pr is toe aan iets nieuws
05-11-2018 | 12:29:00
Van met een dubbeldekker langs modetijdschriften in de jaren negentig naar een virtuele showroom en werken met 40+ influencers anno nu. Annet Goede van Cream PR bouwt op jaren ervaring en schuwt verandering niet. Wij spreken haar.
[Column] Menno van der Steen: Wordt de consument minder impulsief?
02-11-2018 | 08:22:00
De Retail Buying Study 2018 ontleedt ons koopgedrag en geeft antwoord op de vraag hoe consumenten kopen, hoe zij zich oriënteren, welke informatiebronnen daarbij belangrijk zijn
Bas de Goeje CEO Smart Internet Media
31-10-2018 | 12:28:00
Bas de Goeje gaat per 1 november aan de slag als CEO bij het onlinemarketingbureau Smart Internet Media. Hij neemt de taken van oprichter en eigenaar Robin Freyer over. Met deze stap wil het bureau de gestage groei in goede banen leiden
Suzanne van Ham is Head of Operations bij Burst
31-10-2018 | 10:57:00
Per oktober is Suzanne van Ham begonnen als Head of Operations bij digital agency Burst. Als Head of Operations is Van Ham verantwoordelijk voor het verder klaarstomen van de gehele operatie om de verdere groei van Burst te versnellen
United neemt Quadia over
31-10-2018 | 10:01:00
United neemt de corporate activiteiten van video-specialist Quadia over. Met deze overname breidt United zijn dienstenportfolio uit in de zakelijke markt
Google tourt door Nederland met digitale trainingen
25-10-2018 | 09:41:00
Internet kan helpen bij het vinden van een baan, het vergroten van de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt en het laten groeien van een bedrijf. Maar om optimaal deze kansen van het internet te kunnen benutten zijn digitale vaardigheden cruciaal
[Onderzoek] Webshops: focus op generatie Z in december
25-10-2018 | 09:25:00
Generatie Z; achttien tot 24-jarigen, blijft ons verrassen. De ongrijpbare generatie die bestaat uit zogeheten mobile natives, koopt van alle generaties het vaakst decembercadeaus. Maar liefst 88 procent van mensen in deze leeftijdscategorie
Independer overgenomen door de Persgroep
25-10-2018 | 07:48:00
Independer is het grootste digitale vergelijkings- en adviesplatform van Nederland voor verzekeringen, bancaire producten, hypotheken en energie. Het maakt kleine en grote financiële beslissingen inzichtelijk en begrijpelijk
We Adapt introduceert een cloud editor voor video-advertenties
17-10-2018 | 09:12:00
We Adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video, introduceert een cloud editor, waarmee dynamische video's kunnen worden samengesteld. Hiermee kunnen video-advertenties geautomatiseerd en schaalbaar aangepast en doorvertaald worden
MADE.FOR.DIGITAL breidt internationaal productienetwerk uit in Kaapstad
16-10-2018 | 13:34:00
Film- en contentproductiehuis MADE.FOR.DIGITAL, met kantoren in onder andere Amsterdam, Los Angeles en Singapore, opent een vestiging in Kaapstad. Met het kantoor verlaagt MADE.FOR.DIGITAL de drempel voor internationale producties
Eerste e-sportsplatform in Nederland gelanceerd
16-10-2018 | 08:21:00
Vanaf heden kunnen e-sportsliefhebbers terecht bij Esports Club, het eerste e-sportsplatform van Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooiorganisatoren bij elkaar
[Interview] Aart Lensink over contentmarketing: Als er geen kraakheldere koppeling is, is alle moeite voor niks
16-10-2018 | 08:04:00
Al bijna 23 jaar geleden richtte Aart Lensink, begonnen als journalist, LVB Content Marketing op dat opdrachtgevers op vier terreinen helpt: strategie, content, distributie en conversie. Met zo'n lange carriere in ons vakgebied achter de rug
KLM en de Persgroep bouwen samenwerking verder uit
16-10-2018 | 06:09:00
De Persgroep en KLM Nederland verlengen hun samenwerking rond Europa Onontdekt voor de komende twee jaar. In dit format worden via diverse media reisbestemmingen op een originele wijze besprok
RTL Nederland en de Persgroep sluiten strategische alliantie
12-10-2018 | 10:20:00
De Persgroep en RTL Nederland maken bekend dat zij een overeenkomst sluiten voor drie jaar. De twee bedrijven willen hiermee hun sterke posities met elkaar verbinden. De strategische alliantie behelst de volgende gebieden
TMG schaft online bureaukorting af per 2019
12-10-2018 | 07:13:00
Per 1 januari 2019 stopt TMG met het toepassen van de bureaucommissie voor alle online diensten. Hiermee wordt adverteerders en mediabureaus eenduidigheid geboden in de kosten van digitale media
Festina ontwikkelt video-first platform voor Bandit
05-10-2018 | 11:01:00
Productiehuis Bandit heeft Festina gekozen als partner voor volledige doorvertaling van hun merk en creatieve werk naar een digitaal platform. Bandit produceert van alles; van film en branded content tot gifs
Mediabrands Retail Buying Study 2018 - de highlights
04-10-2018 | 11:34:00
De komende jaren ontstaan nieuwe routines in het koopgedrag van mensen. Combinaties van merken, technologie, logistiek en de dagelijkse leefpatronen van mensen vormen nieuwe shoppingmantra’s: Een forens ontdekt het afhalen
[Onderzoek] Paazl: same-day delivery en datumkeuze bovenaan wensenlijst
04-10-2018 | 10:33:00
Same-day delivery en bepalen eigen afleverdatum aankomende feestdagen bovenaan wensenlijst online shoppers
[Onderzoek] Yellow Communications: Telefoons en tablets belangrijker dan speelgoed
04-10-2018 | 08:18:00
Eén op de drie Nederlandse ouders gelooft dat telefoons en tablets voor hun kinderen belangrijker zijn dan andere bezittingen of activiteiten. Bovendien geven ouders aan dat hun kinderen hen al op achtjarige leeftijd voorbij zijn gestreefd
MTG schrijft verder af op Zoomin.TV
02-10-2018 | 07:51:00
Modern Times Group (MTG) schrijft ruim 16 miljoen euro af op de waarde van het Nederlandse videoplatform.
Inpromo lanceert Print2Day.nl
25-09-2018 | 14:24:00
Inpromo heeft onlangs Print2Day.nl gelanceerd. Print2Day is een online platform met een breed assortiment aan reclame- en promotieartikelen dat op dezelfde dag van de bestelling personaliseert, bedrukt en levert
Wunderman neemt meerderheidsbelang in Emark
25-09-2018 | 07:47:00
Wunderman, onderdeel van WPP, heeft een meerderheidsbelang genomen in marketingtechnologie performancenbureau Emark. Het hoofdkantoor van Emark zit in Haarlem. Emark levert diverse Salesforce cloudservices, DMP en advertisingtechnologie
Hellwig en Veldhoen Senior Consultants bij LEWIS
18-09-2018 | 13:15:00
LEWIS heeft twee Senior Consultants aangesteld. Het internationale communicatiebureau verwelkomt Domien Hellwig als Creative Director in Eindhoven en Martine Veldhoen als Client Services Dire
Jochem van Berne Managing Director Festina
17-09-2018 | 12:43:00
Jochem van Berne volgt oprichter en managing director Remy Harrewijn op als Managing Director van het Festina. Van Berne heeft hiervoor ervaring opgedaan bij bekende, digitale, bureaus
Storyboard stelt Floyd van Lith aan als Head of Sales en Account
17-09-2018 | 12:27:00
Per september is Floyd van Lith begonnen als Head of Sales en Account bij het Amsterdamse mediabedrijf Storyboard. Floyd maakt de overstap van Talpa Media Solutions
VICE ontwikkelt one-stopshop voor adverteerders met Video Everywhere
14-09-2018 | 07:43:00
VICE Video Everywhere is een one-stopshop voor adverteerders die op grote schaal jonge mensen willen bereiken op alle platforms waar zij zich bevinden. In een landschap waar een groot tekort is aan premium, brand safe en viewable video inventory, is VICE
Brunings aangesteld als Head of Global Partnerships bij IMA
11-09-2018 | 13:38:00
Cedric Brunings is aangesteld als Head of Global Partnerships van IMA. Brunings richt zich op het ontwikkelen van internationale zakelijke partnerschappen
MediaCom domineert mediapitches en wint nu Alibaba Group
10-09-2018 | 07:34:00
Het bureau van GroupM gaat de mediastrategie en inkoop doen voor Alibaba Group. Het is de zoveelste grote winst dit jaar
RTL schaft bureaucommissie af per 1 januari 2019
10-09-2018 | 05:42:00
Precies een jaar nadat Ster deze stap nam, schaft ook RTL de bureaucommissie af. Verschil is wel dat RTL volumekorting ongemoeid laat. Een en ander blijkt uit uit onderstaande brief die CCO Ton Rozestraten aan relaties stuurde
Rob Kolkman CEO Sanoma Media Netherlands
06-09-2018 | 07:37:00
Sanoma heeft bekendgemaakt dat Rob Kolkman per 1 januari 2019 start als CEO van Sanoma Media Netherlands, waarbij hij rapporteert aan Susan Duinhoven, president en CEO van Sanoma Corporation
[DDA] Digitale industrie groeit met 17 procent harder dan ooit
03-09-2018 | 08:36:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland groeide in 2017 met ruim 17 procent naar een gezamenlijke omzet van 850 miljoen euro. Dit maakt de digitale industrie opnieuw tot één van de grootste groeisectoren van de Nederlandse economie
Martijn Terpstra aan de slag voor Instant Magazine als VP Sales EMEA
31-08-2018 | 09:10:00
Martijn Terpstra is gestart als Vice President of Sales voor de markten van Europa, het Midden-Oosten en Afrika (VP Sales EMEA) bij Instant Magazine. De komst van Terpstra sluit aan bij de ambitie van het bedrijf om het team verder uit te breiden en door te groeien tot wereldleider op het gebied van contentmarketing
Brand Your Party combineert online marketing met offline experience
21-08-2018 | 12:01:00
Online marketing in combinatie met offline brand experience is een succesvolle manier voor merken om hun doelgroep te bereiken. Het bedrijf Brand Your Party is in anderhalf jaar tijd gegroeid van startup naar scale-up
The online company voegt influencermarketing toe aan mediapakket
23-07-2018 | 11:23:00
The online company heeft sinds april haar mediapakket uitgebreid met influencermarketing. Het digitale mediabureau zag de voordelen van deze trend en sloeg de handen ineen met Noa de Vries, zelf ook een actieve influencer
[Column] Boris Veldhuijzen van Zanten: Stop talking about failure
23-07-2018 | 07:09:00
A question often asked of entrepreneurs is: How do you deal with failure? It seems like a logical question, but I recently realized that it is the wrong question; it's focused on persistence and disappointment. I don't think
De Nieuwe Zaak ontwikkelt activatiecampagne voor F-Secure
20-07-2018 | 08:37:36
Digital agency De Nieuwe Zaak ontwikkelde een activatiecampagne voor F-Secure, met als doel de doelgroep in beweging te krijgen en de software te installeren
Digital Agency Group start 6Circles
20-07-2018 | 07:46:00
Digital Agency Group heeft 6Circles, een gespecialiseerd label, opgericht waarin alle search engine marketingactiviteiten binnen de groep zijn gecentraliseerd
Samsung kiest NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten
19-07-2018 | 10:16:00
Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’ met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren
Anderzorg start campagne @DigiDope tegen telefoonverslaving
10-07-2018 | 08:52:00
Anderzorg brengt het verslavende karakter van social media onder de aandacht door zelf DigiDope; digitale dopamine, te dealen. De zorgverzekeraar wil aandacht genereren voor het probleem en iedereen een inkijk geven in wat telefoonverslaving doen met hun brein
Wouter Blok aangesteld als adviseur bij DigitalAudience
10-07-2018 | 07:15:00
Data-onboarder DigitalAudience heeft Wouter Blok, met ervaring bij onder andere Google en Coolblue, aangesteld als onboarding evangelist en adviseur. DigitalAudience verbindt offline CRM-databases met online advertentiecampagne. Op deze manier kunnen adverteerders, volledig conform GDPR
Beiersdorf kiest voor digital agency Dept
09-07-2018 | 08:07:00
Beiersdorf, bekend van huidverzorgingsmerken zoals Nivea, Labello, Hansaplast en Eucerin, kiest voor Dept als digitale partner. Na een pitchtraject heeft Beiersdorf gekozen voor Dept als haar digitale bureau voor Nederland. Dept gaat aan de slag met de digitale strategie, social, eCRM, online sites en analytics
Hulporganisatie Cordaid kiest voor Storm Digital
28-06-2018 | 09:28:00
De afgelopen jaren werkte Cordaid samen met verschillende online bureaus. Met de wens om te werken vanuit één geïntegreerde strategie en aanpak heeft Cordaid in het eerste kwartaal van dit jaar een pitch uitgeschreven voor een nieuw bureau, waarin het team van Storm Digital de meeste indruk wist te maken
VidMob joins Pinterest Marketing Partner program
26-06-2018 | 07:54:00
Creative tech company VidMob has been selected to join the Pinterest Marketing Partner program in the newly launched Creative specialty. Pinterest launched this program to help companies maximize opportunities to engage Pinners with high caliber video assets
LiveChat Service en Tripolis ontwikkelen ChatInMail
25-06-2018 | 12:12:49
LiveChat Service heeft als ambitie livechat op zoveel mogelijk manieren aan te bieden. De eerder dit jaar geïntroduceerde chatbanners maken het al mogelijk om direct vanuit banners te chatten
Online cadeaubonnen verkopen met Gifty
25-06-2018 | 06:51:00
Met de lancering van het cadeaubonplatform Gifty kunnen ondernemers sinds deze maand hun eigen cadeaubonnen, zowel fysiek in de zaak als online, aanbieden. Gifty verzorgt door middel van software de opmaak, het drukwerk, de verzending en de registratie van cadeaubonnen voor onder andere retail, horeca, beauty en leisure
Christian van Thillo: De Persgroep versnelt investering in digitaal
08-06-2018 | 08:16:00
Na recente edities in Kopenhagen, Manchester en Boedapest, vindt de Advertiser's Summit dit jaar plaats in Bilbao
[Interview] Julien Galand over de Champions League-campagne van Pepsi
10-05-2018 | 12:39:00
Pepsi Max lanceerde onlangs de internationale Love it. Live it. Football-campagne. In Nederland bestaat deze uit limited edition spelersverpakkingen en digitale content. Wij spreken met Julien Galand, marketingmanager Social Beverages Benelux bij Pepsico
[Interview] Alexander Zevering over Funda
10-05-2018 | 12:13:00
Funda is in de loop der jaren uitgegroeid tot meer dan alleen een website waar je naartoe gaat om een huis te kopen en daarom interessant voor adverteerders. Wij spreken Alexander Zevering, salesmanager Advertising & Business Development bij Funda
VIRTUE lanceert Publishers View
04-05-2018 | 08:55:00
VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, presenteert Publisher’s View, een consultancy traject waarin creatieven en strategen van VIRTUE merken helpen te denken en zich te gedragen als een uitgever

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie