Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 120716 | Tags:

Merkle Nederland helpt Praxis met CRM strategie
17-05-2019 | 10:49:06
Praxis wil consumenten persoonlijker benaderen met een nieuwe klantcommunicatie -strategie en heeft voor een samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland gekozen voor de ontwikkeling en uitwerking hiervan
Hoe krijg je ontwikkelingslanden echt succesvol online?
17-05-2019 | 10:04:00
Hoe krijg je ontwikkelingslanden echt succesvol online? Een blog van Daan Wolff van BoldData in het kader van World Telecommunication & Information Society Day
Funda breidt uit met financiële diensten
16-05-2019 | 13:33:51
Funda wil haar dienstverlening verbreden naar financiële diensten die spelen rond de aankoop van een woning zoals hypotheken, verzekeringen en notariële diensten
Indie ontwerpt huisstijl bvA
16-05-2019 | 07:59:17
BvA noemt zich voortaan een netwerk voor merkleiders. Bij deze positionering horen een nieuwe huisstijl en website. De huisstijl komt uit de koker van Indie, de site is ontworpen door Dept en de CCI-groep zorgde voor de technische realisatie
Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective
15-05-2019 | 11:56:00
Jaguar Nederland en Online Cookie Collective hebben tijdens de Jaguar The Pace experience een trial gedaan met experience design marketing. Op die manier wil Jaguard haar doelgroep beter betrekken
Mediadatabase Retriever verrijkt met online bereiksdata uit NOBO
15-05-2019 | 08:41:00
De Verenigde Internet Exploitanten en Retriever zijn een samenwerking gestart om de online bereiksdata uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek te ontsluiten via de mediadatabase Retriever. Dankzij dit partnership krijgen mediaprofessionals toegang tot profielen en bereikcijfers van vele websites en apps.
Hearst kiest voor online-advertentieplatform Teads
13-05-2019 | 08:09:00
Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie
MediaCom nieuwe partner van Klaverblad Verzekeringen
10-05-2019 | 07:21:00
MediaCom is door Klaverblad Verzekeringen gekozen als nieuwe partner voor de online en offline business. Het communicatieadviesbureau verzorgt een breed spectrum aan diensten: van communicatiestrategie en mediaplanning tot media inkoop en digital performance
Blauw Gras maakt campagne Wildlands
09-05-2019 | 09:56:00
Begin mei is de campagne van Wildlands Adventure Zoo Emmen live gegaan. Het social bureau Blauw Gras is verantwoordelijk voor strategie, concept en creatie
Vizeum wint pitch mediaplanning Capri-Sun
08-05-2019 | 11:49:00
Vizeum heeft de pitch gewonnen voor de mediaplanning van Capri-Sun in Europa. Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is daarmee voortaan verantwoordelijk voor alle online en offline kanalen van Capri-Sun
Nieuwe huisstijl voor Het Scheepvaartmuseum
08-05-2019 | 10:18:28
Het Scheepvaartmuseum uit Amsterdam heeft een nieuwe huisstijl. De huisstijl is ontwikkeld door het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik
SOCIAL.INC winnaar mini-pitch socialmediastrategie Praxis
07-05-2019 | 12:46:00
In 2019 is SOCIAL.INC gestart als het socialmedia- en contentbureau voor Praxis. In het eerste kwartaal hebben beide partijen intensief samengewerkt aan een op de merkstrategie gebaseerde socialmediastrategie
[Onderzoek] Online kopen van kleding, schoenen, sieraden, huishoudelijk en telecomapparatuur heel gewoon
07-05-2019 | 11:47:00
Bijna de helft van de Nederlanders kocht vijf jaar geleden nog geen kleding, sieraden of schoenen online, nu wel. Dit blijkt uit onderzoek dat Multiscope in opdracht van Trusted Shops heeft uitgevoerd in verband met het dertigjarig bestaan van internet
Picnic bezorgt ook in randgemeenten Eindhoven
07-05-2019 | 10:23:00
Online supermarkt Picnic bedient voortaan ook de randgemeenten rondom Eindhoven. Picnic kan haar diensten uitbreiden nu het een nieuwe hub heeft gevonden van waaruit de elektrische elektrische karretjes uitrijden
Adapt Innovatie neemt Crystal Marketing over
07-05-2019 | 10:06:00
Adapt Innovatie heeft per 1 mei 2019 alle activiteiten en medewerkers van Crystal Marketing overgenomen
Pinterest en vtwonen trappen samenwerking af met campagne Win een vtwonen voorjaarshuis
07-05-2019 | 07:47:00
Pinterest en vtwonen gaan samenwerken op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie
Game Mania Zone geopend in Esports Game Arena in Alphen
03-05-2019 | 09:42:00
Game Mania heeft een Game Mania Zone in de Esports Game Arena in Alphen aan den Rijn geopend. Dit is een retailzone met een gericht productassortiment
Havas Media zet werkprocessen in de cloud
02-05-2019 | 07:51:00
Havas Media heeft al zijn werkprocessen rond mediacampagnes ondergebracht in de Campaign Cloud van Cloud Integrate. Dat zorgt voor meer efficiëntie en transparantie
Thuisbezorgd.nl en Storyboard lanceren influencer campagne Wat eten we vandaag
26-04-2019 | 10:01:00
Thuisbezorgd.nl lanceert de derde video uit hun nieuwe online influencer serie met acteur Ferry Doedens
Campagne Diabetes Fonds over nooit een dag rust
26-04-2019 | 09:33:00
Diabetes Fonds is een campagne gestart rond het beklemmende kader waarin het leven van veel mensen met diabetes zich afspeelt. Prikken, meten, spuiten, eten. Nooit een dag rust
Trustpilot en BeCommerce werken samen
25-04-2019 | 08:05:00
Trustpilot gaat nauw samenwerken met belangenvereniging BeCommerce. Het doel is om het klantvertrouwen in de Belgische e-commerce te verhogen
[Column] Remco Klöters: Clickbait met BN'ers
16-04-2019 | 09:33:00
Heb ik een mening over Waylon? Die vraag stelde ik mijzelf toen ik laatst veel clickbait over deze prima zanger zag langskomen. Het leek erop dat uit de van mij verzamelde algoritmes inmiddels een sterk verhoogde belangstelling voor Waylon naar voren komt. Maar dat blijkt toch anders te liggen…
Campagne rondom nieuw design flessen Bavaria
16-04-2019 | 09:16:00
Brouwerij Bavaria viert haar driehonderdjarige bestaan met een nieuwe ontwerp van de bierflesjes. De campagne Zo. Onze nieuwe fles begeleidt de introductie
Praxis kiest Alfred als creatief bureau
12-04-2019 | 12:12:00
Alfred gaat aan de slag als het nieuwe creatieve bureau voor Praxis. Het bureau is geselecteerd door Praxis na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van Praxis
Bo-Rent kiest voor Abovo
12-04-2019 | 10:39:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
Gezonde online supermarkt Kazidomi van start
11-04-2019 | 13:50:00
Het Nederlandse landschap van online supermarkten is uitgebreid met Kazidomi. De site biedt producten aan die een gezonde lifestyle ondersteunen.
Fietsenwinkel.nl kiest voor Stroom
09-04-2019 | 12:48:00
Stroom, onderdeel van de Candid Group, is na een pitch gekozen om de mediastrategie en inkoop te verzorgen voor Fietsenwinkel.nl
Judith goes all-in nieuw ondernemersplatform Allianz en Judith Noordzij
03-04-2019 | 11:33:00
Verzekeraar Allianz en ondernemer Judith Noordzij komen met het ondernemersplatform Judith goes all-in om om ondernemend Nederland te helpen bewuste keuzes te maken
Nieuwe app verbindt eventbranche met bezoekers
03-04-2019 | 09:43:00
Start-up Close heeft een mobiel marketing platform ontwikkeld waarmee organisatoren in de eventbranche een nieuw marketingkanaal hebben om bezoekers meer te laten beleven
Creatieve bureaus maken promofilms voor expeditie
28-03-2019 | 10:16:00
Onesize, MassiveMusic en Kaaps hebben gezamenlijk promofilms geproduceerd als steunbetuiging aan Artsen zonder Grenzen en diens ambassadeur en bergbeklimmer Wilco Dekker
Offspring Media neemt Gewoonborstvoeding.nl over
19-03-2019 | 09:09:19
Offspring Media heeft de webwinkel Gewoonborstvoeding.nl overgenomen. De online uitgeverij heeft nu verschillende platforms voor zwangere vrouwen en jonge moeders
Campagne Vandebron met Jennifer Hoffman
18-03-2019 | 16:05:56
Energiebedrijf Vandebron heeft een campagne ontwikkeld rondom het thema goede energie. Actrice Jennifer Hoffman informeert mensen via diverse kanalen over het belang van de herkomst van energie
Campagne tegen voedselverspilling van start
15-03-2019 | 10:10:00
De Stichting Samen Tegen Voedselverspilling is gestart met de campagne Hoe #verspillingsvrij ben jij? De campagne is ontwikkeld door campagnebureau Food Cabinet
Baderie kiest Burst als digitaal partner
14-03-2019 | 13:34:00
Baderie kiest voor het digital agency Burst. Als resultaat van deze samenwerking zal de nieuwe website Baderie.nl voor komende zomer online worden geplaatst
JWT en Jimmy Nelson presenteren Preservation Robot voor behoud culturele diversiteit
13-03-2019 | 12:38:00
JWT Amsterdam en Jimmy Nelson hebben de Preservation Robot gepresenteerd. Dit is de eerste technologische oplossing die autonoom zijn (digitale) pijlen richt op de culturele homogenisering
Offspring Media verzorgt contentmarketing voor Boba Autisme Groep en Autisme Centraal
12-03-2019 | 15:03:05
Offspring Media, online uitgeverij van meerdere jongegezinnentitels, zal met verschillende soorten content ouders informeren over alles wat te maken heeft met autisme
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 12:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
[Podcast] Mark de Kock: QR-codes komen terug!
07-03-2019 | 11:16:00
Mark de Kock is een marketingstrateeg die vanuit Zwitserland merken over de hele wereld adviseert over onder meer innovatie en – veelal digitale – strategie
[Podcast] Marleen Hemmer de Haan over Leentjes Poeder Pret
07-03-2019 | 10:47:00
Marleen Hemmer de Haan startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem Kors. In België vonden zij een producent voor hun product Leentjes Poeder Pret, gekleurd poedersuiker, dat inmiddels meer dan 1750 verkooppunten heeft – een vliegende start
XXS Amsterdam ontwikkelt campagne McVitie's
06-03-2019 | 11:32:00
XXS Amsterdam heeft een campagne ontwikkeld voor de introductie van McVitie's. McVitie's is een Brits koekje dat vanaf nu in de Nederlandse supermarkten te vinden is. XXS Amsterdam werkt mee met de ondersteuning van het merk in andere Europese landen
[CBS] Internetverkopen detailhandel stijgen minder hard
06-03-2019 | 10:12:00
De omzet van de detailhandel was in het vierde kwartaal van 2018 3,2 procent hoger dan een jaar eerder. Het verkoopvolume was ook hoger, maar het verschil met een jaar eerder was kleiner dan bij de kwartaalcijfers van de voorgaande twee jaar
Calvé partner van KNVB
05-03-2019 | 11:00:43
Calvé is partner geworden van de KNVB. De samenwerking wordt afgetrapt met een zoektocht naar Ballenmeiden voor de oefenwedstrijden van de OranjeLeeuwinnen in april en juni 2019
Trustpilot haalt 55 miljoen dollar op
05-03-2019 | 08:17:00
Reviewplatform Trustpilot heeft 55 miljoen dollar opgehaald in een zogeheten Series E-investeringsronde. Dat laat het bedrijf weten
SIRE komt met campagne #DOESLIEF
04-03-2019 | 09:20:00
De Stichting Ideële Reclame SIRE lanceert de campagne #DOESLIEF. SIRE wil Nederlanders aan het denken zetten over hoe we dagelijks met elkaar omgaan
Grit.Network ontwikkelt de nieuwe brand identity Tata Motors
01-03-2019 | 11:12:00
Het door de Nederlandse ontwerpstudio's Dog and Pony, Addikt en het Indiase Codesign opgerichte Grit.Network heeft de nieuwe brand identity van Tata Motors ontwikkeld en geïmplementeerd
Siteimprove en Dutch Digital Agencies gaan samenwerken
28-02-2019 | 12:53:00
Siteimprove, een softwarebedrijf dat zich focust op het vereenvoudigen van websitebeheer en de kwaliteit en toegankelijkheid van websites in kaart brengt om zo van het internet een betere plek te maken, gaat een partnership aan met Dutch Digital Agencies, korteweg DDA
Vente-Exclusief kiest voor Linden & Barbosa
27-02-2019 | 12:08:00
Vente-Exclusive heeft creatief en strategisch communicatieadviesbureau Linden & Barbosa verkozen als nieuwe partner. Linden & Barbosa heeft de communicatiestrategie ontwikkeld en gaat het merk en de producten bij relevante doelgroepen onder de aandacht brengen
[Interview] Erik-Jan Gelink (Transavia) wil het hart veroveren van Generatie Z
26-02-2019 | 10:37:00
Erik-Jan Gelink (ex Sanoma) is commercieel directeur van Transavia en zijn team startte niet lang na zijn aanstelling een YouTubekanaal om generatie Z te bereiken. Hoe staat het er na ruim een jaar voor met de webseries van de luchtvaartmaatschappij? En hoe is de realityserie Welkom aan Boord tot stand gekomen?
Likefriends lanceert campagne Asics: The Comfort of Confidence
26-02-2019 | 08:10:25
Likefriends is verantwoordelijk voor de nieuwe Asics-campagne The Comfort of Confidence. De campagne, wereldwijd ingezet, draait om de Gel-Quantum-collectie
Meer dan twintig bureaus sluiten aan bij nieuwe Dutch Digital Design organisatie
25-02-2019 | 07:14:00
Dutch Digital Design, het initiatief dat zich inzet voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, gaat verder als zelfstandige organisatie
Jumbo test campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta
19-02-2019 | 11:56:00
Met UM/Reprise test supermarktketen Jumbo de campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta. Dat is een nieuw advertentieprogramma waarmee een beperkt aantal adverteerders hun content onder de aandacht kan brengen van mensen die Pinterest gebruiken
Dove lanceert campagne Would you switch?
18-02-2019 | 11:52:00
Dove komt met de campagne Would you switch? Hiervoor leverden allerlei vrouwen input aan de hand van hun eigen ervaringen
Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen
Nieuwe campagne Hartstichting: Je hart ben jij
13-02-2019 | 12:43:00
De Hartstichting is een nieuwe campagne begonnen onder de slogan Je hart ben jij. Vanuit het idee dat het hart ons laat bewegen, voelen en liefhebben en het idee een leven lang een hart met ons mee te dragen, terwijl de mens er niet altijd bij stilstaat
ConsumerAcquisition.com launches video automation platform
13-02-2019 | 11:39:00
ConsumerAcquisition.com today announced the launch of a video automation platform with new performance templates and self-service video bulk editor
Recode Running-campagne voor nieuwe schoen adidas
12-02-2019 | 08:19:00
Adidas lanceert een nieuwe marketingcampagne vanwege de introductie van de hardloopschoen Ultraboost 19. Het merk slaat hiermee een nieuwe weg in voor het overbrengen van de boodschap naar het publiek
MediaScience werkt voor Qmusic
08-02-2019 | 09:53:00
Qmusic kiest MediaScience voor digitale media en creatie. Om de groei van Qmusic te ondersteunen heeft het radiobedrijf MediaScience uitgekozen om te helpen met digitale campagnes
Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan
07-02-2019 | 13:13:11
Basic-Fit en de eDivisie slaan de handen ineen om eSports in Nederland steviger op de kaart te zetten. Een samenwerking tussen sporters en gamers. De eDivisie is de officiële Nederlandse FIFA competitie, waarin eSporters gekoppeld aan de Eredivisie virtueel strijden om het kampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team
Azerion neemt Semilo over
05-02-2019 | 10:28:00
Mediagroep Azerion neemt digitaal specialist Semilo over. Door de contentmarketing en sales-ervaring van Semilo te combineren met de technische platforms, de content en de kennis van Azerion kunnen de partijen een completer aanbod realiseren voor uitgevers en adverteerders
Twee nieuwe partners bij BKB
05-02-2019 | 09:18:00
BKB heeft Bram Festen en Justin Koornneef per 1 januari 2019 benoemd tot partner van het campagnebureau in Amsterdam. Dat maakt het campagnebureau bekend
Shoq bedenkt Krantenmens voor De Persgroep
05-02-2019 | 08:55:00
Reclamebureau Shoq ontwikkelde een campagne voor alle 11 de krantentitels van De Persgroep. Een krantenmens heeft het gemakkelijk is het thema van de nieuwe campagne
Wubbe bedenkt Bloemistaurant voor Fleurop
05-02-2019 | 08:12:00
Reclamebureau Wubbe ontwikkelde voor Fleurop een Valentijnscampagne. Daarvoor werd een zogeheten Bloemistaurant opgezet
KPMG zet 3sixtyfive in voor start-up challenge Johan Cruijff ArenA
01-02-2019 | 09:53:00
3sixtyfive heeft een internationale campagne ontwikkeld om op zoek te gaan naar de beste oplossingen voor het verbeteren van de bezoekerservaring binnen Johan Cruijff ArenA. Dit in opdracht van KPMG
[Onderzoek] Reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit volgens Kantar Milward Brown
31-01-2019 | 12:50:00
De reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit. Dit blijkt uit de AdReaction studie van Kantar Milward Brown
Alfred en Zigt presenteren Powerpeers aan het grote publiek
31-01-2019 | 10:41:44
Met de boodschap Power to the People presenteert PowerPeers zich dankzij Zigt aan het grote publiek
Qlinker werkt met One Shoe aan ontwikkeling digitale woningcorporatie
31-01-2019 | 09:37:00
Qlinker, een initiatief van woningcorporatie Mitros, is gestart met de ontwikkeling een nieuwe, digitale woningcorporatie
Goeiezaak.com aan de slag voor Amsterdamse trekpleisters
29-01-2019 | 11:17:00
Goeiezaak.com is sinds 1 januari aan de slag voor Madame Tussauds Amsterdam en The Amsterdam Dungeon om de zichtbaarheid van de online kanalen te verbeteren
RLVNT maakt jongeren enthousiast voor HvA Techniek
18-01-2019 | 11:44:38
Creatief bureau RLVNT ontwikkelde een campagne voor de Hogeschool van Amsterdam. Doel is om meer studenten enthousiast te maken voor een technische studie aan de HvA
Mariette Huber commercieel directeur GoSpooky
16-01-2019 | 11:59:00
Mariette Huber aangesteld als commercieel directeur bij full service social agency GoSpooky
Lexa.nl lanceert Start Something Real
24-12-2018 | 10:41:00
Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de merkcampagne Start Something Real. In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven
[Column] Paola Cassone: Wat we van de Kerstman willen
20-12-2018 | 10:20:00
Het kan geen toeval zijn. Op 3 november waren de kerstlichten op de singel al aan, het Kerstnummer van Allerhande was op 23 november al uit en Gamma heeft in dezelfde periode een campagne over Kerstbomen uitgezonden. Dit zijn baanbrekende veranderingen in de Nederlandse cultuur
John de Mol begint eigen nieuwsdienst
20-12-2018 | 08:59:00
Na de overname van ANP in maart dit jaar, was het een kwestie van wachten op de aankondiging dat John de Mol zich zou gaan richten op het ontwikkelen van een eigen nieuwsdienst. Gisteravond in Pauw verkondigde John de Mol dat hij inderdaad van plan is een nieuwsdienst te lanceren in 2019
RIDE ontwikkelt campagne voor De Nederlandse Kluis
13-12-2018 | 09:21:00
De Nederlandse Kluis, aanbieder van professionele kluisruimte in Nederland, kiest na een pitch voor RIDE als creatief bureau. Het Amsterdamse bureau ging direct aan de slag voor de landelijke geïntegreerde najaarscampagne die inmiddels live staat. De eerste resultaten zijn boven verwachting
NU.nl breidt site uit met uitagenda
07-12-2018 | 11:00:00
Nieuwssite NU.nl lanceert uitagenda met geselecteerde activiteiten in heel Nederland. Deze door de redactie samengestelde agenda biedt een overzicht van wat er te doen is in Nederland. NU.nl geeft de gebruiker hiermee een extra service
[Interview] Annet Goede van Cream PR: Fashion pr is toe aan iets nieuws
05-11-2018 | 12:29:00
Van met een dubbeldekker langs modetijdschriften in de jaren negentig naar een virtuele showroom en werken met 40+ influencers anno nu. Annet Goede van Cream PR bouwt op jaren ervaring en schuwt verandering niet. Wij spreken haar.
[Column] Menno van der Steen: Wordt de consument minder impulsief?
02-11-2018 | 08:22:00
De Retail Buying Study 2018 ontleedt ons koopgedrag en geeft antwoord op de vraag hoe consumenten kopen, hoe zij zich oriënteren, welke informatiebronnen daarbij belangrijk zijn
Bas de Goeje CEO Smart Internet Media
31-10-2018 | 12:28:00
Bas de Goeje gaat per 1 november aan de slag als CEO bij het onlinemarketingbureau Smart Internet Media. Hij neemt de taken van oprichter en eigenaar Robin Freyer over. Met deze stap wil het bureau de gestage groei in goede banen leiden
Suzanne van Ham is Head of Operations bij Burst
31-10-2018 | 10:57:00
Per oktober is Suzanne van Ham begonnen als Head of Operations bij digital agency Burst. Als Head of Operations is Van Ham verantwoordelijk voor het verder klaarstomen van de gehele operatie om de verdere groei van Burst te versnellen
United neemt Quadia over
31-10-2018 | 10:01:00
United neemt de corporate activiteiten van video-specialist Quadia over. Met deze overname breidt United zijn dienstenportfolio uit in de zakelijke markt
Google tourt door Nederland met digitale trainingen
25-10-2018 | 09:41:00
Internet kan helpen bij het vinden van een baan, het vergroten van de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt en het laten groeien van een bedrijf. Maar om optimaal deze kansen van het internet te kunnen benutten zijn digitale vaardigheden cruciaal
[Onderzoek] Webshops: focus op generatie Z in december
25-10-2018 | 09:25:00
Generatie Z; achttien tot 24-jarigen, blijft ons verrassen. De ongrijpbare generatie die bestaat uit zogeheten mobile natives, koopt van alle generaties het vaakst decembercadeaus. Maar liefst 88 procent van mensen in deze leeftijdscategorie
Independer overgenomen door de Persgroep
25-10-2018 | 07:48:00
Independer is het grootste digitale vergelijkings- en adviesplatform van Nederland voor verzekeringen, bancaire producten, hypotheken en energie. Het maakt kleine en grote financiële beslissingen inzichtelijk en begrijpelijk
We Adapt introduceert een cloud editor voor video-advertenties
17-10-2018 | 09:12:00
We Adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video, introduceert een cloud editor, waarmee dynamische video's kunnen worden samengesteld. Hiermee kunnen video-advertenties geautomatiseerd en schaalbaar aangepast en doorvertaald worden
MADE.FOR.DIGITAL breidt internationaal productienetwerk uit in Kaapstad
16-10-2018 | 13:34:00
Film- en contentproductiehuis MADE.FOR.DIGITAL, met kantoren in onder andere Amsterdam, Los Angeles en Singapore, opent een vestiging in Kaapstad. Met het kantoor verlaagt MADE.FOR.DIGITAL de drempel voor internationale producties
Eerste e-sportsplatform in Nederland gelanceerd
16-10-2018 | 08:21:00
Vanaf heden kunnen e-sportsliefhebbers terecht bij Esports Club, het eerste e-sportsplatform van Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooiorganisatoren bij elkaar
[Interview] Aart Lensink over contentmarketing: Als er geen kraakheldere koppeling is, is alle moeite voor niks
16-10-2018 | 08:04:00
Al bijna 23 jaar geleden richtte Aart Lensink, begonnen als journalist, LVB Content Marketing op dat opdrachtgevers op vier terreinen helpt: strategie, content, distributie en conversie. Met zo'n lange carriere in ons vakgebied achter de rug
KLM en de Persgroep bouwen samenwerking verder uit
16-10-2018 | 06:09:00
De Persgroep en KLM Nederland verlengen hun samenwerking rond Europa Onontdekt voor de komende twee jaar. In dit format worden via diverse media reisbestemmingen op een originele wijze besprok
RTL Nederland en de Persgroep sluiten strategische alliantie
12-10-2018 | 10:20:00
De Persgroep en RTL Nederland maken bekend dat zij een overeenkomst sluiten voor drie jaar. De twee bedrijven willen hiermee hun sterke posities met elkaar verbinden. De strategische alliantie behelst de volgende gebieden
TMG schaft online bureaukorting af per 2019
12-10-2018 | 07:13:00
Per 1 januari 2019 stopt TMG met het toepassen van de bureaucommissie voor alle online diensten. Hiermee wordt adverteerders en mediabureaus eenduidigheid geboden in de kosten van digitale media
Festina ontwikkelt video-first platform voor Bandit
05-10-2018 | 11:01:00
Productiehuis Bandit heeft Festina gekozen als partner voor volledige doorvertaling van hun merk en creatieve werk naar een digitaal platform. Bandit produceert van alles; van film en branded content tot gifs
Mediabrands Retail Buying Study 2018 - de highlights
04-10-2018 | 11:34:00
De komende jaren ontstaan nieuwe routines in het koopgedrag van mensen. Combinaties van merken, technologie, logistiek en de dagelijkse leefpatronen van mensen vormen nieuwe shoppingmantra’s: Een forens ontdekt het afhalen
[Onderzoek] Paazl: same-day delivery en datumkeuze bovenaan wensenlijst
04-10-2018 | 10:33:00
Same-day delivery en bepalen eigen afleverdatum aankomende feestdagen bovenaan wensenlijst online shoppers
[Onderzoek] Yellow Communications: Telefoons en tablets belangrijker dan speelgoed
04-10-2018 | 08:18:00
Eén op de drie Nederlandse ouders gelooft dat telefoons en tablets voor hun kinderen belangrijker zijn dan andere bezittingen of activiteiten. Bovendien geven ouders aan dat hun kinderen hen al op achtjarige leeftijd voorbij zijn gestreefd
MTG schrijft verder af op Zoomin.TV
02-10-2018 | 07:51:00
Modern Times Group (MTG) schrijft ruim 16 miljoen euro af op de waarde van het Nederlandse videoplatform.
Inpromo lanceert Print2Day.nl
25-09-2018 | 14:24:00
Inpromo heeft onlangs Print2Day.nl gelanceerd. Print2Day is een online platform met een breed assortiment aan reclame- en promotieartikelen dat op dezelfde dag van de bestelling personaliseert, bedrukt en levert
Wunderman neemt meerderheidsbelang in Emark
25-09-2018 | 07:47:00
Wunderman, onderdeel van WPP, heeft een meerderheidsbelang genomen in marketingtechnologie performancenbureau Emark. Het hoofdkantoor van Emark zit in Haarlem. Emark levert diverse Salesforce cloudservices, DMP en advertisingtechnologie
Hellwig en Veldhoen Senior Consultants bij LEWIS
18-09-2018 | 13:15:00
LEWIS heeft twee Senior Consultants aangesteld. Het internationale communicatiebureau verwelkomt Domien Hellwig als Creative Director in Eindhoven en Martine Veldhoen als Client Services Dire
Jochem van Berne Managing Director Festina
17-09-2018 | 12:43:00
Jochem van Berne volgt oprichter en managing director Remy Harrewijn op als Managing Director van het Festina. Van Berne heeft hiervoor ervaring opgedaan bij bekende, digitale, bureaus
Storyboard stelt Floyd van Lith aan als Head of Sales en Account
17-09-2018 | 12:27:00
Per september is Floyd van Lith begonnen als Head of Sales en Account bij het Amsterdamse mediabedrijf Storyboard. Floyd maakt de overstap van Talpa Media Solutions
VICE ontwikkelt one-stopshop voor adverteerders met Video Everywhere
14-09-2018 | 07:43:00
VICE Video Everywhere is een one-stopshop voor adverteerders die op grote schaal jonge mensen willen bereiken op alle platforms waar zij zich bevinden. In een landschap waar een groot tekort is aan premium, brand safe en viewable video inventory, is VICE
Brunings aangesteld als Head of Global Partnerships bij IMA
11-09-2018 | 13:38:00
Cedric Brunings is aangesteld als Head of Global Partnerships van IMA. Brunings richt zich op het ontwikkelen van internationale zakelijke partnerschappen
MediaCom domineert mediapitches en wint nu Alibaba Group
10-09-2018 | 07:34:00
Het bureau van GroupM gaat de mediastrategie en inkoop doen voor Alibaba Group. Het is de zoveelste grote winst dit jaar
RTL schaft bureaucommissie af per 1 januari 2019
10-09-2018 | 05:42:00
Precies een jaar nadat Ster deze stap nam, schaft ook RTL de bureaucommissie af. Verschil is wel dat RTL volumekorting ongemoeid laat. Een en ander blijkt uit uit onderstaande brief die CCO Ton Rozestraten aan relaties stuurde
Rob Kolkman CEO Sanoma Media Netherlands
06-09-2018 | 07:37:00
Sanoma heeft bekendgemaakt dat Rob Kolkman per 1 januari 2019 start als CEO van Sanoma Media Netherlands, waarbij hij rapporteert aan Susan Duinhoven, president en CEO van Sanoma Corporation
[DDA] Digitale industrie groeit met 17 procent harder dan ooit
03-09-2018 | 08:36:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland groeide in 2017 met ruim 17 procent naar een gezamenlijke omzet van 850 miljoen euro. Dit maakt de digitale industrie opnieuw tot één van de grootste groeisectoren van de Nederlandse economie
Martijn Terpstra aan de slag voor Instant Magazine als VP Sales EMEA
31-08-2018 | 09:10:00
Martijn Terpstra is gestart als Vice President of Sales voor de markten van Europa, het Midden-Oosten en Afrika (VP Sales EMEA) bij Instant Magazine. De komst van Terpstra sluit aan bij de ambitie van het bedrijf om het team verder uit te breiden en door te groeien tot wereldleider op het gebied van contentmarketing
Brand Your Party combineert online marketing met offline experience
21-08-2018 | 12:01:00
Online marketing in combinatie met offline brand experience is een succesvolle manier voor merken om hun doelgroep te bereiken. Het bedrijf Brand Your Party is in anderhalf jaar tijd gegroeid van startup naar scale-up
The online company voegt influencermarketing toe aan mediapakket
23-07-2018 | 11:23:00
The online company heeft sinds april haar mediapakket uitgebreid met influencermarketing. Het digitale mediabureau zag de voordelen van deze trend en sloeg de handen ineen met Noa de Vries, zelf ook een actieve influencer
[Column] Boris Veldhuijzen van Zanten: Stop talking about failure
23-07-2018 | 07:09:00
A question often asked of entrepreneurs is: How do you deal with failure? It seems like a logical question, but I recently realized that it is the wrong question; it's focused on persistence and disappointment. I don't think
De Nieuwe Zaak ontwikkelt activatiecampagne voor F-Secure
20-07-2018 | 08:37:36
Digital agency De Nieuwe Zaak ontwikkelde een activatiecampagne voor F-Secure, met als doel de doelgroep in beweging te krijgen en de software te installeren
Digital Agency Group start 6Circles
20-07-2018 | 07:46:00
Digital Agency Group heeft 6Circles, een gespecialiseerd label, opgericht waarin alle search engine marketingactiviteiten binnen de groep zijn gecentraliseerd
Samsung kiest NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten
19-07-2018 | 10:16:00
Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’ met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren
Anderzorg start campagne @DigiDope tegen telefoonverslaving
10-07-2018 | 08:52:00
Anderzorg brengt het verslavende karakter van social media onder de aandacht door zelf DigiDope; digitale dopamine, te dealen. De zorgverzekeraar wil aandacht genereren voor het probleem en iedereen een inkijk geven in wat telefoonverslaving doen met hun brein
Wouter Blok aangesteld als adviseur bij DigitalAudience
10-07-2018 | 07:15:00
Data-onboarder DigitalAudience heeft Wouter Blok, met ervaring bij onder andere Google en Coolblue, aangesteld als onboarding evangelist en adviseur. DigitalAudience verbindt offline CRM-databases met online advertentiecampagne. Op deze manier kunnen adverteerders, volledig conform GDPR
Beiersdorf kiest voor digital agency Dept
09-07-2018 | 08:07:00
Beiersdorf, bekend van huidverzorgingsmerken zoals Nivea, Labello, Hansaplast en Eucerin, kiest voor Dept als digitale partner. Na een pitchtraject heeft Beiersdorf gekozen voor Dept als haar digitale bureau voor Nederland. Dept gaat aan de slag met de digitale strategie, social, eCRM, online sites en analytics
Hulporganisatie Cordaid kiest voor Storm Digital
28-06-2018 | 09:28:00
De afgelopen jaren werkte Cordaid samen met verschillende online bureaus. Met de wens om te werken vanuit één geïntegreerde strategie en aanpak heeft Cordaid in het eerste kwartaal van dit jaar een pitch uitgeschreven voor een nieuw bureau, waarin het team van Storm Digital de meeste indruk wist te maken
VidMob joins Pinterest Marketing Partner program
26-06-2018 | 07:54:00
Creative tech company VidMob has been selected to join the Pinterest Marketing Partner program in the newly launched Creative specialty. Pinterest launched this program to help companies maximize opportunities to engage Pinners with high caliber video assets
LiveChat Service en Tripolis ontwikkelen ChatInMail
25-06-2018 | 12:12:49
LiveChat Service heeft als ambitie livechat op zoveel mogelijk manieren aan te bieden. De eerder dit jaar geïntroduceerde chatbanners maken het al mogelijk om direct vanuit banners te chatten
Online cadeaubonnen verkopen met Gifty
25-06-2018 | 06:51:00
Met de lancering van het cadeaubonplatform Gifty kunnen ondernemers sinds deze maand hun eigen cadeaubonnen, zowel fysiek in de zaak als online, aanbieden. Gifty verzorgt door middel van software de opmaak, het drukwerk, de verzending en de registratie van cadeaubonnen voor onder andere retail, horeca, beauty en leisure
Christian van Thillo: De Persgroep versnelt investering in digitaal
08-06-2018 | 08:16:00
Na recente edities in Kopenhagen, Manchester en Boedapest, vindt de Advertiser's Summit dit jaar plaats in Bilbao
[Interview] Julien Galand over de Champions League-campagne van Pepsi
10-05-2018 | 12:39:00
Pepsi Max lanceerde onlangs de internationale Love it. Live it. Football-campagne. In Nederland bestaat deze uit limited edition spelersverpakkingen en digitale content. Wij spreken met Julien Galand, marketingmanager Social Beverages Benelux bij Pepsico
[Interview] Alexander Zevering over Funda
10-05-2018 | 12:13:00
Funda is in de loop der jaren uitgegroeid tot meer dan alleen een website waar je naartoe gaat om een huis te kopen en daarom interessant voor adverteerders. Wij spreken Alexander Zevering, salesmanager Advertising & Business Development bij Funda
VIRTUE lanceert Publishers View
04-05-2018 | 08:55:00
VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, presenteert Publisher’s View, een consultancy traject waarin creatieven en strategen van VIRTUE merken helpen te denken en zich te gedragen als een uitgever

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie