Tag Resultaten
Patrick Petersen: De GenAI-gelofte
We leven in het tijdperk van de GenAI-gelofte: alles sneller, slimmer, creatiever. Ik mocht er recentelijk een boek over schrijven voor professionals.
Patrick Petersen: Na de AI-bubble schijnt de zon
Claims richting Midjourney en OpenAI, recente grote copyrightclaims richting Apple, maar toch vooral de groeiende angst in Silicon Valley dat de AI-bubble barst.
Patrick Petersen: ChatGPT is slecht voor je brein
Steeds meer – vooral jonge gebruikers - zetten ChatGPT in als een soort mentale coach met blind vertrouwen
Patrick Petersen: Domme taalmodellen zoeken data
De digitale alwetenden die zogenaamd slimmer zijn dan jij en ik, blijken in werkelijkheid verslaafde datavreters
Patrick Petersen: Vieze data zijn vieze AI
Klimaatverandering? Even een promptje intypen en klaar: schone lucht en ijskappen die zichzelf weer lijmen. Ziekten? Vergeet decennia onderzoek
Patrick Petersen: Klapt u mee met de AI-bubbel?
De eerste grote juridische processen tegen bewezen auteursrechtenschendingen door de partijen achter AI-chatbots hebben hun uitspraken gekregen
Patrick Petersen: RIP AI-trendwatchers
De rapporten waarschuwen ons voor het feit dat rond de 95% van de AI-projecten faalt en helemaal geen verbetering biedt.
Patrick Petersen: Aaai.. de kunstmatige relaties werken niet
Maar kom op: zijn menselijke relaties nu echt zo fantastisch geweest? Kijk naar de scheidingscijfers, de datingapps vol oude foto's
Patrick Petersen: Factcheck voor dummies
Het is eindelijk duidelijk: de populaire AI-chatbots, zoals ChatGPT en Gemini, gaan niet factchecken voor ons, maar óns opvoeden.
Patrick Petersen: Nummer 1 in ChatGPT (voor slechts 49 euro)
Het liefst willen de autoriteit zijn die de beste antwoorden (met bronmeldingen in de vorm van waardevolle deeplinks) middels AI-chats deelt.
Patrick Petersen: AI lost alles op (behalve gezond verstand)
Goed nieuws! We hoeven binnenkort helemaal niets meer zelf te doen. Denken? Overrated. Beslissen? Laat dat maar aan de algoritmes over.
Patrick Petersen: Nu met 33 procent meer AI!
Vroegâh had je gewoon reclame. Een beetje overdrijven, een voice-over met BN’er-stem, een glanzende verpakking en vooral de belofte van: meer-meer-meer.
Patrick Petersen: Is AI slim of de mens dom?
Kun je kunstmatige intelligentie nog "intelligent" noemen als het geen bewustzijn of begrip heeft? Is het vooral een projectie van onze verwachtingen?
Patrick Petersen: Hoe Edgy-AI jouw wc-bril empathisch maakt
Edge AI is eigenlijk al een tijdje om ons heen maar wordt nu in het popi AI-domein getrokken. Edgy AI-washing dus.
Patrick Petersen: In conflict met mijn AI-agenda-assistent!
Ik heb een afspraak in het centrum. Althans, dat beweert mijn AI-agenda zo direct bij het wakker worden.
Patrick Petersen: AI-expert want u kunt ChatGPT openen!
Laten we de nieuwe realiteit even omarmen: de zelfbenoemde AI-expert is officieel gedevalueerd tot het niveau van Ik heb ooit Clippy gezien op Word 97
Patrick Petersen: AI-agents stalken en controleren in één
Je kent ze wel: de veelgenoemde AI-agents. Bij toepassing in media en marketing noemen we de ontwikkeling agentic marketing
Patrick Petersen: Apple noemt AI-modellen onbetrouwbaar
Ah, juni. De maand waarin tech journalisten hun koffers pakken voor Apple’s jaarlijkse zelfverheerlijkingsritueel: de Worldwide Developers Conference
Winactie: Maak kans op Ben jij klaar voor AI-selling?
In de uitgave AI-selling: AI in het verkoopteam ontdek je hoe kunstmatige intelligentie het verkoopproces fundamenteel verandert
Michiel Frackers over de OpenAI video-flater
Michiel Frackers over de veelbesproken video die bij de aankondiging van de overname van Jony Ive's ontwerpstudio io, door Sam Altman's OpenAI is gemaakt
Patrick Petersen: Meer AI = Minder privacy
We krijgen, volgens de experts binnenkort de heilige graal: AGI, dat is kort voor de buzzterm Artificial General Intelligence.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.
Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.
Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog
Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis