Tag Resultaten
Google (Alphabet) krijgt boete van 2,95 miljard euro vanwege adtech
Google (onderdeel van Alphabet) heeft een boete van 2,95 miljard euro gekregen vanwege het overtreden van de kartelregels van de Europese Unie. Dit omdat Google met zijn machtspositie concurrentie oneerlijk bemoeilijkt met zijn reclametechnologie (adtech)
Maarten Duijne (adpaq) over digital audio advertising
In juni 2025 zijn Maarten Duijne en Marvin Vacquier Droop begonnen met de startup adpaq, een bedrijf dat zich richt op digital audio advertising. We spreken hierover met Maarten Duijne
Negen op de tien Nederlanders leest folders
Lezers besteden gemiddeld vijftien minuten per week aan folders, vooral in het weekend en op maandag.
[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time \ Amsterdam
Patrick Petersen: RIP AI-trendwatchers
De rapporten waarschuwen ons voor het feit dat rond de 95% van de AI-projecten faalt en helemaal geen verbetering biedt.
[Vacatures] Follo zoekt een Medior Digital Media Consultant
Follo is per direct op zoek naar Medior Digital Media Consultant - 32-40 uur | Hybride
Hogere merkvoorkeur voor Plants & Flowers Foundation Holland
Plants & Flowers Foundation Holland had een duidelijke ambitie: Nederland inspireren om buitenruimtes te vergroenen met tuinplanten
Patrick Petersen: Aaai.. de kunstmatige relaties werken niet
Maar kom op: zijn menselijke relaties nu echt zo fantastisch geweest? Kijk naar de scheidingscijfers, de datingapps vol oude foto's
[Vacatures] Somention zoekt een Sr. Social Creative
Somention is per direct op zoek naar een Sr. Social Creative - Full-time / Part-time · Rotterdam
Orlando Wood: showmanship bij reclame belangrijker voor winst en groei op de lange termijn
Orlando Wood is Chief Innovation Officer bij System1 Group waar hij sinds 2005 werkt, auteur van het book Lemon and Look Out en creator van de cursus a.p.e. (advertising principles explained). We spreken hem over ontwikkelingen in de reclamemarkt, televisie. AI en meer
Podcasts populair, maar nauwelijks in audiobudgetten
Roger Verdurmen en René Zeedijk over de impact van AI en algoritmes op de nieuwsvoorziening.
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Business Controller Sales, Advertising & Podcasts
Mediahuis is per direct op zoek naar Business Controller Sales, Advertising & Podcasts - Amsterdam
Betting Wonen vergroot zichtbaarheid met campagne
Betting Wonen, al 90 jaar een vertrouwd adres in de Achterhoek voor comfortabel wonen, wilde haar merk nieuw leven inblazen.
Patrick Petersen: Factcheck voor dummies
Het is eindelijk duidelijk: de populaire AI-chatbots, zoals ChatGPT en Gemini, gaan niet factchecken voor ons, maar óns opvoeden.
[Vacatures] FRISK Agency (part of MORGENFRISK) zoekt een SEA Specialist
FRISK Agency (part of MORGENFRISK) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Laren (NH) | search-minded & resultaatgericht | 24 - 40 uur
Patrick Petersen: Nummer 1 in ChatGPT (voor slechts 49 euro)
Het liefst willen de autoriteit zijn die de beste antwoorden (met bronmeldingen in de vorm van waardevolle deeplinks) middels AI-chats deelt.
Metadata sleutel tot effectieve reclame op Connected TV
Dankzij metadata kunnen adverteerders binnen een lineaire uitzending verschillende advertenties tonen aan verschillende huishoudens
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Agency Lead bij Bauer Media Outdoor Nederland
Clear Channel is per direct op zoek naar Agency Lead bij Bauer Media Outdoor Nederland
Meta stopt politieke advertenties: Impact op lokale media
Roger Verdurmen & Anniek Swillens bespreken de Europese verordening TTPA en de impact op media en adverteerders.
Landelijk bioscoopreclamebedrijf FoxScreen stopt activiteiten
Het bioscoopreclamebedrijf FoxScreen stopt per 1 september 2025 met de activiteiten. Het bedrijf maakt deel uit van Fox Groep van de familie De Vos en heeft niets te maken met het Amerikaanse Fox Corporation
Online advertentiemarkt groeit naar $352 miljard in 2030
De wereldwijde markt voor online advertising groeit van 219,1 miljard dollar in 2024 naar 352,3 miljard dollar in 2030.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden
Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.
[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time \ Amsterdam
Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge
Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis