Tag Resultaten

Demissionair minister Sophie Hermans wil opnieuw geen nationaal verbod fossiele reclame

16-12-2025 | 16:18:05
Demissionair minister Sophie Hermans (VVD) van klimaat en groene groei wil opnieuw geen nationaal verbod op fossiele reclame

Alfred Verhoeven: AI en het huwelijk van Google en Apple

16-12-2025 | 13:57:25
Ik probeer politiek te vermijden als ik het over marketing heb. Maar helaas zijn er te veel zaken die vanuit de overheid de wereld van reclame en communicatie beïnvloeden.

Patrick Petersen: Een generatieve kerst (waar niemand om vroeg)

16-12-2025 | 11:31:00
Het begon onschuldig met zomaar een kerstkaart. Tenminste, dat dacht ik. Maar dit jaar kwam hij niet van tante Ria met haar onleesbare handschrift en een vergeelde foto van de hond.

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Ad Interim E-mailmarketeer

15-12-2025 | 08:34:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Ad Interim E-mailmarketeer

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] Qmusic zoekt een Accountmanager Direct Clients

11-12-2025 | 08:29:00
Qmusic is per direct op zoek naar Accountmanager Direct Clients – Qmusic/ JOE - Amsterdam

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Designer (o.a. 3D & Concept)

10-12-2025 | 08:36:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Designer (o.a. 3D & Concept) - Marketing

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR.

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

Transfer Media gaat reclames Disney+ verkopen

09-12-2025 | 12:30:00
Transfer Media gaat de advertentieverkoop voor streamingplatform Disney+ in België verzorgen.

Patrick Petersen: MetaAI trekt stekker uit Wii Worlds

09-12-2025 | 11:57:00
Meta heeft dus eindelijk ingezien dat niemand zijn werkdagen wil slijten als lowres-avatar zonder benen in een virtuele vergaderzaal die eruitzag als Wii Sports.

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Ad Interim Subscriptions Lead

09-12-2025 | 07:14:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Ad Interim Subscriptions Lead

David Oudejans: Privacy-eisen halen Google Tag Manager in

08-12-2025 | 09:53:50
Mag je Google Tag Manager (GTM) nog wel gebruiken zonder in strijd te handelen met de AVG?

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

Hotel L’Amour ontwikkelt kerstcommercial HEMA

07-12-2025 | 22:19:00
Hotel L’Amour heeft de kerstcommercial voor HEMA ontwikkeld met als thema Het mooiste dat je kunt geven is liefde, met als centrale boodschap iets doen voor een ander

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard

Suite Rouge ontwikkelt kerstcommercial Kruidvat

06-12-2025 | 01:04:00
Kruidvat lanceert een door Suit Rouge (een label van Hotel L’Amour) ontwikkelde kerstcampagne waarin de kracht van liefde en verbondenheid centraal staan

adpaq koppelt met internationale SSP Adswizz

06-12-2025 | 00:07:12
 Het digitale audio advertentieplatform adpaq heeft de technische koppeling gerealiseerd met de internationale SSP Adswizz

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.

[Vacatures] Bauer Media Outdoor zoekt een Sales Support (Tijdelijk)

03-12-2025 | 08:18:00
Bauer Media Outdoor is per direct op zoek naar Sales Support (Tijdelijk) 

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Social (Client) Solutions Manager

03-12-2025 | 07:54:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Social (Client) Solutions Manager - Amsterdam (Hybrid)

Patrick Petersen: Met AI-boek genomineerd voor AI Award

01-12-2025 | 10:52:00
We ondervragen de genomineerde MarketingReport-columnist Patrick Petersen die met zijn AI-creativiteit voor professionals kans maakt op een prijs.

Ster presenteert eerste Kerstreclame Première op primetime

01-12-2025 | 10:38:00
Ster introduceert op zaterdag 6 december de Kerstreclame Première: een uitzending waarin de Nederlandse feestdagenreclames gebundeld worden

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Producer

01-12-2025 | 08:34:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Producer - Amsterdam (hybride)

Ads&Data stopt met verkoop Snapchat en Paramount-aanbod per 2026

25-11-2025 | 16:46:12
Ads&Data stopt met de verkoop van reclame voor Snapchat en de lineaire zenders van Paramount (MTV en Comedy Central) in Vlaanderen

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager

25-11-2025 | 07:44:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam

Demissionair BBB-minister Gouke Moes breidt lineaire Ster-reclame weer uit

21-11-2025 | 16:59:00
Per 2027 zal er bij de NPO op de lineaire kanalen NPO1, NPO2 en NPO3 weer 10 procent van de totale zendtijd aan Ster-reclame mogelijk zal zijn. Thans is dat 8 procent

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Gepersonaliseerde reclame schuurt bij jongeren

18-11-2025 | 10:38:18
Zo vindt 39 procent van de 15- tot en met 21-jarigen gepersonaliseerde advertenties nuttig, terwijl 72 procent dit type reclame opdringerig noemt

[Vacatures] Bauer Media Outdoor Nederland zoekt een Customer Success

18-11-2025 | 09:06:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Customer success bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] [Vacatures] Bauer Media Outdoor Nederland zoekt een Creative

18-11-2025 | 08:55:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Creative bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Somention zoekt een Social Creative (Jr.)

14-11-2025 | 09:03:00
Somention is per direct op zoek naar een Social Creative (Jr.) - Full-time · Rotterdam

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Campagnecoördinator Audio & Radio

12-11-2025 | 09:42:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Campagnecoördinator Audio & Radio - Amsterdam

WPP Media: This Year, Next Year over (mede)menselijkheid en AI - een verslag

11-11-2025 | 23:52:00
WPP Media organiseerde op donderdag 6 november 2025 in de Amsterdamse Houthavens voor de 14e keer zijn symposium This Year, Next Year onder de noemer Limitless

Winactie: Generatieve AI voor professionals door Patrick Petersen

11-11-2025 | 13:18:01
Dit boek biedt een praktisch en actueel overzicht van alles wat je nodig hebt om AI in te zetten voor slimme contentcreatie

[Vacatures] Kinesso zoekt een AV Consultant

11-11-2025 | 08:22:00
Kinesso is per direct op zoek naar een AV Consultant - Amsterdam

[Vacatures] Kinesso zoekt een Jr AV Consultant

11-11-2025 | 08:11:00
Kinesso is per direct op zoek naar een Jr AV Consultant - Amsterdam

Ster onderzoekt Vlaamse reclameversies NPO1, NPO2 en NPO3 voor kijkers in Vlaanderen

10-11-2025 | 14:27:00
De Ster onderzoekt de komst van aparte versies van NPO1, NPO2 en NPO3 voor Vlaanderen met Vlaamse reclamevensters in plaats van de reguliere Nederlandse reclames

Reuters: Meta verdient 10 procent via scam en illegale omzet

07-11-2025 | 12:49:00
Persbureau Reuters stelt dat Meta (met Facebook, Instagram, Whatsapp) in 2024 circa 10 procent oftewel 16 miljard dollar (13,8 miljard euro) van zijn wereldwijde omzet verdient met scam en verboden goederen

DDMA Benchmark 2025: conversie keert terug in social ads

05-11-2025 | 14:14:38
De derde editie van het onderzoek toont dat Nederlandse adverteerders weer sterker inzetten op conversie en een bredere mix van socialmediaplatformen.

Patrick Petersen: GenAI is tovenarij met alcoholpromillage

04-11-2025 | 09:42:37
Terwijl half creatief Nederland nog in de ontkenningsfase zit (“AI? Dat doet toch niks écht origineels?”), dacht ik: laat ik eens helpen. Of stoken.

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

DPG Media integreert Brand Metrics-technologie in Ad Manager

28-10-2025 | 17:14:00
Brand Metrics, wereldwijd marktleider in brand lift-meettechnologie, breidt de samenwerking met de advertentietak van DPG Media verder uit.

Patrick Petersen: De GenAI-gelofte

21-10-2025 | 11:09:47
We leven in het tijdperk van de GenAI-gelofte: alles sneller, slimmer, creatiever. Ik mocht er recentelijk een boek over schrijven voor professionals.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Social Advertising Consultant

20-10-2025 | 09:12:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar Social Advertising Consultant - Hoorn

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

Ster presenteert tarieven en plannen voor mediajaar 2026

15-10-2025 | 09:30:00
De tarieven voor adverteren bij Ster in 2026 zijn bekend. Tijdens de online uitzending Ster Focus op 2026 presenteerde de publieke reclame-exploitant haar plannen voor het komende mediajaar.

Patrick Petersen: Na de AI-bubble schijnt de zon

15-10-2025 | 08:30:00
Claims richting Midjourney en OpenAI, recente grote copyrightclaims richting Apple, maar toch vooral de groeiende angst in Silicon Valley dat de AI-bubble barst.

Whazzup?! in Media #8: Politiek en media in balans

14-10-2025 | 15:09:01
In aflevering 8 van de podcast Whazzup?! in Media onderzoeken René Zeedijk en Roger Verdurmen het spanningsveld tussen journalistiek, eigenaarschap en politiek.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

PEXI: Enorme groeiversnelling bij Adserver

10-10-2025 | 15:31:00
Het Nederlandse adtechbedrijf PEXI heeft de vernieuwde Adserver 2.0 gelanceerd. We spreken hierover met Willem Waardenburg, oprichter en directeur van PEXI en marketingbureau PINK

Willem Albert Bol wil Azerion zichtbaar maken als trots van Nederland

10-10-2025 | 15:11:00
Marketing Report spreekt op Schiphol-Rijk met Willem Albert Bol, sinds kort country director van Azerion Nederland

Whazzup?! in Media #7: AI-Shift - De strijd om traffic

09-10-2025 | 16:51:00
René Zeedijk en Roger Verdurmen reflecteren op een onderwerp dat steeds belangrijker wordt: de impact van Google AI op websiteverkeer.

Channel Factory lanceert Mental Health Inclusion List voor adverteerders

09-10-2025 | 15:25:19
De lijst bevat zorgvuldig geselecteerde YouTube-kanalen die positief bijdragen aan de mentale gezondheid, waardoor merken veilig kunnen adverteren naast content van therapeuten, ervaringsdeskundigen en hulporganisaties.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

Patrick Petersen: ChatGPT is slecht voor je brein

06-10-2025 | 16:26:17
Steeds meer – vooral jonge gebruikers - zetten ChatGPT in als een soort mentale coach met blind vertrouwen

SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers

04-10-2025 | 00:24:00
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur

Transfer Media verzorgt reclame Eurosport en Discovery

30-09-2025 | 18:26:58
Transfer Media neemt vanaf 1 december de reclameregie van Eurosport en Discovery in Franstalig België op zich.

Whazzup?! in Media #6 De folder: Stervend of juist heel relevant?

30-09-2025 | 16:32:09
In deze aflevering analyseren we de laatste onderzoeksresultaten van GfK, Spotta en NMO en bekijken we de toekomst van folders als marketinginstrument.

Minister Frank Rijkaart: geen toezicht en geen sancties EU-regels over politieke reclames

30-09-2025 | 14:01:00
Minister Frank Rijkaart (BBB) van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft besloten dat er ten aanzien van de Europese verordening politieke reclames de komende periode geen toezicht en sanctiemogelijkheden komen

Social media stuwen wereldwijde advertentiegroei

26-09-2025 | 09:36:00
Meta, Alphabet en Amazon zijn in 2030 samen goed voor meer dan 60 procent van de wereldwijde advertentie-uitgaven.

Weborama Nederland wordt Adways Weborama

25-09-2025 | 16:31:29
Weborama Nederland en Adways gaan verder onder de naam Adways Weborama.

Patrick Petersen: Domme taalmodellen zoeken data

23-09-2025 | 10:47:15
De digitale alwetenden die zogenaamd slimmer zijn dan jij en ik, blijken in werkelijkheid verslaafde datavreters

[Vacatures] De Reclamefabriek zoekt een Account Manager

23-09-2025 | 08:40:00
De Reclamefabriek is per direct op zoek naar Account Manager

Sjoerd van der Meijden: We gaan een professionaliseringsslag zien in Retail Media

23-09-2025 | 08:12:00
Sjoerd van der Meijden, Adswag en Retail Media Hub: We gaan een professionaliseringsslag zien in Retail Media

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Lancering Intergamma Retail Media Groep

16-09-2025 | 11:50:00
Intergamma start met de business-unit Retail Media Groep. Intergamma is de organisatie achter de bouwmarktketens Gamma en Karwei

Patrick Petersen: Vieze data zijn vieze AI

16-09-2025 | 11:09:41
Klimaatverandering? Even een promptje intypen en klaar: schone lucht en ijskappen die zichzelf weer lijmen. Ziekten? Vergeet decennia onderzoek

Amazon Ads en Netflix gaan samenwerken met programmatic advertentie-inkoop

14-09-2025 | 14:39:03
Amazon Ads en Netflix gaan samenwerken waarbij adverteerders die gebruik maken van het platform Amanzon DSP toegang krijgen tot de advertentievoorraad van Netflix

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Audio Campaign Producer

10-09-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Audio Campaign Producer - Amsterdam

Whazzup?! in Media #5: YouTube op groot scherm

09-09-2025 | 17:05:00
In de nieuwste aflevering nemen René Zeedijk en Roger Verdurmen ons mee in de snel veranderende wereld van videoconsumptie en advertentiemodellen.

Patrick Petersen: Klapt u mee met de AI-bubbel?

09-09-2025 | 12:02:00
De eerste grote juridische processen tegen bewezen auteursrechtenschendingen door de partijen achter AI-chatbots hebben hun uitspraken gekregen

[Vacatures] iO zoekt een Marketplaces Advertising Specialist

09-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketplaces Advertising Specialist - Campus Amsterdam

Advertentieruimte HBO Max Kids exclusief bij Transfer Media

09-09-2025 | 08:00:00
De samenwerking met Warner Bros. Discovery maakt het mogelijk om advertentieruimte aan te bieden binnen de speciaal ingerichte omgeving voor kinderen

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-09-2025 | 08:11:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant  • Hoorn

Google (Alphabet) krijgt boete van 2,95 miljard euro vanwege adtech

06-09-2025 | 23:55:00
Google (onderdeel van Alphabet) heeft een boete van 2,95 miljard euro gekregen vanwege het overtreden van de kartelregels van de Europese Unie. Dit omdat Google met zijn machtspositie concurrentie oneerlijk bemoeilijkt met zijn reclametechnologie (adtech)

Maarten Duijne (adpaq) over digital audio advertising

05-09-2025 | 16:28:00
In juni 2025 zijn Maarten Duijne en Marvin Vacquier Droop begonnen met de startup adpaq, een bedrijf dat zich richt op digital audio advertising. We spreken hierover met Maarten Duijne

Negen op de tien Nederlanders leest folders

05-09-2025 | 09:23:02
Lezers besteden gemiddeld vijftien minuten per week aan folders, vooral in het weekend en op maandag.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Patrick Petersen: RIP AI-trendwatchers

02-09-2025 | 11:03:00
De rapporten waarschuwen ons voor het feit dat rond de 95% van de AI-projecten faalt en helemaal geen verbetering biedt.

[Vacatures] Follo zoekt een Medior Digital Media Consultant

29-08-2025 | 08:25:00
Follo is per direct op zoek naar Medior Digital Media Consultant - 32-40 uur | Hybride

Hogere merkvoorkeur voor Plants & Flowers Foundation Holland

27-08-2025 | 14:13:00
Plants & Flowers Foundation Holland had een duidelijke ambitie: Nederland inspireren om buitenruimtes te vergroenen met tuinplanten

Patrick Petersen: Aaai.. de kunstmatige relaties werken niet

26-08-2025 | 14:32:00
Maar kom op: zijn menselijke relaties nu echt zo fantastisch geweest? Kijk naar de scheidingscijfers, de datingapps vol oude foto's

[Vacatures] Somention zoekt een Sr. Social Creative

22-08-2025 | 08:24:00
Somention is per direct op zoek naar een Sr. Social Creative - Full-time / Part-time · Rotterdam

Orlando Wood: showmanship bij reclame belangrijker voor winst en groei op de lange termijn

21-08-2025 | 13:26:00
Orlando Wood is Chief Innovation Officer bij System1 Group waar hij sinds 2005 werkt, auteur van het book Lemon and Look Out en creator van de cursus a.p.e. (advertising principles explained). We spreken hem over ontwikkelingen in de reclamemarkt, televisie. AI en meer

Podcasts populair, maar nauwelijks in audiobudgetten

21-08-2025 | 10:36:00
Roger Verdurmen en René Zeedijk over de impact van AI en algoritmes op de nieuwsvoorziening.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Business Controller Sales, Advertising & Podcasts

21-08-2025 | 07:58:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Business Controller Sales, Advertising & Podcasts - Amsterdam

Betting Wonen vergroot zichtbaarheid met campagne

20-08-2025 | 14:04:00
Betting Wonen, al 90 jaar een vertrouwd adres in de Achterhoek voor comfortabel wonen, wilde haar merk nieuw leven inblazen.

Patrick Petersen: Factcheck voor dummies

19-08-2025 | 11:20:14
Het is eindelijk duidelijk: de populaire AI-chatbots, zoals ChatGPT en Gemini, gaan niet factchecken voor ons, maar óns opvoeden.

[Vacatures] FRISK Agency (part of MORGENFRISK) zoekt een SEA Specialist

13-08-2025 | 11:26:00
FRISK Agency (part of MORGENFRISK) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Laren (NH) | search-minded & resultaatgericht | 24 - 40 uur

Patrick Petersen: Nummer 1 in ChatGPT (voor slechts 49 euro)

12-08-2025 | 10:51:00
Het liefst willen de autoriteit zijn die de beste antwoorden (met bronmeldingen in de vorm van waardevolle deeplinks) middels AI-chats deelt.

Metadata sleutel tot effectieve reclame op Connected TV

12-08-2025 | 10:07:02
Dankzij metadata kunnen adverteerders binnen een lineaire uitzending verschillende advertenties tonen aan verschillende huishoudens

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Agency Lead bij Bauer Media Outdoor Nederland

08-08-2025 | 10:25:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Agency Lead bij Bauer Media Outdoor Nederland 

Meta stopt politieke advertenties: Impact op lokale media

06-08-2025 | 11:29:00
Roger Verdurmen & Anniek Swillens bespreken de Europese verordening TTPA en de impact op media en adverteerders.

Landelijk bioscoopreclamebedrijf FoxScreen stopt activiteiten

06-08-2025 | 10:26:00
Het bioscoopreclamebedrijf FoxScreen stopt per 1 september 2025 met de activiteiten. Het bedrijf maakt deel uit van Fox Groep van de familie De Vos en heeft niets te maken met het Amerikaanse Fox Corporation

Online advertentiemarkt groeit naar $352 miljard in 2030

06-08-2025 | 10:14:47
De wereldwijde markt voor online advertising groeit van 219,1 miljard dollar in 2024 naar 352,3 miljard dollar in 2030.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Display Advertising

04-08-2025 | 09:35:00
DPG Media is per direct op zoek naar Product Manager Display Advertising - Amsterdam

Gen Z vs Boomers: hoe generaties reclame beïnvloeden

31-07-2025 | 15:17:00
#2 Generaties in reclame: tijd om verder te kijken dan Gen Z en Boomers? - Whazzup!? in Media

Zoeken verschuift van zoekmachines naar social media

31-07-2025 | 14:58:29
De manier waarop mensen online zoeken verandert snel. Traditionele zoekmachines maken steeds meer plaats voor sociale en videoplatforms.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Manager bij Mediaplus

31-07-2025 | 10:04:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Digital Manager bij Mediaplus

Anne-Marie Twigge: Paltrow’s plottwist

30-07-2025 | 10:55:00
Een schandaal dat de wereld rondging, werd een meesterlijke marketingzet toen Astronomer Gwyneth Paltrow inhuurde als very temporary spokesperson

[Vacatures] NOSUCH zoekt een Online Marketeer

30-07-2025 | 08:41:00
NOSUCH is per direct op zoek naar Online Marketeer - Rotterdam

[Vacancy] Kinesso has a position for Programmatic Lead - NIKE

29-07-2025 | 12:05:00
Kinesso is directly looking for Programmatic Lead - NIKE

Patrick Petersen: AI lost alles op (behalve gezond verstand)

29-07-2025 | 10:33:00
Goed nieuws! We hoeven binnenkort helemaal niets meer zelf te doen. Denken? Overrated. Beslissen? Laat dat maar aan de algoritmes over.

[Vacancy] Channel Factory has a position for Senior Client Solution Manager

28-07-2025 | 15:54:00
Channel Factory is directly looking for Senior Client Solution Manager - Amsterdam

Sander Gabel: AI-agents als merkbewakers?

28-07-2025 | 08:00:00
Generatieve AI en slimme agents maken het straks mogelijk om websites en advertenties geautomatiseerd én gepersonaliseerd in huisstijl te presenteren

Meta (Instagram en Facebook) stopt met politieke reclame in EU

27-07-2025 | 23:27:00
Meta heeft aangekondigd per begin oktober 2025 te stoppen met alle campagnes die te maken hebben met politiek en verkiezingen. Dit is een reactie op de aankomende regulering van de EU-verordening politieke reclame die op 10 oktober 2025 van kracht wordt

PwC: Wereldwijde mediabestedingen groeien naar 3,5 biljoen

24-07-2025 | 15:03:00
Die groei wordt vooral gedreven door een stijgende advertentiebesteding op diverse platforms. Dat blijkt uit het Global Entertainment & Media Outlook 2025-29 van PwC.

Ad Alliance neemt reclameverkoop over voor Love Nature

24-07-2025 | 09:50:00
Ad Alliance gaat per 1 september 2025 de reclame verkopen voor de tv-zender Love Nature, dat onderdeel is van het Canadese mediabedrijf Blue Ant Media

[Vacatures] Lumiq zoekt een Business Development Manager

23-07-2025 | 10:16:00
Lumiq is per direct op zoek naar Business Development Manager

Patrick Petersen: Nu met 33 procent meer AI!

22-07-2025 | 11:04:01
Vroegâh had je gewoon reclame. Een beetje overdrijven, een voice-over met BN’er-stem, een glanzende verpakking en vooral de belofte van: meer-meer-meer.

Online zichtbaarheid steeds belangrijker voor lokale winkels

22-07-2025 | 10:38:00
Consumenten zoeken vaak eerst online informatie op voordat ze een winkel bezoeken.

[Vacatures] HYPR zoekt een Digital Account Manager

22-07-2025 | 07:09:00
HYPR is per direct op zoek naar Digital Account Manager  

Spotta: De kracht van brievenbusreclame

21-07-2025 | 13:26:00
Brievenbusreclame bereikt wekelijks 4,2 miljoen huishoudens via het platform van Spotta.

Ad Alliance komt met reclame bij ESPN-content op YouTube

21-07-2025 | 11:27:00
Ad Alliance gaat de reclame rondom de videocontent van ESPN (waaronder die van de Eredivisie) op YouTube verkopen

[Vacatures] Global Media & Entertainment zoekt een Team Lead Operations

17-07-2025 | 13:43:00
Global Media & Entertainment is per direct op zoek naar Team Lead Operations (36/40 uur)

Omnicom Q2-2025, omzet +4,2 procent, winst -21,5 procent

16-07-2025 | 13:19:00
Omnicom heeft de resultaten bekendgemaakt over het tweede kwartaal van 2025. Hieruit blijkt dat er een forse winstdaling is gerealiseerd.

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Junior Client manager | Social & Advertising

16-07-2025 | 12:32:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Junior Client manager | Social & Advertising (Fulltime · Amsterdam)

90 procent van marketeers gebruikt GenAI voor videocampagnes

16-07-2025 | 11:51:00
De ontwikkeling van videoadvertenties verandert in hoog tempo, blijkt uit het rapport 2025 Digital Video Ad Spend & Strategy Full Report van IAB.

Koen van Loon: De keerzijde van automatische URL-optimalisatie

15-07-2025 | 10:07:08
Sinds de introductie van AI Max binnen Google Ads lijkt het automatiseren van zoekcampagnes weer een stap verder te gaan.

ShowHeroes en DoubleVerify versterken contextuele videoreclame

14-07-2025 | 11:49:00
ShowHeroes kondigt een strategisch partnership aan met DoubleVerify, specialist in digitale mediakwaliteit en analytics.

HBO Max met Dynamic Ad Replacement bij live sport

11-07-2025 | 18:19:00
HBO Max en Ad Alliance hebben Dynamic Ad Replacement (DAR) geïntroduceerd. Advertenties worden daarbj door gepersonaliseerde advertenties vervangen

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

[Vacatures] Follo zoekt een Medior Social Advertising Consultant

10-07-2025 | 12:35:00
Follo is per direct op zoek naar Medior Social Advertising Consultant - Hybride werken vanuit Utrecht, Groningen of Dongen (32 - 40 uur)

Cindy Rose wordt CEO van WPP per 1 september

10-07-2025 | 12:18:00
Ze beschikt over ruime internationale ervaring in technologie, telecom, media, entertainment en creatieve industrieën.

[Vacatures] Follo zoekt een Medior Programmatic Consultant

10-07-2025 | 11:52:00
Follo is per direct op zoek naar Medior Programmatic Consultant - Hybride werken vanuit Utrecht, Dongen of Groningen (32-40 uur)

Hoe challenger-merken de aandacht winnen

10-07-2025 | 09:06:00
In de strijd om aandacht hebben grote, gevestigde merken een duidelijke voorsprong: zij zijn top-of-mind, krijgen makkelijker aandacht

LevelUP Digital kiest iion voor game advertising in BeNeLux

09-07-2025 | 15:47:18
Deze samenwerking richt zich op adverteerders die hun doelgroep effectiever willen bereiken via gaming in Nederland, België en Luxemburg.

Crossmediale campagne vergroot bereik Discovery-serie

09-07-2025 | 15:09:00
Discovery wilde haar serie Jeroen’s Abandoned Adventures met Jeroen van Koningsbrugge groots lanceren.

WPP komt met winstwaarschuwing, lagere omzetten in H1, 2025

09-07-2025 | 13:29:00
WPP heeft een winstwaarschuwing afgegeven middels een tradingupdate over de eerste helft van 2025 en stelt de verwachtingen voor het hele jaar naar beneden bij

Fusie DPG en RTL NL: Kans of risico voor adverteerders?

30-06-2025 | 14:38:00
Vrijdag is bekend geworden dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) groen licht geeft voor de overname van RTL Nederland door DPG Media.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Programmatic & Platform Success Manager

27-06-2025 | 11:11:00
DPG Media  is per direct op zoek naar Programmatic & Platform Success Manager - Amsterdam

Adform lanceert visuele DOOH-planner

26-06-2025 | 10:51:20
Nederland is een van de eerste vijftien landen waar adverteerders Digital-Out-of-Home (DOOH)-campagnes direct kunnen plannen, targeten en optimaliseren binnen een omnichannel platform.

[Vacancy] Serviceplan has a position for Creative Production Manager

26-06-2025 | 09:58:00
Serviceplan Amsterdam is directly looking for Creative Production Manager

[Vacatures] SuperRebel.Agency zoekt een Project Management Stagiar

24-06-2025 | 14:29:00
SuperRebel.Agency is per direct op zoek naar een Project Management Stagiar

Nederlandse advertentiemarkt stijgt naar 6,7 miljard euro

23-06-2025 | 15:42:00
Digitale advertentieplatforms blijven Nederlandse markt domineren.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner bij Bauer Media Outdoor Nederland

23-06-2025 | 09:09:00
Clear Channel is per direct op zoek naar een Planner bij Bauer Media Outdoor Nederland

3 uitdagingen van de B2B-markt en hoe jij hierop inspeelt

20-06-2025 | 10:19:33
Het onderzoek toont aan dat zakelijke beslissers sterk behoefte hebben aan richting en duiding.

Hoe Nederland kiest, koopt en kookt: 3 inzichten

19-06-2025 | 14:27:14
Waarom kiezen ze voor een bepaalde winkel of juist voor een specifiek product?

Waarom challenger-merken harder moeten strijden om aandacht

18-06-2025 | 15:07:57
Het winnen van aandacht is een van de grootste uitdagingen voor merken in een competitieve advertentiemarkt.

Cannes 2025: Lucas Noordhoorn over Blis

18-06-2025 | 08:55:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Cannes 2025: Kiki Maaskant over ACT Agency

18-06-2025 | 08:55:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

DPG Media zet eigen journalisten in campagne ADR-kranten

17-06-2025 | 16:30:00
Onder het motto Da’s pas thuiskomen benadrukken de deelnemende kranten de waarde van lokale journalistiek.

Bart Helder Head of Account Management Teads Nederland

17-06-2025 | 16:05:00
Met zijn komst wil het internationale mediaplatform de klantgerichtheid en operationele werkwijze in Nederland verder ontwikkelen.

Zwitsal inspireert ouders en versterkt merkvoorkeur

17-06-2025 | 10:42:09
Om hun status als marktleider te verstevigen sloegen Zwitsal, StudioM en DPG Media de handen ineen.

Creative Gym en AH starten Boosting Retail Creativity programma

17-06-2025 | 08:00:00
In interactieve sessies krijgen deelnemers handvatten om de creatieve kwaliteit van campagnes te verbeteren.

[Vacatures] Springbok zoekt een Digital Media Buyer

13-06-2025 | 09:11:46
Springbok is per direct op zoek naar Digital Media Buyer - Den Bosch

DPG Media deelt aandachtsscore voor advertenties kosteloos

12-06-2025 | 17:08:05
DPG Media stelt de attention score, een metric voor de attentiewaarde van digitale advertenties, kosteloos beschikbaar aan adverteerders die seamless ads inzetten.

Hoe speel je in op woonbehoeften van leeftijdsgroepen?

12-06-2025 | 16:03:00
Het koopgedrag van consumenten in de woonmarkt verandert continu.

Merken bouwen? Zet in op televisie

12-06-2025 | 09:14:00
Campagnes die uitsluitend focussen op de onderkant van de funnel blijken op lange termijn aanzienlijk minder effectief.

[Vacatures] iO zoekt een Copywriter

06-06-2025 | 08:21:00
iO is per direct op zoek naar Copywriter - Campus Amsterdam

3 tips om relevant te blijven bij woonliefhebbers

03-06-2025 | 16:15:41
De woonbranche verandert continu. Van een groeiend tekort op de woningmarkt tot stijgende prijzen voor meubels en woonaccessoires.

Display en native effectief bij juiste content en context

03-06-2025 | 09:45:00
De studie, de elfde in een reeks sinds 2019, laat zien dat zowel display- als native-advertenties bijdragen aan online merkbekendheid.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Crossmedia Consultant Limburg

03-06-2025 | 08:48:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Crossmedia Consultant Limburg

[Vacatures] Initiative zoekt een Campagne Manager

02-06-2025 | 08:32:00
Initiative is per direct op zoek naar een Campagne Manager

Talpa Media verkoopt reclame BBC NL+

28-05-2025 | 13:26:48
Talpa Media zal de reclame verkopen van de te lanceren streamingdienst BBC NL+. Dit bevestigt Talpa Network die de reclame ook verkoopt van het tv-kanaal BBC NL

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative AI Technologist

28-05-2025 | 08:29:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative AI Technologist - Amsterdam, (hybride)

Omzetgroei dagbladen blijft achter bij inflatie

27-05-2025 | 17:02:00
De Nederlandse dagbladen hebben in 2024 een omzetgroei van twee procent gerealiseerd, tot een totaal van 1.211 miljoen euro.

User generated content versterkt merkverhalen

27-05-2025 | 15:34:00
Voorafgaand aan een aankoop richten consumenten zich steeds meer op platforms die echte, onbevooroordeelde meningen bieden.

[Marketing Week] Bob Koigi: Marketeers gedijen onder druk met slimme mediamoves

27-05-2025 | 10:30:11
As emerging technologies shape how businesses interact and do businesses, brands are leveraging these new technologies  to drive growth and efficiency and to creating end-to-end solutions for clients swiftly and efficiently.

[Vacancy] TBWA\ has a position for PR Coordinator

27-05-2025 | 08:27:00
TBWA\ is directly looking for a PR Coordinator - Full-time  \  Amsterdam

E Power behoudt positie met regionale FM-frequenties

26-05-2025 | 17:40:00
Met de recente veiling van regionale FM-frequenties behoudt E Power zijn positie met deelnemende radiostations

[Vacatures] Initiative zoekt een Associate Director Comms Design

21-05-2025 | 09:30:00
Initiative is per direct op zoek naar Associate Director Comms Design 

Aantal klachten over reclame opnieuw gestegen

20-05-2025 | 11:42:06
In 2024 zijn bij de Stichting Reclame Code (SRC) 4.957 klachten over reclame-uitingen binnengekomen, een lichte stijging ten opzichte van 2023.

Eerste BeReal-advertentiecampagne door Draft Digital

20-05-2025 | 10:16:41
Happy Italy in samenwerking met WebAds en Draft Digital heeft als eerste Nederlandse merk een advertentiecampagne gelanceerd op BeReal.

E Power Audio sluit zich aan bij Azerion voor digitale audio

19-05-2025 | 16:07:00
De samenwerking biedt adverteerders in Nederland toegang tot een combinatie van lokale marktkennis en internationale distributiekracht.

Schiphol introduceert programmatic digitale buitenreclame

12-05-2025 | 15:28:26
Schiphol heeft, in samenwerking met LDSK, programmatic advertising beschikbaar gemaakt op het digitale netwerk van mediaschermen op de luchthaven.

Randstad zet verbindend werkgeverschap op de kaart

12-05-2025 | 14:53:36
Randstad streeft er als gespecialiseerd talentbedrijf naar om werkgevers te helpen bij de uitdagingen die ze tegenkomen op de werkvloer.

[Vacatures] De Reclamefabriek zoekt een Senior Full-Stack Developer

12-05-2025 | 09:31:00
De Reclamefabriek is per direct op zoek naar een Senior Full-Stack Developer

MediaTest introduceert Captivation test

09-05-2025 | 17:24:00
MediaTest biedt adverteerders een compacte testmethode om commercials en online video’s snel en onderbouwd te evalueren.

[Vacatures] ZIGT zoekt een Media Director

09-05-2025 | 09:46:00
ZIGT is per direct op zoek naar Media Director - Hoofddorp

[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Advertising Consultant

09-05-2025 | 09:24:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Social Advertising Consultant – Tilburg

Britt Blok: Let op details, zelfs bij nagelriemen

08-05-2025 | 12:43:00
Britt Blok is Business Director bij PINK. In deze column schrijft ze over hoe onopgemerkte details de geloofwaardigheid van je merk ondermijnen

[Vacatures] Out of Home Masters zoekt een Client Lead Manager

08-05-2025 | 10:16:00
Out of Home Masters is per direct op zoek naar een Client Lead Manager 

T-Mobile start samenwerking met IPG Mediabrands

07-05-2025 | 11:14:00
T-Mobile Advertising Solutions (T-Ads) is een strategisch partnerschap aangegaan met IPG Mediabrands, het mediabureaucollectief binnen de Interpublic Group

Effectieve display advertising: 7 trends onder autozoekers

06-05-2025 | 15:52:43
Display advertising is een uiterst krachtig middel om autokopers te bereiken.

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt Retail Operations Manager

06-05-2025 | 08:09:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Retail Operations Manager - (Fulltime) Schiphol

[Vacancy] TBWA/ has a position for Studio Manager (MAKE)

05-05-2025 | 08:56:00
TBWA\ is directly looking for a Studio Manager (MAKE) - Full-time  \  Amsterdam

[Vacatures] Springbok zoekt een Display Specialist

05-05-2025 | 08:16:00
Springbok is per direct op zoek naar een Display Specialist - Den Bosch

TENA en Libelle doorbreken taboes met Menopower Shower

02-05-2025 | 08:41:00
TENA sloeg in samenwerking met Libelle en mediabureau Publicis Groupe Nederland de handen ineen met een inspirerende missie

[Vacatures] Key Agency zoekt een Google ads/ SEA specialist (medior)

02-05-2025 | 08:15:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Google ads/ SEA specialist (medior) - 32-40 uur per week Amsterdam

[Vacancy] Channel Factory has a position for Lead Client Solutions (Benelux)

30-04-2025 | 09:24:00
Channel Factory is directly looking for Lead Client Solutions (Benelux) - Amsterdam, Hybrid

Het einde van Googles Privacy Sandbox

29-04-2025 | 17:10:00
De afgelopen zeven dagen lag Google onder vuur. Op 17 april oordeelde een Amerikaanse rechter dat Google willens en wetens een monopoliepositie heeft verworven en behouden in de adtech-markt.

Revolution Ad introduceert 3D-advertentieformaat in Europa

29-04-2025 | 14:41:09
Revolution Ad breidt uit naar Europa met een interactief 3D-advertentieformaat dat inspeelt op de afnemende effectiviteit van standaard banners.

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Account Manager Cross Media

28-04-2025 | 09:25:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Account Manager Cross Media

Alfred Verhoeven: Diversiteit in de gamingwereld

25-04-2025 | 09:47:00
Ik probeer politiek te vermijden als ik het over marketing heb. Maar helaas zijn er te veel zaken die vanuit de overheid de wereld van reclame en communicatie beïnvloeden.

[Vacatures] UNLIKE zoekt een Campaign Projectmanager

25-04-2025 | 09:32:00
UNLIKE is per direct op zoek naar Campaign Projectmanager

[Screenforce] Disney onthult vier streaming-kijkersgroepen

24-04-2025 | 08:28:00
Wereldwijd onderzoek van Disney onthult vier streaming-kijkersgroepen.

[Vacatures] UM zoekt een Client Lead

23-04-2025 | 08:28:00
UM is per direct op zoek naar een Client Lead - Amsterdam

[Vacatures] Kinesso zoekt een Senior Paid Social Consultant

23-04-2025 | 07:53:00
Kinesso is per direct op zoek naar een Senior Paid Social Consultant - Amsterdam

Digitale advertentiemarkt groeit naar 4,1 miljard euro

17-04-2025 | 13:58:00
De stijging betekent een verdubbeling van het groeipercentage ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study 2024, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van VIA.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.