SuperRebel ontwikkelt PALM: Bastard of Beers

In samenwerking met de marketeers van Swinkels Family Brewers en Alterego ontwikkelde SuperRebel campagnethema van PALM: Bastard of Beers. Of nog beter: Beer of Bastards.

Hele generaties zijn opgegroeid met Palm bier en het logo met het iconische Belgische trekpaard. Voor velen was het de eerste kennismaking met Belgisch speciaalbier. Echter, het bier laat de nieuwe generatie bierdrinkers volledig koud. Het is dus de vraag, moet je aan een dood paard blijven trekken? Of moet je er een nieuwe twist aan geven?

Ommezwaai van 180 graden

Swinkels Family Brewers voor het laatste en maakt het merk Palm een twist van 180 graden met de merkbelofte en uitgangspunt voor de identity en packiging design: Born to Twist Tradition. In de designs van Alterego krijgt het paard een hoorn, als verwijzing naar de brouwerij De Hoorn waar Palm sinds het ontstaan wordt gebrouwen en het logo van het Rebelgian Beer: een omgekeerde A. Ook de smaken en manier van brouwen gaan op de schop. Met WeissAss, HorsePower Blond en PalmTree TropicAle gaat PALM op zoek naar nieuwe generaties bierdrinkers en hoopt het ook de huidige doelgroep te verrassen.

The Bastard of Beers ligt sinds 3 april met Palm WeissAss en HorsePower Blond bij Albert Heijn en Jumbo, daarnaast is PalmTree TropicAle verkrijgbaar in de horeca. Voor deze introductie ontwikkelde SuperRebel de campagne en werkte het bureau samen met Alterego aan diverse materialen, zoals tapkranen en displays.

Niet door alleen maar nieuwe dingen te maken, maar juist ook door bestaande Palm-elementen met een twist te hergebruiken. Zo wordt op het bestaande glaswerk van PALM een nieuw logo, gedrukt over het oude en worden de bekende bolglazen getransformeerd tot LAMP in de horeca. Daarnaast worden oude taplenzen hergebruikt in de nieuwe neonverlichting.

www.superrebel.com

www.swinkelsfamilybrewers.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.