Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen
[Grow by DPG Media] Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven
Sunny Cars levert zorgeloze autoverhuur aan reizigers wereldwijd, maar onder ‘levensgenietende empty nesters’ bleef de naamsbekendheid en productkennis achter. DPG Media werd gevraagd een krachtige merkcampagne te ontwikkelen die Sunny Cars positioneert als dé betrouwbare keuze voor vakantieauto’s. Dankzij sterke branded content met echte verhalen wist Sunny Cars maar liefst +22 procent geholpen merkbekendheid te genereren in deze doelgroep. Wil je weten hoe Sunny Cars meer merkbekendheid heeft gegenereerd? Lees het in deze case van DPG Media.
Samenvatting
- Adverteerder: Sunny Cars
- Branche: Travel
- Doelgroep: Vrouwen en mannen van 50-65 jaar, hoger opgeleid, bovenmodaal inkomen
- Media-inzet: Branded content, display, video
- Ingezette titels: AD, Volkskrant Magazine, Mezza en ADR regionale titels
- Resultaat: +22 procent geholpen merkbekendheid
De uitdaging
Merkbekendheid en productkennis vergroten bij empty nesters
Sunny Cars zag uit onderzoek dat de naamsbekendheid en productkennis achterbleven bij de levensgenietende empty nesters. Aan DPG Media de vraag om een campagne te ontwikkelen die niet alleen merkbekendheid en -overweging verhoogt, maar ook aansluit bij de unieke propositie ‘zorgeloze autoverhuur'.
De oplossing
Social Proof: Echte verhalen en ervaringen van klanten als branded content
Met Sunny Cars huur je een auto op vakantie, zonder zorgen
Branded content: met branded content artikelen, zowel in print als online, werden reizigers aangesproken via onder andere AD en de Volkskrant. Echte verhalen en ervaringen van klanten werden ingezet om social proof te realiseren en de belofte van zorgeloze autoverhuur kracht bij te zetten.
Display en video: De Seamless Video focuste op beleving, terwijl de Seamless Carousel werd ingezet voor het belichten van de USP’s van Sunny Cars. De lezers van de online branded content werden via een Seamless Image geretarget.
De mediakeuze was strategisch gericht op titels met een groot bereik en een hoge selectiviteit in de doelgroep. DPG Media bereikt online 76 procent van de doelgroep (1,38 miljoen), daarom werd de display-campagne op het hele netwerk ingezet.
Het resultaat
+22 procent stijging in geholpen merkbekendheid
De campagne van Sunny Cars leverde indrukwekkende resultaten op. Uit een onafhankelijke effectmeting van DVJ-Insights bleek dat:
- De geholpen merkbekendheid +22 procent is gestegen bij de exposed groep van de campagne
- Meer positieve associaties bij het merk Sunny Cars (+13 procent onder exposed groep)
- Goed gelezen branded content met een gemiddelde leestijd van 1 minuut 25 (benchmark: 1 minuut).
- De Seamless Video scoorde een 111 index op completed views.
- Daarnaast scoorde de Seamless Carousel een viewability van 71 procent (benchmark: 66 procent).
Een geslaagde campagne met mooie resultaten op zowel merk- als medianiveau.
Een tevreden klant:
Frans van Lavieren, Campagne & Brand marketeer Sunny Cars: “Het concept en de branded content sloot perfect aan bij onze campagneboodschap. Door de ervaringen van echte Sunny Cars klanten te vertellen is dit door de doelgroep ook als geloofwaardig en authentiek beoordeeld.
De samenwerking verliep goed en er werden specialisten betrokken om de campagne in alle touchpoints op elkaar aan te laten sluiten. Na de campagne hebben we een onafhankelijk onderzoek gedaan om het effect te meten en daar kan ik niet anders dan heel tevreden mee zijn.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Digitale gids That’s Entertainment versterkt merkvoorkeur Ziggo
Crossmediale DPG Media-campagne scoort voor Rijn IJssel
Whazzup?! in Media #8: Politiek en media in balans
Case: M18% brandlift voor Austria Tourism
Whazzup?! in Media #7: AI-Shift - De strijd om traffic
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers