Subway en Gardeners Agency lanceren TikTok-campagne voor eerste vegan Sub

Subway heeft de populairste Sub, de Chicken Teriyaki, geremixt in een vegan variant: de Vegan Chicken Teriyaki. Voor de lancering van de plantbased variant maken Subway en Gardeners Agency gebruik van de creativiteit van Nederlandse jongeren.

Ze gingen de samenwerking aan met hip-hop choreograaf Vincent Vianen en creëerden een choreografie op de Teriyaki Remix Song die speciaal voor deze Sub gemaakt is. Jongeren kunnen via Instagram en TikTok meedoen met de #Teriyakiremix.

De Vegan Chicken Teriyaki is de eerste plant based Sub van Subway. De vegan variant op de populaire klassieker wordt gemaakt van soja, met een structuur net als die van echte kip. Dat er tegenwoordig meer vraag is naar vleesloze alternatieven is inmiddels wel bekend. Subway ziet dat deze vraag blijft groeien voor eten on the go en remixte hun bestseller in een vegan variant.

Samen met Vincent Vianen, een van Nederlands meest bekende hip-hop choreografen, onder meer bekend van So You Think You Can Dance, creëerde Subway een originele Teriyaki Remix-song en choreografie. Vorige week ging de #TeriyakiRemix live en verschenen de eerste remix-dansjes op TikTok. Bekende TikTok’ers als Jesse van Wieren, Nova van Brussel, Dreamon, Isadee Jansen en Keanu Bruijnen doen mee. Niet alleen roepen zij jongeren op om te dansen, ook maken ze hen bewust van de vele plant based opties die Subway heeft.

Mireille Elberse, Head of Marketing Ned-Nordics bij Subway: “Voor deze campagne maken we gebruik van de creativiteit van zowel Vincent Vianen als die van de nieuwe generatie. Dansen is aanstekelijk, zo ook deze dans. Subway introduceert via deze weg een nieuw product door middel van een vrolijke en muzikale campagne op een snel groeiend platform dat een grote rol speelt in het leven van onze doelgroep.”

www.subway.com
www.gardeners.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.