Ster Gouden Loeki 2022: finalisten zijn bekend

De strijd om de Ster Gouden Loeki, de jaarlijkse publieksprijs voor tv-commercials is begonnen. Er doen in de finale 2022 nog 10 reclames mee:

- Centraal Beheer Achmea: Container (DDB Unlimited)
- CliniClowns: De lach die doet leven (Sander van de Vlasakker & LegHetVast)
- KPN: Blijf gaan met KPN Unlimited (Dentsu Creative)
- KPN: Glasvezel (Dentsu Creative)
- Kruidvat: Iedereen verdient een mooie Kerst (DDB Unlimited & Eigen Fabricaat)
- KWF: Voor het leven (Boris Creative)
- McDonald's: Vakantieliefde (TBWA\Neboko)
- PLUS Supermarkt: Goed eten is een keuze (Wunderman Thompson)
- PLUS Supermarkt: Goed eten is samen eten (Energize)
- Staatsloterij: Wacht niet tot geluk je overkomt (TBWA\Neboko).

Het bekendmaken van de finalisten betekent ook de start van de stemperiode. Tot en met 5 maart 2023 kan het publiek stemmen.

De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 9 maart 2023 onthuld tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam, waarbij er een Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki wordt uitgereikt.

De procedure voor de Ster Gouden Loeki is als volgt: elk kwartaal bepaalt een door GfK samengesteld publiekspanel welke 10 commercials kwartaalwinnaars zijn. Daar komen 40 winnaars uit, waarna het publiekspanel er 10 selecteert voor de jaarprijs. Het GfK-publiekspanel maakt daar een top 10 van, waarna deze voor 75 procent meeweegt voor de uitslag. Het algemene publiek kan dan stemmen en die uitslag telt voor 25 procent mee.

Stemmen en de filmpjes van de commercials bekijken kan hier.

www.ster.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.