Ster Gouden Loeki 2022: finalisten zijn bekend

De strijd om de Ster Gouden Loeki, de jaarlijkse publieksprijs voor tv-commercials is begonnen. Er doen in de finale 2022 nog 10 reclames mee:

- Centraal Beheer Achmea: Container (DDB Unlimited)
- CliniClowns: De lach die doet leven (Sander van de Vlasakker & LegHetVast)
- KPN: Blijf gaan met KPN Unlimited (Dentsu Creative)
- KPN: Glasvezel (Dentsu Creative)
- Kruidvat: Iedereen verdient een mooie Kerst (DDB Unlimited & Eigen Fabricaat)
- KWF: Voor het leven (Boris Creative)
- McDonald's: Vakantieliefde (TBWA\Neboko)
- PLUS Supermarkt: Goed eten is een keuze (Wunderman Thompson)
- PLUS Supermarkt: Goed eten is samen eten (Energize)
- Staatsloterij: Wacht niet tot geluk je overkomt (TBWA\Neboko).

Het bekendmaken van de finalisten betekent ook de start van de stemperiode. Tot en met 5 maart 2023 kan het publiek stemmen.

De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 9 maart 2023 onthuld tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam, waarbij er een Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki wordt uitgereikt.

De procedure voor de Ster Gouden Loeki is als volgt: elk kwartaal bepaalt een door GfK samengesteld publiekspanel welke 10 commercials kwartaalwinnaars zijn. Daar komen 40 winnaars uit, waarna het publiekspanel er 10 selecteert voor de jaarprijs. Het GfK-publiekspanel maakt daar een top 10 van, waarna deze voor 75 procent meeweegt voor de uitslag. Het algemene publiek kan dan stemmen en die uitslag telt voor 25 procent mee.

Stemmen en de filmpjes van de commercials bekijken kan hier.

www.ster.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.