Start-up WeAllRide draait overuren door vernieuwing in landelijke paardensport

De start-up WeAllRide, een platform dat het voor iedereen mogelijk maakt om via video dressuurwedstrijden te rijden, heeft op dit moment te kampen met topdrukte. Het platform is begin 2019 in Nederland gelanceerd. Door de coronacrisis zijn paardeneigenaren aan huis gekluisterd en kunnen niet meer op wedstrijd tot 1 juni 2020. Deze wedstrijd kan thuis in de eigen rijbaan of in een manege worden gereden. Het bedrijf deed dit jaar mee aan de Startup Competitie van Nederlands MediaNetwerk.

De deelnemer laat de proef filmen en stuurt de video via WeAllRide naar de jury, die de proef op afstand op een scherm beoordeelt. Die beoordeling, het protocol, ontvangt de deelnemer binnen 48 uur. Objectief en met positieve tips, zodat de ruiter zich kan blijven ontwikkelen.

Paardensport voor iedereen toegankelijk

Rens Plandsoen en Renée de Graaf, oprichters: “Wij hebben in 2019 dit platform gelanceerd om de paardensport leuker en toegankelijk maken voor iedereen. Paarden hoeven niet vervoerd te worden, waardoor stress kan worden voorkomen. Dat het nu door de coronacrisis dit heel populair is, hadden wij niet zien aankomen, we verwerken op dit moment honderden video’s per week.”

Van iedere proef wordt één euro gedoneerd aan het Sportfonds ParaPaard, dat zich inzet voor gehandicapte ruiters.

De juryleden met wie WeAllRide samenwerkt, zijn geroutineerde officials uit de wedstrijd wereld en zijn speciaal opgeleid volgens de richtlijnen van WeAllRide. Een van de richtlijnen voor de jurering is dat er positief opbouwend commentaar wordt gegeven. Voordeel voor de jury is dat ze beter en preciezer kunnen beoordelen doordat ze de videobeelden kunnen stopzetten en terug kunnen kijken.

www.weallride.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.