Staatsloterij en TBWA\NEBOKO winnen Ster Gouden Loeki

Staatsloterij en TBWA\NEBOKO hebben donderdagavond met Wacht niet tot geluk je overkomt de Ster Gouden Loeki gewonnen. Zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Centraal Beheer en KPN.

Het is het vijfde jaar op rij dat Staatsloterij in de prijzen valt. Voor Frekkel (2018), Freddie (2019) en Frummel (2020) wonnen zij ook een Ster Gouden Loeki, en in 2021 werd Fritsie beloond met een Ster Zilveren Loeki.

De winnende commercial draait om een vader en zoon die samen de reis van hun leven maken - een onvergetelijk avontuur in een prachtig winterlandschap. Om dit mogelijk te maken doet de zoon alsof hij de loterij gewonnen heeft, om zijn tegensputterende vader te overtuigen. De zoon heeft echter de prijs nog niet gewonnen, maar kiest ervoor zijn geluk niet af te laten hangen van een grote geldprijs.

De spot heet Wacht niet tot geluk je overkomt en dat is precies de boodschap die de Staatsloterij en reclamebureau TBWA\NEBOKO willen uitdragen. Er kan namelijk zoveel moois ontstaan als je mooie plannen niet uitstelt tot de dag dat je de jackpot wint.

Zilveren en Bronzen Loeki’s

De tweede prijs werd verzilverd door Centraal Beheer en DDB Unlimited met hun commercial Container. In alweer de 62e Even Apeldoorn bellen-commercial zien we hoe een ogenschijnlijk kleine verwarring op kantoor van een transportbedrijf grote logistieke gevolgen heeft voor een student.

De Ster Bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative Amsterdam met hun commercial Glasvezel, waarin de populaire rode kat samen met zijn vriendjes een feestje viert in het huis van zijn baasje, op de beat van Can’t touch this van MC Hammer.

Foto: Menno Ridderhof

www.stergoudenloeki.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.