Staatsloterij en TBWA\NEBOKO winnen Ster Gouden Loeki

Staatsloterij en TBWA\NEBOKO hebben donderdagavond met Wacht niet tot geluk je overkomt de Ster Gouden Loeki gewonnen. Zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Centraal Beheer en KPN.

Het is het vijfde jaar op rij dat Staatsloterij in de prijzen valt. Voor Frekkel (2018), Freddie (2019) en Frummel (2020) wonnen zij ook een Ster Gouden Loeki, en in 2021 werd Fritsie beloond met een Ster Zilveren Loeki.

De winnende commercial draait om een vader en zoon die samen de reis van hun leven maken - een onvergetelijk avontuur in een prachtig winterlandschap. Om dit mogelijk te maken doet de zoon alsof hij de loterij gewonnen heeft, om zijn tegensputterende vader te overtuigen. De zoon heeft echter de prijs nog niet gewonnen, maar kiest ervoor zijn geluk niet af te laten hangen van een grote geldprijs.

De spot heet Wacht niet tot geluk je overkomt en dat is precies de boodschap die de Staatsloterij en reclamebureau TBWA\NEBOKO willen uitdragen. Er kan namelijk zoveel moois ontstaan als je mooie plannen niet uitstelt tot de dag dat je de jackpot wint.

Zilveren en Bronzen Loeki’s

De tweede prijs werd verzilverd door Centraal Beheer en DDB Unlimited met hun commercial Container. In alweer de 62e Even Apeldoorn bellen-commercial zien we hoe een ogenschijnlijk kleine verwarring op kantoor van een transportbedrijf grote logistieke gevolgen heeft voor een student.

De Ster Bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative Amsterdam met hun commercial Glasvezel, waarin de populaire rode kat samen met zijn vriendjes een feestje viert in het huis van zijn baasje, op de beat van Can’t touch this van MC Hammer.

Foto: Menno Ridderhof

www.stergoudenloeki.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.