Sizzer analyseert de muziektrends in 2025

Sonic branding wordt een krachtige manier om op te vallen

Sizzer heeft de voorspelling van de muziektrends in 2025 geanalyseerd en één ding valt volgens de researchers op: authenticiteit is de sleutel.

Dion Holla, Head of Brand and Operations op LinkedIn: "In een tijd waarin gepolijste perfectie steeds minder voeling lijkt te hebben met een chaotische realiteit, hunkeren mensen naar iets echts en dat is te zien in hun muziekkeuzes. Luisteraars neigen naar geluiden die authentiek, oprecht en herkenbaar aanvoelen. Deze verschuiving geeft niet alleen een nieuwe vorm aan de manier waarop artiesten creëren, maar dwingt merken ook om opnieuw na te denken over hoe ze contact maken met hun publiek. Sonic branding wordt een krachtige manier voor merken om op te vallen in een druk online landschap en directe connecties met mensen op te bouwen. Van de opkomst van vuile esthetiek in popmuziek tot diepere, meer persoonlijke betrokkenheid tussen artiesten en fans, dit is wat volgens onze bronnen het muzieklandschap in 2025 zal bepalen. Duik in de trends die het gesprek vormgeven en invloed hebben op uw branche. Volg niet alleen de trends, maar loop er ook op vooruit."

Lees het volledige trendrapport hier: 
www.sizzersizzer.substack.com

Cannes 2025: Natascha Chamuleau over Snapchat Benelux

17-06-2025 | 08:58:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie.

Cannes 2025: Dion Holla over muziekstrategie bij Sizzer

17-06-2025 | 08:46:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie.

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

MIMA’s 2025: prijzen voor Dentsu, LePub, Sizzer en oeuvreprijs voor Loek Dikker 

17-04-2025 | 10:10:00
De Music In Media Awards 2025 vormden een feestelijk event, waar componist (en muzikant) Loek Dikker in het zonnetje werd gezet met een Oeuvre MIMA.

Maak een hit van je sonic branding, vergeet de gimmicks

20-02-2025 | 10:51:00
Sander van Maarschalkerweerd (Sizzer), schrijft in deze column over de impact van sonic branding.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.