Smyle, Fitzroy en Tim Hoekstra met plasticvrije strandafbeelding op Plastic Free Day

Het tandpastamerk Smyle en strandkunstenaar Tim Hoekstra hebben op Plastic Free Day (25 mei) de handen ineen geslagen om een advertentie te maken op het zandstrand van IJmuiden.

Het initiatief is ontwikkeld door reclamebureau Fitzroy en symboliseert de dringende noodzaak om duurzame alternatieven voor plastic te omarmen.

Milieubewuste kunstenaar

Tim Hoekstra die ook bekend staat onder het pseudoniem Dutch Beach Art, werkt als milieubewuste kunstenaar en heeft in IJmuiden een illustratie van 1200 m2 gemaakt.

Op deze manier is aandacht gevraagd voor duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. De illustratie was enkele uren te zien, aangezien deze door vloed volledig is weggespoeld.

De tijdelijke advertentie benadrukt de urgentie van het plastic probleem en de noodzaak om te handelen.

Mischa Schreuder , Creative Partner van Fitzroy: “Toen Smyle bij ons langs kwam was er gelijk een connectie. Bij Fitzroy willen we graag communicatie maken wat iets bijdraagt aan natuur en milieu en Smyle doet dit dag in dag uit met hun plasticvrije tandpasta. Tandpasta tabletjes die niet in plastic tubes zitten, en de tandpasta zelf bevat ook geen microplastics.

Een puur product die wij graag wilde helpen met hun missie voor een plasticvrije wereld en belangrijk, het is ook goed voor je gebit. Dit is de start van onze samenwerking en er volgt meer.”

Almar Fernhout, oprichter van Smyle: “Wij staan voor goede mondverzorging en gebruiken geen plastic en onze producten bevatten geen microplastics. Die invulling heeft Fitzroy goed weten om te zetten en een van de eerste acties is dit speciale billboard. Bij goede en effectieve mondzorg horen geen plastic tubes, microplastics en andere ongezonde ingrediënten. Tot nu toe zijn we te koop bij Albert Heijn, Jumbo, Etos , Holland & Barrett , Ekoplaza en 500 tandartsen samplen onze producten.Tot nu toe hebben we 1,174,988 plastic tubes en borstels bespaard en we hopen dat dit de komende jaren flink zal toenemen.”

www.fitzroy.nl

www.wesmyle.nl

Lees ook:

Anne-Marie Twigge: Gen Z wil voelen, niet scrollen

08-07-2025 | 10:30:00
In 2025 is IRL (In Real Life) het nieuwe premium en merken die dat snappen, bouwen geen campagnes maar cultmomenten.

Fitzroy en Chuck Studios maken zomerfilm voor L’OR

08-07-2025 | 09:02:00
Onder de titel Dive into summer introduceren ze de L’OR Coconut Iced met een modieuze, sensuele stijl.

Fitzroy ontwikkelt campagne voor thuisfitnessmerk Dreaver

19-06-2025 | 11:22:22
Met een campagne waarin een vrouw op een loopband midden in haar woonkamer loopt, introduceert Dreaver zich aan het Nederlandse publiek.

Oma’s Soep en Fitzroy organiseren Een Tafel voor Twee

26-05-2025 | 10:16:00
Op woensdag 4 juni organiseert Oma’s Soep een actie in samenwerking met honderd restaurants: Een Tafel voor Twee tegen Eenzaamheid.

Gewoon het roer stevig beethouden en gas op die lolly

25-05-2025 | 11:48:00
Jur Baart: Fitzroy moest een bureau worden waarbij experimenteren een groot goed zou zijn

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.