Smyle, Fitzroy en Tim Hoekstra met plasticvrije strandafbeelding op Plastic Free Day

Het tandpastamerk Smyle en strandkunstenaar Tim Hoekstra hebben op Plastic Free Day (25 mei) de handen ineen geslagen om een advertentie te maken op het zandstrand van IJmuiden.

Het initiatief is ontwikkeld door reclamebureau Fitzroy en symboliseert de dringende noodzaak om duurzame alternatieven voor plastic te omarmen.

Milieubewuste kunstenaar

Tim Hoekstra die ook bekend staat onder het pseudoniem Dutch Beach Art, werkt als milieubewuste kunstenaar en heeft in IJmuiden een illustratie van 1200 m2 gemaakt.

Op deze manier is aandacht gevraagd voor duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. De illustratie was enkele uren te zien, aangezien deze door vloed volledig is weggespoeld.

De tijdelijke advertentie benadrukt de urgentie van het plastic probleem en de noodzaak om te handelen.

Mischa Schreuder , Creative Partner van Fitzroy: “Toen Smyle bij ons langs kwam was er gelijk een connectie. Bij Fitzroy willen we graag communicatie maken wat iets bijdraagt aan natuur en milieu en Smyle doet dit dag in dag uit met hun plasticvrije tandpasta. Tandpasta tabletjes die niet in plastic tubes zitten, en de tandpasta zelf bevat ook geen microplastics.

Een puur product die wij graag wilde helpen met hun missie voor een plasticvrije wereld en belangrijk, het is ook goed voor je gebit. Dit is de start van onze samenwerking en er volgt meer.”

Almar Fernhout, oprichter van Smyle: “Wij staan voor goede mondverzorging en gebruiken geen plastic en onze producten bevatten geen microplastics. Die invulling heeft Fitzroy goed weten om te zetten en een van de eerste acties is dit speciale billboard. Bij goede en effectieve mondzorg horen geen plastic tubes, microplastics en andere ongezonde ingrediënten. Tot nu toe zijn we te koop bij Albert Heijn, Jumbo, Etos , Holland & Barrett , Ekoplaza en 500 tandartsen samplen onze producten.Tot nu toe hebben we 1,174,988 plastic tubes en borstels bespaard en we hopen dat dit de komende jaren flink zal toenemen.”

www.fitzroy.nl

www.wesmyle.nl

Lees ook:

Fitzroy maakt VGZ-campagne over vooruitkijken in zorg

10-11-2025 | 08:54:00
In de campagne staat ambassadeur zorgvernieuwing Eva Eikhout centraal. In beeld wordt de wereld om haar heen letterlijk opgebouwd

Higuita en Fitzroy vallen in de prijzen bij Ocean Outdoor

17-10-2025 | 11:05:00
Tijdens een feestelijke awardshow in The Loft in Amsterdam heeft Ocean Outdoor de winnaars van de Digital Creative Competition 2025 bekendgemaakt

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

Fitzroy ontwikkelt identiteit en communicatie voor Poows

06-10-2025 | 09:44:52
Poows richt zich op het toegankelijk maken van voedingssupplementen en dagelijkse medicijnen voor honden en katten.

Anne-Marie Twigge: Meer betekenis in een gebroken wereld

29-09-2025 | 13:02:15
Volgens Ipsos Global Trends 2025 daalde het optimisme over "jij en je familie" in één jaar met zeven punten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.