Selmore en Škoda introduceren Zaterdaggesprekken

Na zaterdaghulp en zaterdagfamilies introduceren Škoda en Selmore het project: zaterdaggesprekken. Een merkinitiatief dat mensen activeert om wat vaker een gesprek te voeren in de auto. Of je nu iets persoonlijks te delen hebt, een conflict wilt vermijden of de behoefte voelt om de band met iemand aan te halen. Carly Wijs, Achram Koutet, Huub Smit, Daniël Boissevain en Jade Olieberg laten zien waarom de auto de ideale plek is om een gesprek te voeren.

Zaterdagkilometers

Uit onderzoek dat Škoda deed in samenwerking met Motivation, blijkt dat de auto de ultieme plek is voor een goed gesprek. Omdat je met elkaar in een afgesloten ruimte zit, zonder afleiding van buitenaf. Je naast elkaar zit, wat minder confronterend is. En je letterlijk hetzelfde perspectief deelt waardoor je sneller op één lijn zit. Dit alles met een omgeving die continu verandert terwijl je rijdt, waardoor het nog makkelijker is om het gesprek op gang te houden. Deze inzichten samen noemen wij de side-by-side theorie.

Zaterdaggesprekken

En op deze inzichten zijn de Zaterdaggesprekken van Škoda gebouwd. Waarmee ze mensen stimuleren om wat vaker een gesprek met elkaar aan te gaan in de auto. Vijf bekende acteurs geven het goede voorbeeld. Zij stappen steeds in wisselende samenstelling en met een andere gespreksopdracht in de elektrische Škoda Enyaq iV. Het bijzondere van deze Zaterdaggesprekken is dat ze volledig zijn geïmproviseerd. Er is niets van tevoren gescript; alle gesprekken zijn spontaan ontstaan.

Jakko Achterberg, Creative Partner Selmore: "We hebben een soort toneel gecreëerd waarin we de omstandigheden voor een gesprek in de auto nabootsen. Het was spannend omdat we niet van tevoren wisten wat de output zou worden. En het is natuurlijk ook heel stoer van Škoda dat ze dit project aandurfden. De enige houvast die we gaven, was een serie gespreksonderwerpen en het volste vertrouwen in de acteurs. Al na de eerste improvisatie wisten we: dit gaat heel bijzonder worden."

Platform zaterdaggesprekken.nl

De improvisaties zijn te zien op zaterdaggesprekken.nl. Daar vind je allerlei soorten gesprekken. Van een grappig gesprek tot een verzoenend gesprek. Van een overtuigend gesprek tot een confronterend gesprek. Elk gesprek laat zien hoe waardevol het is om samen dingen te bespreken in de beslotenheid van een auto. Ook de theorie achter de gesprekken wordt toegelicht.

Zaterdaggesprekken campagne

Het platform wordt aangejaagd met een grote campagne. Ze starten met een pr-offensief waarin resultaten van het Motivaction onderzoek worden belicht. Daaruit blijkt onder meer dat 52 minuten reistijd de ideale lengte is voor het voeren van een goed gesprek. En dat mensen vooral de voorkeur geven aan een gesprek in de auto als het om hartzaken gaat. Zoals het delen van een geheim, het verklaren van de liefde of het uitpraten van een conflict. Met een uitgekiende online en social campagne worden mensen nieuwsgierig gemaakt om naar het platform te gaan. De campagne aanpak is vergelijkbaar met de manier waarop streaming diensten een nieuw format aanjagen. Inclusief teasers en interviews.

Credits:

Klant: Škoda Nederland | Reclamebureau: Selmore Creative Agency | Creatieve Directie: Jakko Achterberg, Niels Westra | Strategie: Caroline van Hoof, Anja Froeling | Account: Josefien Homan | Design: Andrea Volkers | Motion design: Daniel Götz | Bureau editor: Daniel Götz | Bureau producer: Petra Leddy | Bureau online producer: Ellen Vos, Josefien Homan | Verantwoordelijk klant: Joost Kanter, Tessa Missler, Kim Hoekstra | Productie maatschappij: Pink Rabbit | Regie: Allard van der Werff | Producer: Floor Schroeijers | DOP: Gabor Deak | Offline: Allard van der Werff | Online: De grot | Grading: De grot / Joppo | Geluidsstudio: Public Audio | Casting bureau: Henneman | Gesspreksleider: Mustafa Duygulu | Acteurs: Daniël Boissevain, Achraf Koutet, Huub Smit, Jade Olieberg, Carly Wijs | Mediabureau: EssenceMediacom | PR: Manon van den Brand | Website development: 51 North

www.skoda.nl

www.selmore.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Selmore en Škoda lanceren campagne rond zaterdaggevoel

19-05-2025 | 08:00:00
De campagne roept op om de zaterdag optimaal te benutten, met de slogan Breng je zaterdag tot leven.

Domino’s en Selmore lanceren tweede film in campagne

12-05-2025 | 09:06:00
Na de introductie van een groepje kantoormedewerkers in de eerste film, wordt in de tweede film ingezoomd op hun manager.

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Selmore ontwikkelt Pak lekker uit-campagne voor Look-O-Look

17-04-2025 | 18:28:00
De campagne is bedoeld als uitnodiging om het leven minder serieus te nemen en vaker buiten de lijntjes te kleuren.

Selmore ontwikkelt jubileumcampagne voor KNGF Geleidehonden

26-03-2025 | 11:12:00
Onder het thema 90 jaar hondenhelden wordt met een animatiefilm aandacht gevraagd voor het werk van KNGF en de steun die daarvoor nodig is.

[Bob's World View] Wat de laatste F&O-ontwikkelingen voorspellen

20-01-2025 | 18:19:00
Het jaar is begonnen met ingrijpende verschuivingen in de reclame- en marketingindustrie, grotendeels aangedreven door fusies en overnames (M&A).

Dékuple Group neemt DotControl en Selmore over

14-01-2025 | 11:00:00
Het creatieve bureau Selmore en het digitale bureau DotControl zijn voor de meerderheid overgenomen door de Dékuple Group, speler in datamarketing en communicatie

Selmore neemt afscheid van ASN Bank met fabeldieren Linkedin campagne

23-12-2024 | 14:47:00
Na acht jaar komt er een einde aan de ASN Bank campagne met de bekende fabeldieren. Via Linkedin nemen ze hoogstpersoonlijk afscheid van het merk onder de welbekende noemer #opentowork

Selmore & DotControl lanceren game voor Škoda

23-10-2024 | 10:36:00
Om de Škoda Elroq bekend te maken in Nederland is een activatiecampagne ontwikkeld: Elroq, paper, scissors!

Selmore & DotControl aan de slag
voor Just zorgverzekering

10-10-2024 | 15:48:07
De relatief jonge zorgverzekeraar mikt zich vooral op de zelfhulp generatie. De eerste campagne volgt nog dit jaar.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.