[Screenforce] Klassieke tv-series domineren kijkgedrag Amerikaanse GenZ
Uit onderzoek van Hub Entertainment Research onder 1.600 Amerikaanse kijkers van 16 tot 74 jaar die minstens een uur per week tv kijken, blijkt dat Amerikaanse jongeren en jongvolwassenen opvallend vaak kiezen voor bekende tv-series met meerdere seizoenen. Niet de meest recente releases, maar klassiekers domineren hun kijkgedrag. Slechts 40 procent noemt een serie met net een eerste seizoen als favoriet, en bij jongere kijkers daalt dit zelfs naar 35 procent.
Uit het Amerikaans onderzoek blijkt verder dat longform, meerjarige tv-series ook voor jongere kijkers aantrekkelijk blijven en dat premium content een vaste waarde is in het kijkgedrag van de Amerikaanse GenZ. Voor merken betekent dit dat Total Video, de combinatie van lineair en het groeiend aantal SAVOD-proposities, een breed bereik kan realiseren.
Meer bevindingen uit Amerikaanse onderzoek is in dit artikel te lezen op de site van Screenforce.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Audify en Screenforce met zesde editie van Santa Hug voor branchegenoten
Screenforce - Les Binet: focus op ROI remt marketinggroei
Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren
21 november World Television Day
Tv behoudt sterke positie tussen streaming en social video
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong