Scheepvaartmuseum kiest One Shoe als digitale partner

Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam gaat samenwerken met creatief en digitaal bureau One Shoe aan de online positionering van het museum. Het bureau gaat de website van Het Scheepvaartmuseum beheren, onderhouden en doorontwikkelen.  

De collectie van Het Scheepvaartmuseum bestaat uit circa 400.000 objecten, waaronder schilderijen, scheepsmodellen, navigatie-instrumenten en wereldkaarten. Bezoekers ontdekken hier 500 jaar Nederlandse maritieme geschiedenis en ervaren hoe sterk deze verbonden is met de samenleving van vandaag en van de toekomst.

De website van het Scheepvaartmuseum is normaliter dé plek waar museumbezoekers zich oriënteren, browsen en tickets boeken. Ondanks dat het museumgebouw momenteel vanwege coronavirus maar een beperkt aantal bezoekers kan toelaten, wil het Scheepvaartmuseum toch zoveel mogelijk mensen laten genieten van de bijzondere collectie. Daarom is het naast het kopen van tickets ook mogelijk om minicolleges van conservatoren en vlogs van museumdocenten te bekijken of een online rondleiding te beleven.

Aan bureau One Shoe de taak om ervoor te zorgen dat museumbezoekers zowel nu als in de toekomst online kennis kunnen blijven maken met het museum, het museum virtueel kunnen beleven én om de website door te ontwikkelen in lijn met de ambities van het Scheepvaartmuseum.

www.oneshoe.nl
www.scheepvaartmuseum.nl

 

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.