
Sanne Rijsdijk (WARP): Marketing draait om balans
[Interview] Gericht adverteren zorgt voor zichtbaarheid op het juiste moment
Marketing Report houdt een reeks interviews met partners van 100% Media & Partner Netwerk.We spreken deze keer met Sanne Rijsdijk, marketingmanager bij WARP Systems. Haar bedrijf is gespecialiseerd in vloerverwarming.
Voor wie WARP Systems niet kent, wat is er bijzonder aan jullie bedrijf en product?
Bij WARP Systems weten wij dat (vloer)verwarming meer is dan alleen techniek. Het gaat om comfort, gemak en beleving. Wat ons écht bijzonder maakt, is de combinatie van innovatie, eenvoud én betrokkenheid met onze klanten.
We ontwikkelen en produceren systemen met toegevoegde waarde die licht zijn, snel reageren en snel te installeren zijn. Toekomstbestendig en geschikt voor elk type woning. En we innoveren verder door te luisteren naar de feedback van onze klanten en partners.
We houden het begrijpelijk, denken actief mee, en maken het verschil met onze service. Of je nu particulier bent of professional. Alleen samen kunnen we bijdragen aan de energievraagstukken van vandaag en morgen. En daar krijg ik pas echt groene energie van.
Op welke doelgroepen en op welke landen richten jullie je?
Bij ons is iedereen met een verwarmingsvraagstuk welkom. We helpen particulieren die hun huis willen verduurzamen of verbeteren, maar net zo goed installateurs, aannemers en architecten die op zoek zijn naar snelle, betrouwbare oplossingen voor hun projecten.
We richten ons op mensen die vooruit willen. Die comfort zoeken zonder gedoe, maar met positieve energie. Die slim met hun ruimte, energieverbruik én tijd willen omgaan. Wat zij nodig hebben? Een oplossing die werkt en een partner die meedenkt en adviseert. En dat is precies waar wij goed in zijn.
Onze focus qua marketing ligt vooral op Nederland, maar we zijn inmiddels ook net zo actief in België. En dat is pas het begin. De ambitie ligt op Europese groei. We zien overal dezelfde vraag: verduurzamen en verbeteren, zonder in te leveren op comfort. En daar sluiten wij perfect op aan.
Hoe is de marketing van jullie merk en product ingericht?
Marketing bij WARP draait om balans. We combineren online en offline, harde data en beleving, leadgeneratie en branding. Alles wat we doen, moet kloppen met wie we zijn: transparant, warm, toegankelijk en herkenbaar.
Online zetten we als stevige basis in op Google Ads, social media advertising en marketing automation. Offline zijn we zichtbaar via (vak)beurzen, in program bij woonprogramma’s, printcampagnes in onder andere Vereniging Eigen Huis en hoorbaar op de radio.
Het belangrijkste is dat je logische keuzes maakt gecombineerd met lef en je gevoel volgen. Elke uiting is onderdeel van een groter plan. We willen opvallen en blijven hangen. Zodra mensen bezig zijn met hun verwarmingsvraagstuk moeten wij top of mind zijn. Daarom zijn onze campagnes altijd doordacht en in lijn met onze huisstijl: Groen/ZWART, helder, krachtig en uiteraard altijd positief.
Jullie richten je op specifieke doelgroepen. Hoe bereiken jullie die zonder met hagel te schieten?
We willen mensen raken en blijven raken. Daarom werken we in onze online campagnes met slimme segmentatie, dynamische content en constante optimalisatie. Dat doen we samen met een marketingpartner die ons helpt om alles uit data en techniek te halen. Maar ook offline kijken we heel bewust: waar zitten onze doelgroepen, waar halen ze hun informatie vandaan en wanneer is de attentiewaarde hoog? Zichtbaarheid draait om timing en relevantie. Wij zijn daar waar het telt en zorgen dat het opvalt. Door slim te meten, bij te sturen en altijd te blijven leren.
Welke media en welke uitingen werken daarbij volgens jou het best?
Voor directe leads en conversies zijn onze Google Ads-campagnes onmisbaar. Mensen die actief zoeken naar vloerverwarming, kunnen we meteen aanspreken met een oplossing die aansluit bij hun situatie.
Voor merkbeleving en merkbekendheid werkt radio ontzettend goed. Met onze landelijke radiospots, zeker in combinatie met tv in verbouwprogramma’s zoals VT Wonen of Het Blok, zorgen wij ervoor dat mensen ons onthouden. En dat hoor je terug in gesprekken, aanvragen en zelfs hoe mensen ons benaderen.
Qua content zie je dat inspirerende beelden het goed doen in de oriëntatiefase, terwijl productshots, installatiebeelden en concrete voordelen het verschil maken in de beslisfase. Alles hangt af van waar iemand in de klantreis zit. En daar spelen we slim op in.
Een leuke bijkomstigheid? Onze zwart/groene huisstijl begint écht te leven. We horen steeds vaker: Jullie zijn toch van de zwart-groene vloerverwarming? Dan weet je, je bouwt met de branding aan een merk dat blijft hangen.
Je werkt sinds 2019 voor WARP Systems. Hoe is de manier waarop jullie marketing bedrijven gewijzigd sindsdien?
Toen ik begon, was marketing bij WARP vrij basic. Er was een logo, een eerste website en we exposeerde vooral (vak)beurzen. Prima startpunt voor een startende organisatie, maar er zat zoveel meer potentie in.
De jaren daarna stonden in het teken van het neerzetten en door ontwikkelen van WARP Systems als sterk en herkenbaar A-merk. Van een duidelijke merkpositionering en professionele huisstijl tot een slimme omnichannel strategie. We zijn gegroeid naar een datagedreven aanpak, waarin we sturen op resultaat zonder onze creativiteit te verliezen.
Wat ik mooi vind, is dat marketing bij WARP Systems echt een wezenlijk onderdeel is van de organisatie waar ook een budget voor gereserveerd wordt. We denken strategisch na over groei, innovatie en positionering. En dat zie je terug in alles wat we doen: van campagnes tot klantcontact, van productontwikkeling tot service. Ik ben trots om te werken met zulke positieve en ambitieuze mensen als bij WARP Systems.
Jullie zijn onderdeel van het 100% Media & Partner Netwerk. Wat voor meerwaarde heeft dit netwerk voor jullie?
Dit netwerk is van grote waarde voor ons. Je komt in contact met merken en marketeers die net zo ambitieus, creatief en enthousiast zijn zoals wij. Elke bijeenkomst is een mix van inspiratie, kennisdeling en nieuwe ideeën. En elke bijeenkomst is eigenlijk een megagoed georganiseerd feest waar een A-merk beleving op 1 staat. Iets waar wij bij WARP Systems veel inspiratie uit kunnen halen voor onze eigen events.
En super waardevol is dat plannen en ideeën met connecties ook echt werkelijk worden gemaakt. We hebben al meerdere samenwerkingen opgezet die echt iets toevoegen aan ons merk, maar ook aan dat van onze partners. Een prachtig voorbeeld is onze samenwerking met Stichting Nederland Monumentenland. Samen zetten we ons in voor het verduurzamen van erfgoed. Juist op die plekken waar standaard oplossingen vaak ontoereikend zijn, kunnen wij met onze systemen het verschil maken.
Het 100% Media & Partner Netwerk verbindt, versterkt en versnelt. En dat past perfect bij WARP. Want wij willen niet alleen groeien, maar ook bijdragen. En dat lukt het best als je dat samen doet.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Consument kiest bewust ondanks economisch ongemak
Albert Heijn introduceert AI Assistent op de winkelvloer
Jumbo profileert zich als bakker met landelijke campagne
[Case] Giesbers Retail: DA - De vriendelijke specialist
fritz-kola lanceert cultureel platform op Best Kept Secret
Gepubliceerd door: David de Jong