Roorda maakt campagne SamenGezond

Roorda Reclamebureau heeft een serie radio- en tv-commercials, online display en social video’s ontwikkeld waarin SamenGezond mensen helpt om een gezonde leefstijl te starten en het ook vol te houden. De campagne is gestart in oktober 2020 met het thema gezond & makkelijk en wisselt tot en met het einde van 2020 met andere relevante thema’s.

SamenGezond is een gezondheidsprogramma dat voor iedereen in Nederland  allerlei handige tips waarmee een gezond leven verrassend toegankelijk wordt.

In 2019 was het vinden van de balans tussen gezond en ongezond nog het hoofdthema was, neemt SamenGezond in een vervolgcampagne verschillende vooroordelen van gezond leven weg, door te laten zien dat gezond & gemakkelijk, gezond & voordelig, gezond & lekker, gezond & gezellig prima samengaan.

SamenGezond heeft op dit moment ruim 405.000 deelnemers. De inhoud wordt ontwikkeld en gecheckt door onafhankelijke experts. Er wordt samengewerkt met onder meer het Kenniscentrum Sport en Bewegen, TNO, De Hartstichting en de Rijksuniversiteit Groningen.

45.000 tot 50.000 deelnemers maken maandelijks gebruik van de app. Deze biedt een online coach die helpt gezonde keuzes leuker en makkelijker te maken. Met Weekdoelen van SamenGezond worden deelnemers in kleine stapjes uitgedaagd om gezond gedrag te starten en vol te houden door de inzet van beloningen.



Het programma is ontwikkeld op initiatief van Menzis. SamenGezond kan door iedereen gratis gebruikt worden, daarvoor hoeft een deelnemer zich niet bij Menzis te verzekeren.

Credits: Opdrachtgever: Menzis Bureau & Roorda Reclamebureau | Creatie: Joris Bellemakers, Barry Bol en Joeri Jansen | Strategie: Mary Hoogerbrugge | Account: Willemijn Sterk, Anne van der Meulen | RTV Producer: Marcel Ossendrijver | Regie: Herman Poppelaars (First on Mars) | D.O.P.: Jeroen Kiers | Edit: Patrick Schonewille Grading | postproductie: Crabsalad | Muziek: Sizzer | Sounddesign: SoundCircus | Media inkoop: Mindshare


www.roorda.nl
www.menzis.nl
www.samengezond.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.