Ronnie Besseling en Maaike Schutten starten Prosper & Bloom, the Brand Scaling Agency

Ronnie Besseling en Maaike Schutten zien een nieuwe generatie bedrijven opstaan die fundamenteel anders omgaat met branding. Ronnie Besseling: “In dit multichanneltijdperk moet je als merk van alle markten thuis zijn. Van social media tot tv, van je digitale platform tot de bedrijfscultuur, álles draagt bij aan je merkbeleving. We zien dat steeds meer bedrijven interne creatieve teams inrichten om zelf de regie te voeren over hun merk. Het klassieke bureaumodel, waarbij je de complete ontwikkeling van je merk uitbesteedt, is voor dit type vernieuwers passé.”

Merk als hefboom van je groei

Maaike Schutten: “We zijn geen bureau zoals je dat kent. We helpen je creatieve, marketing- en digital specialisten om zélf een geweldig creatief bureau te worden. Samen ontwerpen we een uniek merk dat voortkomt uit het hart van je organisatie en dat je optilt boven je markt. En daar begint het pas. We systematiseren je merk en integreren het in je hele organisatie. Zo veranker je alle kennis en kunde in je team, versterk je je merk met álles dat je doet en wordt het de hefboom van je groei. Brand Scaling, noemen we dat. ”

De kracht van Brand Scaling

Ronnie Besseling: “Bij Prosper & Bloom koop je geen merk, je investeert in je eigen structurele groei. We richten ons op funded start- en scaleups en gevestigde bedrijven met een serieuze groeiambitie, die zichzelf opnieuw willen uitvinden. Dit type organisaties ziet hun merk als motor om hun ambities waar te maken. Met bedrijven als Formorrow en PCM hebben we aan den lijve ondervonden wat de kracht van Brand Scaling is. Medewerkers zijn trots en de merkbeleving klopt tot in de puntjes, waardoor het bedrijf tot bloei komt. Dat is geweldig om te zien.”

Ronnie Besseling was eerder Creative en (Digital) Design Director bij onder meer Fabrique, Edenspiekermann en Dawn en oprichter van Nok Nok Studio. Hij werkte voor merken als Bever, Eneco, MyWheels, Quooker en Triodos. Maaike Schutten werkte als freelance copywriter en creatief strateeg voor een breed scala aan bureaus en merken als Fatboy, Urban Arrow, Bloemenbureau Holland en Wikkelhouse. Ook schreef ze romans en was ze columnist.

www.prosperandbloom.agency


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.