Rode Kruis kiest voor 5PM & Studio Catwise als YouTube-partners

YouTube Marketing Agency 5PM en videoproductie agency Studio Catwise gaan het Rode Kruis helpen met een prominentere expert-rol in te nemen op YouTube.

Het Amsterdamse bureau ontwikkelde een YouTube-strategie (met onder andere kanaaloptimalisatie en channel management), met als doel de merkbekendheid te vergroten onder een (nieuw) publiek en het imago van het Rode Kruis te verjongen. Studio Catwise gaat aansluitend aan de slag met data-gedreven contentcreatie. De samenwerking is inmiddels van start gegaan.

Hugo Nijentap, Content Creator Rode Kruis: “Als hulporganisatie zien wij grote kansen om via YouTube mensen te helpen en onze kennis te delen. Binnen het social team van het Rode Kruis is er een toenemende vraag naar audiovisuele manieren om verhalen te vertellen, mede omdat dit een interessante manier is om diepgaande content te maken waarmee wij de expert-rol kunnen innemen en onze kijkers kunnen helpen. Om dit te bereiken wil het Rode Kruis graag de volledige potentie van videocontent benutten op YouTube en hebben we 5PM gevraagd ons hierbij te ondersteunen.”

Ronen Wolf, Co-founder 5PM en Studio Catwise: “Als grootste organisatie die hulp aanbiedt in tijden van nood wil het Rode Kruis, óók op YouTube, een grotere rol innemen voor mensen die hiernaar zoeken en daarnaast meer bewustwording creëren rondom belangrijke thematieken, zoals EHBO, Internationale hulpverlening en het klimaat. Wij vinden het dan ook erg bijzonder om het Rode Kruis te ondersteunen bij deze Brand Publishing Strategie voor video op YouTube. En daarmee de kijkers te informeren en inspireren op een entertainende manier, en hiermee tegelijkertijd de bekendheid van het Rode Kruis onder jongeren iets te vergroten.”

www.rodekruis.nl
www.team5pm.com
www.studiocatwise.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.