Rode Kruis kiest voor 5PM & Studio Catwise als YouTube-partners

YouTube Marketing Agency 5PM en videoproductie agency Studio Catwise gaan het Rode Kruis helpen met een prominentere expert-rol in te nemen op YouTube.

Het Amsterdamse bureau ontwikkelde een YouTube-strategie (met onder andere kanaaloptimalisatie en channel management), met als doel de merkbekendheid te vergroten onder een (nieuw) publiek en het imago van het Rode Kruis te verjongen. Studio Catwise gaat aansluitend aan de slag met data-gedreven contentcreatie. De samenwerking is inmiddels van start gegaan.

Hugo Nijentap, Content Creator Rode Kruis: “Als hulporganisatie zien wij grote kansen om via YouTube mensen te helpen en onze kennis te delen. Binnen het social team van het Rode Kruis is er een toenemende vraag naar audiovisuele manieren om verhalen te vertellen, mede omdat dit een interessante manier is om diepgaande content te maken waarmee wij de expert-rol kunnen innemen en onze kijkers kunnen helpen. Om dit te bereiken wil het Rode Kruis graag de volledige potentie van videocontent benutten op YouTube en hebben we 5PM gevraagd ons hierbij te ondersteunen.”

Ronen Wolf, Co-founder 5PM en Studio Catwise: “Als grootste organisatie die hulp aanbiedt in tijden van nood wil het Rode Kruis, óók op YouTube, een grotere rol innemen voor mensen die hiernaar zoeken en daarnaast meer bewustwording creëren rondom belangrijke thematieken, zoals EHBO, Internationale hulpverlening en het klimaat. Wij vinden het dan ook erg bijzonder om het Rode Kruis te ondersteunen bij deze Brand Publishing Strategie voor video op YouTube. En daarmee de kijkers te informeren en inspireren op een entertainende manier, en hiermee tegelijkertijd de bekendheid van het Rode Kruis onder jongeren iets te vergroten.”

www.rodekruis.nl
www.team5pm.com
www.studiocatwise.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities

28-08-2025 | 11:02:00
In deze campagne staan persoonlijke plannen en toekomstdromen centraal in plaats van cijfers en jargon

DEPT en Bol werken samen aan back to school-campagne

28-08-2025 | 09:02:00
Hiermee richt het bedrijf zich op gezinnen en studenten die na de zomer weer beginnen aan een nieuw school- en studiejaar.

Schwarzenegger en Moeller samen in Parkside-campagne

28-08-2025 | 09:00:00
Arnold Schwarzenegger en Ralf Moeller zijn binnenkort samen te zien in een nieuwe campagne van doe-het-zelfmerk Parkside.

Guerrilla-actie van Cogonez zet haven centraal tijdens SAIL

27-08-2025 | 17:26:56
Tijdens de SAIL-in van SAIL Amsterdam 2025 werden bezoekers verrast met een opvallende campagne van Werkenindehaven.amsterdam.

Natwerk lanceert BiFi Chicken-campagne in Duitsland

27-08-2025 | 09:33:00
Na eerdere campagnes in Nederland en België werkt Natwerk nu ook voor BiFi in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.