Ricola zoekt een verfrissend mediabureau en kiest voor UM

Zwitserse snoepgigant Ricola, bekend om de kruidenpastilles, kiest UM als strategisch mediapartner.

Ricola is een Zwitsers familiebedrijf dat al sinds 1930 de beroemde kruidenpastilles produceert en op de markt brengt. Ricola is in 45 landen actief met meer dan 60 producten. Bij alle producten staan natuurlijke ingrediënten centraal, waarbij er van 13 soorten Zwitserse kruiden gebruikgemaakt wordt.

In 2022 wisselt Ricola in Nederland van distributeur, wat de zoektocht inluidt naar een nieuw en verfrissend mediabureau. Deze vond ze na een korte oriëntatie in UM, winnaar AMMA Bureau van het Jaar 2021. UM neemt per direct de volledige mediastrategie, planning en inkoop voor haar rekening. Met de merkbelofte the vitalizing power of nature in one candy bouwt Ricola met UM dit jaar verder aan haar groei in overweging en gebruik.

Carolien van ’t Hek, CEO UM: “Als fervent gebruiker van het product ben ik ontzettend blij dat we Ricola mogen verwelkomen bij UM. Een mooi en authentiek merk wat we verder kunnen helpen met onze kennis en tooling naar groei onder gebruikers.”

Alexandre Krouglikoff, VP Marketing France Benelux: “We are excited to start working with the UM team and we are convinced they will add great value in strengthening Ricola in the Netherlands via bold strategic media recommendations.” 

www.um.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.

Roorda ontwikkelt campagne rond intellectueel eigendom

22-09-2025 | 12:08:23
Vijf publieke organisaties uit België en Nederland zijn gestart met een campagne die ondernemers bewust maakt van de waarde van intellectueel eigendom.

The Family en Chiesi lanceren campagne Het geluid van COPD

22-09-2025 | 09:40:00
Met een publiekscampagne willen The Family en Chiesi duidelijk maken wat de impact is van de longziekte COPD.

Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première

22-09-2025 | 09:03:00
Met de Kerstreclame Première wil Ster een feestelijk startpunt creëren voor de kerstcampagneperiode.

Gisser sleept Zeeman voor rechter om reclame diamanten

22-09-2025 | 08:47:28
In de campagne stelde Zeeman dat een sieraad bij een juwelier vaak meer dan 300 euro zou kosten terwijl hun hanger met lab-grown diamant 29,99 euro kostte.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.