REVITALIZE ontwikkelt merkidentiteit Stichting GUTS

Rebranding bureau REVITALIZE is door Stichting GUTS, die belangen behartigt van mensen met chronische darmziekten, gevraagd voor hulp bij de strategische positionering, naamgeving, visuele merkidentiteit en website.

Ongeveer 120.000 mensen in Nederland lijden aan een chronische darmziekte, zoals de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa. De symptomen van deze inflammatoire darmziekten (IBD) hebben een gigantische impact op schoolprestaties, werk, relaties en alle andere dingen die in een normaal leven passen. De ziekten worden vaak ontdekt bij jonge mensen, die daarmee hun toekomstdromen vrijwel direct in het water zien vallen.

Klein initiatief wordt groot plan

Vanuit een kleiner initiatief van jonge artsen eerder dit jaar, ontstond een groter plan; het leven teruggeven aan IBD-patiënten. Door een stichting te beginnen, die met acties en evenementen geld inzamelt voor meer wetenschappelijk onderzoek, vroegtijdige diagnose en maatwerk behandeling.

Zo ontstond Stichting GUTS. Een jonge club met een duidelijk verhaal en enorme gedrevenheid om positieve verandering te brengen. Deze week lanceerde stichtingguts.nl en in het najaar start een awareness campagne. GUTS vraagt aandacht voor de impact die IBD heeft op de veelal jonge mensen en roept op om geld in te zamelen. Zodat mensen met Crohn of colitis weer durven te dromen van een leven. Steun GUTS met jouw donatie via stichtingguts.nl.

Jarmila van der Bilt, gastro-intestinaal chirurg en één van de initiatiefnemers van GUTS: "Een paar maanden geleden kwam bij ons het besef dat de chronische darmziekten die wij dagelijks behandelen veel te weinig aandacht krijgen. Er is nog veel verschil te maken in de levens van mensen met IBD. Fantastisch hoe het team van Revitalize ons vol enthousiasme en belangeloos is gaan helpen. Samen hebben we ons gedachtengoed op papier gezet, een nieuwe naam bedacht en een opvallend merk neergezet met een positieve missie.”

Credits:

Opdrachtgevers: Jarmila van der Bilt, Carla Marres, Esther Lens en Liesbeth Munster | Strategie & design: REVITALIZE rebranding agency | Web development: CS websites | Portretfotografie: Joris Aben

OPROEP

Werk jij in de media en wil je Stichting GUTS met kosteloze advertentieruimte (radio, print, outdoor) aan meer bekendheid helpen? Stuur een bericht naar [email protected].

www.revitalize.nl

www.stichtingguts.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[SHOWREEL!] Revitalize: Rebranding voor merken met groeiambities

12-09-2025 | 15:28:25
Laat het team van REVITALIZE je merk transformeren, zodat het de beste en sterkste versie van zichzelf wordt. En jij je business gezond kunt laten groeien

Michael Versélewel de Witt Hamer: Waarom veel merken ineens dezelfde merkuitstraling hebben

12-09-2025 | 11:34:00
Rebranding lijkt soms een potje stoelendans. Het ene merk schuift wat naar links, het andere naar rechts, maar uiteindelijk zitten ze allemaal op dezelfde stoel

Revitalize breidt samenwerking met Komori wereldwijd uit

10-07-2025 | 11:27:17
Wat begon als een Europese opdracht, is inmiddels uitgegroeid tot een structureel partnerschap dat meerdere merken en continenten beslaat.

Campagne REVITALIZE: Vol energie met Lassie Haverrijst

14-01-2025 | 09:46:00
REVITALIZE gaat structureel voor Lassie werken, het eerste zichtbare werk is een campagne voor Lassie Haverrijst. 

REVITALIZE ontwikkelt campagne Parkinson is dichterbij dan je denkt

29-11-2024 | 11:49:07
Om het belang van onderzoek te benadrukken en donaties te werven, lanceert ParkinsonNL de campagne Parkinson is dichterbij dan je denkt, ontwikkeld door creatief bureau REVITALIZE.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.