Recordcijfer bioscoopbezoek sinds coronacrisis

In de periode van 20 tot en met 26 oktober hebben de bioscopen en filmtheaters in Nederland een record aantal bezoekers weten te trekken sinds de uitbraak van de coronacrisis op 15 maart 2020. In de periode van 20 tot en met 26 oktober 2022 waren er volgens brancheorganisatie NVBF 792.000 bezoekers. Dit is mede te danken aan de herfstvakantie in het noorden van Nederland (van 15 tot en met 23 oktober) en de herfstvakantie in het midden en zuiden van Nederland (van 22 tot en met 30 oktober 2022).  

De Top 5 films waren Black Adam, Ticket to Paradise, Smile, De Grote Sinterklaasfilm: Gespuis in de speelgoedkluis en Big Trip 2: Een Beregoed Avontuur. Ook films zoals Club van Sinterklaas en de race tegen de klok, Soof 3 en Misfit The Switch werden goed bezocht.

 Sinds de heropening van de bioscopen en filmtheaters in februari van dit jaar zijn er bijna 20 miljoen bezoekers geweest. De bioscoopsector hoopt het bezoekersniveau van de bioscopen terug op peil te brengen en heeft daartoe de actie Cinemaniaaa! in het leven geroepen waarbij men voor 6 euro naar de bioscoop kan.

www.denvbf.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.