RECMA: Initiative in één jaar met 20 procent gegroeid - nu top-3 mediabureau

De activiteit van mediabureau Initiative is in 2021 met 20 procent gegroeid ten opzichte van het jaar daarvoor. Door de groei heeft Initiative zijn intrede gedaan in de top 3 grootste mediabureaus van Nederland. Dit blijkt uit het onlangs gepubliceerde Media Agency Rankings-rapport van onderzoeksbureau RECMA.

De mediabureaus van GroupM domineerden de top 3 in 2020. In de nieuwe ranglijst heeft MediaCom zijn derde positie moeten afstaan aan Initiative.

Campagnes Rijksoverheid stevig fundament

Initiative bezit al enkele jaren het label Dominant, de hoogste nominatie in de Quality ranking bij RECMA. De nu derde positie in de kwantitatieve ranking van RECMA komt niet helemaal als een verrassing. Eva Hollander, Managing Director van Initiative Nederland: “We hebben vorig jaar prachtige, nieuwe merken mogen verwelkomen als klant; zowel uit ons netwerk als lokaal. De groei op bestaande klanten was ook aanzienlijk, waarbij natuurlijk de campagnes voor Rijksoverheid, met name de hoeveelheid Covidcampagnes in 2021, extra opvielen.”

Liever klanten boeien dan focus op groeien

De droom van Managing Director Eva Hollander is echter niet om het grootste mediabureau van Nederland te worden, maar de beste. Eva Hollander: “Initiative heeft een schat aan kennis van wat er gaande is in cultuur en daardoor weten wij heel goed hoe we de doelgroepen van onze klanten kunnen bereiken en raken. Wij challengen elkaar en onze klanten dagelijks om steeds een stapje verder te gaan. Door bijvoorbeeld met nieuwe, creatieve content oplossingen te komen. Daar willen wij in uitblinken. We zijn trots dat onafhankelijk onderzoek van RECMA bevestigt dat onze aanpak van waarde is.”

Kwantitatieve metric

De activiteit is een kwantitatieve metric van RECMA om mediabureaus te kunnen rangschikken bestaande uit media-inkoop voor traditionele en online media en diensten.

Initiative is onderdeel van Mediabrands. Mediabrands is de wereldwijde mediaholding waar alle mediabedrijven van Interpublic Group onder vallen. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 13.000 marketingexperts in dienst in meer dan 130 landen, die de volledige diversiteit van de mensheid vertegenwoordigen. Wij adviseren onze klanten hoe ze media en content op de best mogelijke manier kunnen gebruiken om hen te helpen hun marketing- en communicatiedoelstellingen te bereiken.

Full service media en consultancybureaus

In Nederland zijn dat full service media en consultancybureaus Initiative en UM, het digital marketingmerk Reprise en het full service social en contentmarketingbureau YUNE. Specialistische labels in Nederland zijn MAGNA (buying en planning), Matterkind (adressable specialisten), Orion (trading & capital), Rapport (OOH-specialisten), Mediabrands Marketing Sciences (data-, onderzoek- en tech specialisten) en ten slotte ontwikkelt Kinesso (voorheen bGenius) marketingtechnologie. Onze kantoren staan in Amsterdam en Groningen.

www.initiative.nl

emea.ipgmediabrands.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.