Reclameborden van Green Boarding Network wekken zonne-energie op en zuiveren lucht

Amateurvoetbalclubs kunnen via digitale reclameborden langs het veld tegelijkertijd zonne-energie opwekken, de lucht zuiveren van stikstof en reclame-inkomsten binnenhalen. Het Green Boarding Network helpt ze hiermee om versneld te verduurzamen en de torenhoge energierekeningen te beperken.

Gepatenteerde led-boarden

Bij de aftrap van het nieuwe seizoen staan de gepatenteerde led-boarden inmiddels bij ruim veertig amateurvoetbalclubs in heel Nederland langs de velden. De Green Boarding is ontwikkeld en gepatenteerd door Softs World uit Rotterdam en is uitgerust met zonnepanelen en panelen die de lucht zuiveren. Via de borden wordt momenteel 843 ton CO2 bespaard, besparen de clubs 252.000 kilowattuur aan stroom en wordt net zoveel stikstof gezuiverd als er bij 12.667 autokilometers wordt uitgestoten. Green Boarding Network denkt het aantal clubs en borden dit seizoen te kunnen uitbreiden tot honderd. Ook wil het zijn netwerk uitrollen bij clubs in België en Duitsland.

Centraal systeem

Omdat de reclameborden digitaal zijn, hoeven vrijwilligers die niet meer bij te houden of steeds te vervangen, maar kunnen alle lokale en landelijke bedrijven er via een centraal systeem op adverteren. Bedrijven als Jumbo, Unibet en Pirelli hebben zich al aan het netwerk verbonden. Green Boarding Network investeert minimaal 50 procent van de netto-advertentieopbrengsten in verdere verduurzaming van de amateursportclubs. Doel is om hun energierekening binnen vijf jaar richting de nul euro te brengen. De huidige subsidies zijn niet voldoende om sportclubs te verduurzamen. Bovendien komen momenteel veel clubs in de problemen voor de hoge energieprijzen.

Duurzame impact

Albert de Joode, CEO van Green Boarding Network: "Bij ons maak je het groenste rondje langs de velden. Met elke club en elk bedrijf dat we aansluiten op het Green Boarding Network vergroten we onze duurzame impact. Het grootste gedeelte van onze landelijke netto-opbrengsten vloeit direct terug naar de clubs voor verdere verduurzaming. Hierdoor gaat de energierekening richting nul en blijft er meer geld over voor de sport.”

Leon Annokkee, voorzitter van Tweede Divisieclub FC Lisse is zeer tevreden met de Green Boarding. ,,De green boarding is een verrijking voor FC Lisse. De hoge energiekosten zijn op dit moment bij ons en vele andere sportclubs een uitdaging. Door het plaatsen van de green boarding brengen we de energiekosten substantieel naar beneden en creëren we een nieuwe duurzame inkomstenstroom voor onze club. De inkomsten vanuit de Green Boarding worden gebruikt om de investering in zonnepanelen te betalen. Dat we daarbij ook bijdragen aan een duurzame toekomst voor onze club, onze leden en onze omgeving maakt voor ons het plaatje compleet.”

Green Boarding Network is onderdeel van Softs World BV. Softs ontwikkelt en exploiteert Softs Points en faciliteert daarmee maatschappelijke instellingen met budget om hen te helpen met het (sneller)verduurzamen van hun bedrijfsvoering. 

www.greenboardingnetwork.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.