Pr-bureau Ovide opent kantoor in België

Ovide Agency opent op 1 januari 2022 de deuren van het kantoor in België. Dorien Cox sluit zich aan bij het jonge pr-bureau en wordt mede-eigenaar van de Belgische hub. Sinds de oprichting twee jaar geleden is Ovide Agency vanuit Utrecht verantwoordelijk voor pr-campagnes voor klanten als Netflix, Swapfiets, Budbee, Dirk van den Broek en Thuisbezorgd.nl.

Het kantoor in België is een nieuwe fase waarin Ovide met de ervaringen en groei van de afgelopen jaren op zak, verder durft te kijken dan de eigen landsgrenzen.

Dorien Cox brengt ruim tien jaar aan ervaring uit de pr- en marketingwereld met zich mee. De afgelopen vijf jaar gaf ze leiding aan het team van pr-bureau Coopr, in België waar ze verantwoordelijk was voor klanten als Thalys, IWG, IKEA en Netflix. Eerder werkte Dorien als pr-consultant bij communicatiebureau RCA Group aan campagnes voor onder meer Coca-Cola en KitchenAid.

Gijs Moonen, mede-oprichter van Ovide Agency: “Dorien is de perfecte aanvulling; ze ontwikkelde succesvolle pr-campagnes in haar vorige functies en heeft een enorme drive. Haar expertise en ondernemende karakter zijn precies waar we als team op willen voortbouwen om nog meer spraakmakende campagnes in de Benelux uit te rollen. Met de komst van Dorien gaan we met Ovide een volgende fase in waarin we met het bureau verder kijken dan Nederland.” 

Dorien Cox: “Na tien jaar als consultant en director bij andere agentschappen, kreeg ik steeds meer zin om ook zelf te gaan ondernemen. Samen met deze twee sterke partners de kans krijgen om Ovide België op te richten, is de uitdaging waarnaar ik op zoek was. Ik geloof sterk in de formule van Ovide en ben ervan overtuigd dat het agentschap een meerwaarde zal zijn voor de Belgische markt.”

Ovide België opent haar deuren in Spaces in Antwerpen. Het kantoor moet tegen het eind van 2022 een team van drie professionals huisvesten.

www.ovide.agency


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.