PostNL lanceert PostLab: post als onderdeel van de mediamix

PostNL introduceert PostLab. PostLab ondersteunt marketeers bij creatieve conceptontwikkeling, productie en verzending van commerciële post als onderdeel van de mediamix. Dat doen ze met een groot netwerk van partners op het gebied van creatie, data en onderzoeksinzichten. 

Direct mail biedt veel kansen

Maartje Silvius, marketing manager PostNL: "Onderzoek laat zien dat post opvallend meer aandacht krijgt dan bijvoorbeeld banners, een e-mail of een social advertentie. Bovendien zorgt post voor een hogere conversie en onthouden consumenten je boodschap langer. Daarmee biedt direct mail veel kansen. Maar nog niet iedereen heeft die ontdekt: Zonde, want we zien gemiddeld 6.000 tot 10.000 reclameboodschappen per dag. Met post val je dan wel op. Dat marketeers hun weg naar direct mail niet altijd weten te vinden, komt onder andere door aannames. Dat het duur zou zijn, bijvoorbeeld. Maar als je de ROI van een direct mailcampagne doorrekent, zie je dat het de investering meer dan waard is. De conversie op een direct mail is maar liefst gemiddeld 17 procent."

Alle post op de juiste deurmat

Direct mail heeft dus effect. Om dat effect zo groot mogelijk te maken, staat er bij PostLab een team van specialisten klaar. Zij gebruiken vernieuwende oplossingen die marketeers helpen om hun doelgroep heel precies te bepalen. Zo weet je zeker dat je boodschap alleen bij de juiste mensen op de deurmat valt. En doordat je post altijd lopend of met de fiets bezorgd wordt, maak je met direct mail ook meteen een duurzame keuze.

Met PostLab organiseert PostNL creatieve werksessies voor marketeers en ondernemers. Maar het bedrijf kan ook je volledige campagne van A tot Z verzorgen. Maartje Silvius: "Door onze inzichten op het gebied van data en neuro-onderzoek weten we goed wat er bij post wel en niet werkt. Die kennis delen we graag om je campagne zo winstgevend mogelijk te maken. Samen met ons netwerk van vakspecialisten maken we er een 1-op-1-sessie van waarna je niet kunt wachten om de direct mail terug te zien op je deurmat."

Ontdekken wat post voor jou en je team kan betekenen? Meld je nu aan en maak kans op een PostLab-werksessie.

postnl.nl/postlab


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit

24-10-2025 | 11:48:00
De pr-industrie bevindt zich op een kritiek punt en navigeert in een landschap waarin mediagedrag gefragmenteerd is

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam

DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati

24-10-2025 | 08:45:37
DUDE en FM hebben een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Maserati rond de vraag in hoeverre kunstmatige intelligentie emotie kan begrijpen.

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.