PLUS bouwt duurzaam distributiecentrum in Deventer

PLUS gaat een modern en duurzaam distributiecentrum ontwikkelen voor de levering van versproducten. Op A1 Bedrijvenpark West in Deventer wordt er samen met projectontwikkelaar HBC op 13 hectare grond een toekomstbestendig distributiecentrum ontwikkeld en gebouwd.

Rowell Versleijen, directeur supply chain: “Samen hebben we enorme groeiambities. En om voorbereid te zijn op groei, is een nieuw, toekomstbestendig vers-distributiecentrum nodig. Vanuit deze locatie in Deventer en de bestaande locatie in Barendrecht worden straks al onze winkels dagelijks voorzien van alle versproducten.”

Hoge duurzaamheidsambities

PLUS en Coop vormen door de fusie de derde grootste servicesupermarkt van Nederland. PLUS streeft naar het opleveren van een pand dat aan de hoogste en meest recente duurzaamheidseisen en -wensen voldoet. Zo gaat de supermarkt energie opwekken met een eigen zonnestroominstallatie. Daarnaast kan de organisatie haar emballage-activiteiten in het nieuwe pand weer onder één dak onderbrengen.

Belangrijke functie in de regio

Coop heeft al een vers-distributiecentrum in Deventer, in de Solingenstraat, dat verhuist naar de nieuwe locatie zodra de nieuwbouw klaar is. De belangrijke werkgeversrol die Coop in Deventer vervult, blijft onder de vlag van PLUS dus intact en wordt uitgebreid vanwege de groeiambities.

Het distributiecentrum van PLUS wordt naar verwachting opgeleverd in het eerste kwartaal van 2024.

www.plus.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.