Philips-campagne met Movember vraagt mannen of ze hun zaakjes onder controle hebben

Philips gaat een partnership aan met Movember en lanceert een campagne om gezondheidsbewustzijn onder mannen te promoten. Hiermee start Philips het gesprek rondom een aantal belangrijke onderwerpen. Het werk is gemaakt door Dept, geschoten door komediemaster Augusto Zapiola en geproduceerd door Wenneker. 

De digitale campagne laat verschillende herkenbare situaties zien en behandelt onderwerpen als prostaat- en teelbalkanker, maar ook mentale gezondheid. 

João Inácio, Creative Director bij Dept: “We wilden gespreksonderwerpen uitlichten die vanzelfsprekend zouden moeten zijn, maar waar om een of andere reden niet genoeg over wordt gepraat bij mannen onder elkaar. Vervolgens leggen we deze onderwerpen uit op een voor de hand liggende manier en met een grappige twist.”

Theodoros Koulos, senior brand creation manager bij Philips: “Het is van groot belang dat we de soms ongemakkelijke, maar enorm belangrijke, mannelijke gezondheidsonderwerpen normaliseren. Samenwerken met doelgedreven instellingen zoals Movember en vechten voor een betere gezondheid zit in de kern van ons merk.” 

Scherpe copy, een verbazingwekkende visuele wereld en een belangrijke boodschap zijn de geheime ingrediënten voor de laatste social-first campagne van Dept, wat ook de start van de samenwerking tussen Philips en Movember markeert. 

De campagne is geschoten door Argentijnse director Augusto Zapiola, een van de meest bekroonde regisseurs in de industrie, bekend door zijn gelaagde komische verhalen, onder leiding van productiehuis Wenneker.

Credits:

Executive Creative Director: René Verbong & Adrian Rossi | Associate Creative Director:João Inácio |  Senior Art Director: Rita Kucinskaite |  Copywriter: David Aragon & João Inácio | Account Director: Jessica Otero Ely | Account Manager: Bart Sweere
Strategist: Maeve van Ettekoven | Strategy Director: Rens Verweij | Producer: Nikky Haighton & Kocaman |  Project Manager: Hanne Martens

www.deptagency.com
www.wenneker.amsterdam
www.philips.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.