Peter ten Brinke Creatief Directeur bij HPB; Mike Hupkens art director

Peter ten Brinke is benoemd als creatief directeur bij HPB (Het PR Bureau). Het bureau versterkt zich tevens met art director Mike Hupkens.

Beiden spelen een centrale rol in het ontwikkelen van creatieve oplossingen voor earned marketing vragen voor merken en organisaties in Nederland en internationaal. Met hun achtergrond in digital, design en innovatie, passen Ten Brinke en Hupkens in de groei-ambities van het bureau. Zij gaan werken voor merken en organisaties als Koninklijke Grolsch, ASICS, NIVEA, KPN, Unox, JBL, Libresse, Wavin Global en SNS.

Jacqueline Bosselaar, founder en CEO: “Wij geloven in een earned first-aanpak. Om de aandacht te verdienen, moet het werk relevant zijn, het moet er toe doen. Dat zit ‘m in de onderwerpen die je aansnijdt, in wat en hoe je het doet, maar ook de manier waarop je die verhalen vertelt. Onze creatie-afdeling speelt – als geïntegreerd onderdeel van ons team – daarom een steeds belangrijkere rol in hoe wij onze opdrachtgevers helpen. We zijn dan ook heel blij met de komst van Mike en Peter.”  

Peter ten Brinke: “Als copywriter en creative director heb ik me altijd al beziggehouden met de verhalen van organisaties en merken. Hierbij zocht ik in groeiende mate naar hoe zij hun waarden konden omzetten naar waarde voor mens, wereld en maatschappij. Die ontwikkeling zie je ook bij HPB: we werken voor mooie merken, die steeds vaker beseffen dat zij in de positie zijn om onderbelichte onderwerpen aan te kaarten, bespreekbaar te maken en daadwerkelijk iets te doen om een verschil te kunnen maken. Bovendien zijn er meer mogelijkheden dan ooit waarop je dat kunt bereiken, wat vraagt om steeds scherpere creativiteit in het vinden van oplossingen. Kortom, precies het soort creatieve uitdagingen waarin ik me thuis voel. Ik ben dan misschien nieuw in de PR, maar het was direct thuiskomen.”

Mike Hupkens: “Alles wat ik tot nu toe geleerd heb, kan ik perfect combineren en toepassen in mijn rol als art director bij HPB. Ik heb regelmatig aan een pr-strategie mogen werken maar bij HPB focus ik mij continu op earned first-marketing. Daar is het nog belangrijker dat wat je bedenkt écht nieuwswaarde, diepgang en maatschappelijke waarde heeft. Je merkt dat dat zelfs effect heeft op de cultuur. Iedereen gaat met veel drive en positiviteit naar het werk.”

Mike Hupkens werkte hiervoor als Art Director bij Wavemaker, Yune en Wannahaves. Peter ten Brinke was Creative Director en Copywriter bij Digital Design & Innovation Agency IN10.

www.hpbagency.com
www.hetprbureau.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Higuita en Ocean Outdoor maken campagne Het Nationale Ballet

08-09-2025 | 14:46:17
Voorbijgangers konden afgelopen week zelf balletdansers in beweging zetten tijdens een interactieve campagne van Het Nationale Ballet.

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.