Peter ten Brinke Creatief Directeur bij HPB; Mike Hupkens art director

Peter ten Brinke is benoemd als creatief directeur bij HPB (Het PR Bureau). Het bureau versterkt zich tevens met art director Mike Hupkens.

Beiden spelen een centrale rol in het ontwikkelen van creatieve oplossingen voor earned marketing vragen voor merken en organisaties in Nederland en internationaal. Met hun achtergrond in digital, design en innovatie, passen Ten Brinke en Hupkens in de groei-ambities van het bureau. Zij gaan werken voor merken en organisaties als Koninklijke Grolsch, ASICS, NIVEA, KPN, Unox, JBL, Libresse, Wavin Global en SNS.

Jacqueline Bosselaar, founder en CEO: “Wij geloven in een earned first-aanpak. Om de aandacht te verdienen, moet het werk relevant zijn, het moet er toe doen. Dat zit ‘m in de onderwerpen die je aansnijdt, in wat en hoe je het doet, maar ook de manier waarop je die verhalen vertelt. Onze creatie-afdeling speelt – als geïntegreerd onderdeel van ons team – daarom een steeds belangrijkere rol in hoe wij onze opdrachtgevers helpen. We zijn dan ook heel blij met de komst van Mike en Peter.”  

Peter ten Brinke: “Als copywriter en creative director heb ik me altijd al beziggehouden met de verhalen van organisaties en merken. Hierbij zocht ik in groeiende mate naar hoe zij hun waarden konden omzetten naar waarde voor mens, wereld en maatschappij. Die ontwikkeling zie je ook bij HPB: we werken voor mooie merken, die steeds vaker beseffen dat zij in de positie zijn om onderbelichte onderwerpen aan te kaarten, bespreekbaar te maken en daadwerkelijk iets te doen om een verschil te kunnen maken. Bovendien zijn er meer mogelijkheden dan ooit waarop je dat kunt bereiken, wat vraagt om steeds scherpere creativiteit in het vinden van oplossingen. Kortom, precies het soort creatieve uitdagingen waarin ik me thuis voel. Ik ben dan misschien nieuw in de PR, maar het was direct thuiskomen.”

Mike Hupkens: “Alles wat ik tot nu toe geleerd heb, kan ik perfect combineren en toepassen in mijn rol als art director bij HPB. Ik heb regelmatig aan een pr-strategie mogen werken maar bij HPB focus ik mij continu op earned first-marketing. Daar is het nog belangrijker dat wat je bedenkt écht nieuwswaarde, diepgang en maatschappelijke waarde heeft. Je merkt dat dat zelfs effect heeft op de cultuur. Iedereen gaat met veel drive en positiviteit naar het werk.”

Mike Hupkens werkte hiervoor als Art Director bij Wavemaker, Yune en Wannahaves. Peter ten Brinke was Creative Director en Copywriter bij Digital Design & Innovation Agency IN10.

www.hpbagency.com
www.hetprbureau.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.