Persuade pakt Europese zilveren Effie voor Lucht-campagne Zeeman

Afgelopen week ontvingen Persuade en haar klant Zeeman een zilveren Effie bij de Effie Europe awards. Dat is extra bijzonder, omdat Persuade hiermee het enige Nederlandse bureau is dat ook op Europees niveau een Effie wint. Eerder won de campagne al een gouden Effie in eigen land (2021).

Campagne voor Zeeman

Zeeman bestrijdt complexiteit. Het overall merkinzicht kwalitatief goede producten hoeven niet duur te zijn, als je alles eenvoudig houdt werd toegepast met een activatie op parfum. We verbazen ons over de hoge prijzen die mensen betalen voor bekende parfummerken. We willen weten waar je exact voor betaalt en wat er gebeurt als je alles eenvoudig houdt.

We ontwikkelden twee parfums, samen met master parfumeurs. Met veel aandacht voor de uitwerking van product, website, content en campagne. Maar de dure verleiding, die zo kenmerkend is voor parfum(communicatie), lieten we weg.

Parfum Lucht

Parsuade noemde de parfums Lucht. Een knipoog naar de complexiteit in de markt. Lucht is een bewijs van de Zeeman merkbelofte: goede producten hoeven niet duur te zijn, als je het eenvoudig houdt.

Ondanks corona en in een sterk dalende en competitieve markt, overschreed Zeeman de jaarlijkse omzetdoelstelling ruim. Deze groei was aantoonbaar het gevolg van de Lucht-campagne. De campagne creëerde enorm veel mediawaarde, trok nieuwe klanten naar Zeeman en droeg bij aan de lange termijn doelstellingen op de merkwaarden.

www.persuade.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.