Paul Jansen stopt als hoofdredacteur van De Telegraaf per 1 juni 2023 - wordt correspondent in de VS

Paul Jansen treedt per 1 juni 2023 terug als algemeen hoofdredacteur van De Telegraaf. Na acht jaar vindt Jansen het tijd voor een andere journalistieke uitdaging. Hij zal voor de krant gedurende de komende jaren aan de slag gaan als correspondent in de Verenigde Staten.

Paul Jansen begon in 2015 als hoofdredacteur met de opdracht de redactie te vernieuwen en een digitaliseringsslag te maken. Rien van Beemen, CEO Mediahuis Nederland: “Na een reorganisatie is de voorbije jaren ingezet op een mobile first werkwijze, een online betaalmuur geïntroduceerd en een data geïnformeerde publicatiestrategie gelanceerd met gepersonaliseerd nieuws. Voor print werd een verdiepingsslag gemaakt met meer duiding, waarbij spraakmakende columnisten zijn aangetrokken. Het aantal abonnees groeide de voorbije jaren aanzienlijk. We zijn Paul Jansen zeer erkentelijk voor zijn belangrijke bijdrage aan alle positieve ontwikkelingen van De Telegraaf en wensen hem heel veel succes en plezier toe in Amerika.”

Tijdens zijn hoofdredacteurschap werd De Telegraaf tevens geconfronteerd met een overnamestrijd en een aanslag. Paul Jansen: "Ik vond het een eer om de grootste krant van Nederland te mogen leiden, al waren het wel tropenjaren. Het is nu tijd om de bakens te verzetten. Met het correspondentschap gaat een oude droom in vervulling."

In de komende maanden zal worden gezocht naar een andere hoofdredacteur.

In november 2022 interviewde Marketing Report Paul Jansen

www.mediahuis.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.