Pathé opent interactieve X-Cube escape experiences

Pathé en X-Corp gaan samenwerken en brengen in de zomer de X-Cube naar drie Pathé-bioscopen. De eerste locatie is inmiddels geopend bij Pathé Zwolle en in de komende weken volgen nog twee locaties bij Pathé Nijmegen en Pathé Schiedam. X-Cube is een interactieve digitale escaperoom experience voor 2 tot 6 personen. Met de toevoeging van X-Cube aan Pathé wordt nog meer fun en beleving toegevoegd aan de bioscopen.

Gamen

Een missie naar mars, een horror-avontuur of een spionnentraining volgen? Dat kan in de X-Cube. De X-Cubes zijn ruimtes van 4 bij 4 meter, gevuld met technische snufjes, zoals een immens touchscherm, controllers, blacklight, lichteffecten en een indrukwekkend geluidssysteem. In de X-Cube kunnen bezoekers diverse experiences van een uur of half uur lang spelen met 2 tot 6 personen. De experiences worden gepresenteerd door onder meer Katja Schuurman, Sterre Koning en Youtuber Ronald Vledder.

X-Cube heeft 20 vestigingen in Nederland en twee in België. Pathé Zwolle is de eerste bioscoop in Nederland die wordt uitgerust met X-Cube. De twee volgende X-Cube locaties worden in de komende weken geopend bij Pathé Nijmegen en Pathé Schiedam.

Bram van den Broek, Director New Business Pathé: “Pathé vindt het belangrijk om een mooi uitje te bieden voor alle generaties en daarom blijven we altijd innoveren. Zo hebben we sinds 2021 al met veel succes Go!Gaming locaties toegevoegd aan vijf Pathé bioscopen. Daarnaast zijn er bij steeds meer van onze bioscopen ook andere entertainment, leisure en horecagelegenheden te vinden. Ideaal om samen tijd te spenderen of het bioscoopbezoek te verlengen. X-Cube zijn unieke ervaringen die perfect passen bij Pathé, waar bezoekers samen met vrienden of familie iets bijzonders beleven. Zo kunnen zij nog meer genieten van een compleet dagje of avondje uit.”

Gerben van Leeuwen, Co-Founder X-Cube: “We zijn ontzettend trots om Pathé als locatie te hebben voor de X-Cube. In de bioscopen kunnen veel bezoekers onze experience gaan ervaren en de beleving van X-Cube met de grote haarscherpe touchscreens past perfect bij de premium filmervaring van Pathé. We kijken ontzettend uit naar de komende X-Cube locaties in de bioscopen.”

www.pathe.nl

www.x-cube.nl

Lees ook:

Pathé introduceert bioscoopstoel als kerstornament

18-11-2025 | 18:07:00
Pathé brengt dit jaar een kerstornament uit: een miniatuur van de rode bioscoopstoel.

Pathé Nederland gaat reorganiseren

06-08-2025 | 08:30:00
Pathé Nederland, de grootste boscoopketen van Nederland gaat reorganiseren. Dit bevestigt de Nederlandse vestiging van het Franse filmbedrijf tegenover Marketing Report

Pathé introduceert Mystery Classic

04-02-2025 | 18:19:00
Pathé start met Mystery Classic, een maandelijkse filmvertoning waarbij bezoekers zonder voorafgaande aankondiging een klassieker uit de filmgeschiedenis te zien krijgen.

Pathé zet campagnestrategie voort

17-01-2025 | 09:25:00
Na de lancering vorig jaar van de campagnestrategie ... beleef je samen met Pathé, kondigt Pathé aan dat deze in 2025 wordt voortgezet.

Pathé en gemeente Amsterdam trakteren 50.000 Amsterdamse scholieren en studenten op filmvoorstelling

06-01-2025 | 15:58:00
De gemeente Amsterdam en Pathé hebben Amsterdamse scholieren en studenten uitgenodigd voor een gratis filmvertoningen van Het verhaal van Nederland – Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.